۸ حقیقت خواندنی در مورد گرجستان

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۸ حقیقت خواندنی در مورد گرجستان

گرجستان از زمانی که دیگر جزو اتحادیه شوروی نبود، به مرور پله‌ها ترقی را طی کرد و در سال‌های اخیر با رشدی سریع، به یکی از مهم‌ترین کشورهای گردشگرپذیر در منطقه و دنیا بدل شده است. میلیون‌ها گردشگر هر ساله از این کشور دیدن می‌کنند و تور گرجستان طرفداران زیادی در خود ایران پیدا کرده است.

در نوشته‌ی امروز ما چند حقیقت جالب در مورد این کشور خواهیم گفت که بعضی از آن‌ها دلایلی مهم برای این سیل گردشگران به گرجستان زیباست.

 

گرجستان، یکی از مهم‌ترین مقاصد اسکی

یکی از نکاتی که خیلی‌ها در مورد گرجستان نمی‌دانند، این است که این کشور با داشتن پیست‌ها و اقامتگاه‌های بسیار خوب، یکی از مقاصد پرطرفدار در دنیا برای این ورزش به حساب می‌آید. کشوری که در سال ۲۰۱۴ میزبان المپیک زمستانی بود و حالا در زمستان میزبانی گردشگران زیادی را می‌کند که برای اسکی و تفریحات برفی، به ارتفاعات این کشور می‌روند. این را هم نباید فراموش کرد که پیست‌های با کیفیت اسکی در گرجستان، ارزان‌ترین در تمام اروپا به حساب می‌آیند. اگر به اسکی کردن علاقه دارید، پینشهاد می‌کنیم مقاله تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان را نیز حتما مطالعه فرمایید.

جاذبه‌های گردشگری تمام نشدنی

مسیرهای زیبای طبیعت گردی گرجستان، تماشای پرندگان، کوه‌پیمایی، دیدنی برکه‌های زیبا، اسب‌سواری و کاوش در زیبایی‌های این کشور باعث شده که گرجستان جاذبه‌های گردشگری تمام نشیدنی را برای مسافران به این کشور همراه داشته باشد. این‌ها را بگذارید در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که گرجستان اصلا کم ندارد تا ببینید که این سرزمین زیبا، یک مقصد کامل و عالی برای سفر است.

 

آشنایی با حمام‌های تاریخی تفلیس

سایت‌های مهم میراث جهانی یونسکو

جدا از غارهای تو درتو، مناظر زیبا و تپه‌های جنگلی، گرجستان چندین مکان تاریخی و فرهنگی برای بازدید دارد. اما خیلی‌ها از وجود سایت‌های متنوع میراث جهانی در این کشور بی‌خبر هستند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها در متسختا (پایتخت باستانی گرجستان) واقع شده که از جمله زیباترین آن‌ها نیز به حساب می‌آید.

بلندترین نقطه مسکونی در اورپا، اوشگولی

اوشگولی چندین دهکده‌ی باستانی در خود دارد که بر کوه‌های استان سوانتی گرجستان واقع شده‌اند. بسیاری از این دهکده‌ها هنوز هم ساکنین زیادی دارد و چند مورد از آن‌ها در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا واقع شده‌اند. بلندترین ارتفاع برای یک منطقه مسکونی در کل اروپا که باعث شده در کنار زیبایی‌های خاص چنین دهکده‌هایی، مناظری دیدنی در پس‌زمینه‌ی این خانه‌ها پدید بیاید. البته رسم و رسومات جالب این مردم، مهمان‌نوازی دلچسبشان و همچنین غذاهای خوشمزه آن‌ها را نیز نباید از یاد برد که باعث می‌شود یکی از بهترین جاها برای سفر به گرجستان باشند.

 

سفری خاطره‌ساز به امرتی در گرجستان

گرجستان، تنوع زیست محیطی

از نظر زیست محیطی، گرجستان کشوری متنوع و جالب به حساب می‌آید. با این که گرجستان جزو کشورهای پهناور نیست، اما از نقاط کوهستانی تا مکان‌های نیمه صحرایی، همه جور آب و هوایی را در خود دارد. همچنین از نظر تنوع جانوری نیز در این کشور می‌توانید انواع پرندگان محلی و مهاجر را ببینید. همچنین در طبیعت این کشور حیوانات متنوعی از خرس و پلنگ یا انواع خزندگان نیز به چشم می‌خورند.

عمیق‌ترین غار جهان در گرجستان واقع شده است

اگر دوست دارید گشتی در عمیق‌ترین نقطه‌ای از این کره‌ی خاکی که از طریق غارهای جهان قابل دسترسی است داشته باشید، باید در سفر به گرجستان به سراغ غار Veryovkina بروید. این غار که در جنگل‌های انبوه گرجستان پنهان شده است، عمقی به اندازه ۲۱۹۷ متر دارد. اسم این غار به معنای کلاغ است و آن هم به خاطر پیدا شدن خانه‌های متعدد کلاغ‌ها در این غار، چنین نامی برایش در نظر گرفته شده است.

 

۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

زبان نوشتاری منحصر به فرد اما تاثیر گرفته از یونانی و فارسی

زبان گرجی دارای حالت زبان نوشتاری اختصاصی نیز هست. این زبان که در گذشته ۳۸ حرف داشته و حالا ۳۳ حرف دارد، برای سه نوع زبان گفتاری مختلف گرجی مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته زبان شناسان تاثیر نوشتار فارسی و یونانی بر این زبان نوشتاری را بسیار زیاد می‌دانند، اما این تاثیرات در نهایت به ساخته شدن یک زبان نوشتاری منحصر به فرد و یکتا منجر شد.

 

بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

معنای جالب نام پایتخت

تفلیس پایتخت گرجستان، مهم‌ترین شهر این کشور و میزبان بیشترین حجم از گردشگرانی است که به این سزمین سفر می‌کنند. جالب این که نام این شهر در زبان گرجی قدیمی از ریشه "گرم" آمده است. این مهم به خاطر وجود چشمه‌های آب گرم سولفوریکی است که در این شهر وجود دارند و حالا چشمه‌های آب گرم گرجستان به یکی از جاذبه‌های گردشگری آن بدل گشته‌اند.

۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران