در مشهد چه سوغاتی را از کجا بخریم؟

جاذبه‌های گردشگری مشهد
در مشهد چه سوغاتی را از کجا بخریم؟

خرید در طول سفر یکی از بهترین سرگرمی‌ها محسوب می‌شود. زیرا با این کار هم می‌توانید بازارها و کالاهای مختص یک مقصد گردشگری خاص را بشناسید و هم با خرید سوغاتی عزیزان خود را شاد کنید. تور مشهد همیشه و در تمام سال‌های سال گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. این شهر مقدس از جمله شهرهای گردشگری و زیارتی ایران است که می‌توانید سوغاتی‌های و کالاهای جذاب زیادی را از تهیه کنید. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین مکان‌ها را برای خرید هر چیز در مشهد معرفی کنیم.

 

خرید سوغاتی‌های خوراکی از بازار رضا مشهد

سوغاتی‌های مشهد مثل زعفران، زرشک، خشکبار، نبات، نقل و ... در بین گردشگران ایرانی و حتی خارجی مشهور است. به طوری که امکان ندارد کسی عازم سفر به شهر مقدس مشهد شود و بدون هیچ یک از این سوغاتی‌ها برگردد. مسافرین مشهد می‌توانند تقریبا در تمامی مراکز خرید مشهد تمامی این اقلام را پیدا کرده و خریداری کنند. اما اگر به دنبال بهترین و مناسب‌ترین بازار برای خرید هستید بازار رضا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. در بازار رضا مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین خوراکی‌های مخصوص مشهد را می‌توان پیدا کرد. این بازار از جمله مراکز خرید قدیمی مشهد است که در نزدیکی‌های حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. بنابراین مسافران می‌توانند بعد از زیارت به سمت این بازار رفته و در کنار بازارگردی هر آنچه که دوست دارند را با بالاترین کیفیت خریداری کنند. شما به محض ورود به این بازار با غرفه‌های مخصوص خشکبار، زعفران و ... روبرو خواهید شد. البته بازار رضا تقریبا برای خرید هر چیز دیگری که مد نظر دارید گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

مجتمع تجاری الماس شرق مناسب برای خرید لباس

اگر فکر خرید لباس برای یکی از دوستان و آشنایان خود در مشهد را دارید مجتمع تجاری الماس شرق را پیشنهاد می‌دهیم. این مرکز خرید دارای بوتیک‌ها و مغازه‌های بسیار شیک و مناسبی می‌باشد که هر کسی با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌تواند با خیال راحت در آن خرید کند. به منظور دسترسی به این مجتمع تجاری باید به سمت خیابان ۱۷ شهریور بروید.

 

معرفی مرکز خرید پرومای مشهد

خیابان مفتح گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید ملزومات عقد و عروسی

اگر تاریخ عقد و یا عروسی شما نزدیک است و عازم سفر به مشهد شده‌اید، توصیه‌ می‌کنیم که حتما چند قلم از خریدهای خود را از این شهر مقدس انجام دهید. برای دنبال کردن این هدف خود خیابان مفتح مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید بهترین کالاها را در ارتباط با طلا و سفره عقد در این خیابان پیدا کنید.

 

خرید صنایع دستی و سنتی از جمعه بازار مهرآباد

اگر جاهای شلوغ زیاد شما را اذیت نمی‌کند یک بار هم که شده باشد در تور مشهد برای خرید سوغاتی به جمعه بازار مهرآباد سر بزنید. در این مکان می‌توانید کالاهای بسیار خوبی را با قیمت بسیار پایین پیدا کنید. فقط باید کمی حوصله به خرج داده و مغازه‌های آن را بگردید. خرید لباس و لوازم خانگی از اصلی‌ترین وسیله‌ها برای تهیه از این بازار هستند.

 

معرفی مرکز خرید وصال مشهد

خرید موبایل و وسیله‌های مرتبط با آن از خیابان خسروی

اگر به فکر خرید موبایل و یا لوازم جانبی مربوط به آن در سفر خود به مشهد هستید، حتما سری به انتهای خیابان خسروی بزنید. در این راستا مغازه‌های بسیار متعددی وجود دارند که تقریبا می‌توانید هر چیزی در ارتباط با موبایل را در آن پیدا کنید. همچنین قیمت‌ها در این محل در مقایسه با مناطق دیگر به منظور خرید وسایل جانبی موبایل و خود تلفن همراه بسیار مناسب‌تر است.

فیروزه مشهد را از بازار رضا تهیه کنید

اکثر گردشگرانی که تور مشهد را برای سفر و زیارت انتخاب می‌کنند، دوست دارند تا فیروزه مشهد را به عنوان یادگاری برای خود یا سوغاتی برای نزدیکان خریداری کنند. از جمله بهترین مکان‌ها برای این منظور بازار رضا است. چرا که تقریبا هر آنچه را که دوست دارید را در این بازار پیدا خواهید کرد. البته مهم‌ترین توصیه‌ای که در این زمینه باید کرد این است که حواستان به فیروزه‌های قلابی باشد. متاسفانه این روزها فروشنده‌هایی هستند که سعی بر فروش فیروزه تقلبی به خریداران می‌کنند. پس حتما سعی کنید قبل از خرید در مورد مغازه‌ای که از آن خرید می‌کنید خوب پرس و جو کنید. سپس چند ترفند ابتدایی و ساده را در مورد تشخیص فیروزه اصل از تقلبی مطالعه کرده و یاد بگیرید.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران