راهنمای سفر انفرادی به شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
راهنمای سفر انفرادی به شانگهای

سفر انفرادی کاری نیست که همه انجام دهند مخصوصا این که اگر مشکلی پیش بیاید احساس ناامیدی و بی‌چارگی خیلی بیشتر از سفرهای گروهی به انسان دست می‌دهد. البته منظور ما این نیست که اگر تا به حالا انجام نداده‌اید نمی‌توانید دیگر این تجربه جذاب و چالش برانگیز انجامش دهید. اگر به فکر سفر با تور چین هستید این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

خروج از هواپیما

وقتی از هواپیما خارج می‌شوید هم حس ماجراجویی دارید و هم تشویش و دلهره. اما اصلا نگران نباشید. همه چیز تحت کنترل شماست. در این وضعیت شما سیم کارت ندارید و به نت هم دسترسی ندارید و مردم نیز به زبانی صحبت می‌کنند که اصلا برای شما آشنا نیست. اما خونسردی‌تان را حفظ کنید همه چیز درست و سرجای خودش در جریان است. فرودگاه پودونگ (PVG) حدوداً یک ساعت با شهر فاصله دارد، اما شما برای رسیدن به جایی که می‌خواهید به آنجا بروید، وسیله های مختلفی دارید. ساده ترین اما با ارزش‌ترین گزینه، گرفتن یک تاکسی است. توسط افرادی که در ترمینال ورودی‌ها "تاکسی" شما را فریاد می‌زنند، فریب نخورید. یک تاکسی از فرودگاه به شهر باید در حدود 30 دلار برای شما هزینه در پی دارد بنابراین آن پول را از قبل آماده کنید.

ارزان‌ترین مسیر مترو خط 2 است اما به طرز قابل توجهی سفرتان طول می‌کشد و تنها تا ساعت 11 شهر هم بیشتر در دسترس نیست.

 

زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

در شانگهای کجا اقامت کنید

هنگامی که در شهر هستید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. به یکی از بهترین بوتیک هتل‌های شانگهای وارد شوید و در آن بمانید. هتل کاپیتان به دلیل قیمت پایین و نزدیکی به باند نیز بسیار مورد توجه دانشجویان و کوله‌گردها قرار دارد. این هاستل به طرز عجیبی قیمت‌های پایینی دریافت می‌کند و با اتاق‌ها و تخت‌هایی فوق‌العاده تمیز و کافه‌ای روسقفی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

آدرس: 37 Fuzhou Rd, Huangpu District, Shanghai, China

 

کجا با مردم آشنا شوید؟

این واقعیت را در ذهن خود داشته باشید که به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان سفر کرده‌اید. مردم شانگهای مهربان و صمیمی هستند و در بیشتر مواقع تمایل به کمک دیگران دارند. بسیاری از افراد محلی مشتاق دیدار با دوستان خارجی هستند، بنابراین اگر با ذهنی باز و روحی پرنشاط در شهر بگردید، تقریبا هر جاذبه‌ای در شهر تبدیل به راهی برای دیدار با مردم می‌شود. در برخی از تورهای گردشی پیاده‌روی و غذا شرکت کنید و با خارجی‌ها دوست شوید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

در شانگهای کجا بروید

قطعا باید از بوند دیدن کنید. یعنی اصلا نمی‌شود به شانگهای سفر کنید و بدون بازدید از بوند کشور را ترک کنید. اما شانگهای در بوند خلاصه نمی‌شود و خیلی بیش از آن‌ها در دل خود جای داده است. بنابراین به بازارها و گالری‌ها سربزنید و از بهترین بازارهای محلی شانگهای دیدن کنید. بازارهایی مثل بازار گل‌ها، بازار لباس‌های ساحلی و یا برای تجهیزات عکاسی. شاید باورتان نشود اما حتی بازاری برای تجهیزات هتل هم وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کرده و چیزهای بامزه‌ای پیدا کنید. به علاوه در شهر تعداد زیادی فعالیت‌های غیرتوریستی است که می‌توانید انجام دهید اما علاقه‌ای ندارید.

سعی کنید در سفر به شانگهای محله فرانسوی این شهر را هم بازدید کنید که با محیط آرام و ساختمان‌های کلاسیکش شما را عاشق خود می‌کند. محله فرانسوی در شانگهای تقریبا از مستعمرات فرانسه بوده که در آن حکومت می‌کرد و تمام فرستاده‌های سیاسی خود را در آن ساکن کرده بود. فرانسوی‌ها از چین خارج شدند، اما اسم این محله همچون میراث‌داری وفادار نام فرانسه را در خود زنده نگه داشت.

نکاتی که باید قبل از سفر به شانگهای بدانید:

لازم نیست چینی بلد باشید، اما یاد گرفتن چند کلمه اساسی هم نمی‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد. گرچه مردم این شر مخصوصا افرادی که در زمینه گردشگری توصیه می‌کنند تا حدودی با انگلیسی آشنایی دارند که کار شما را راه بیندازد. تلاش برای برقراری ارتباط به زبان چینی می‌تواند باعث احترام به زبان و فرهنگ محلی شود، اما اگر از تلفظ خود مطمئن نیستید، صحبت کردن به زبان چینی شکسته باعث ناامیدی شما خواهد شد.

شانگهای با این که بزرگ و پرجمعیت است، اما حمل و نقل در شهر بسیار آسان است. یک نکته جالب در مورد شانگهای این است که علائم خیابانی نشان می‌دهد که کدام سمت از شرق یا غرب، شمال یا جنوب است ، با کمی دقت E / W یا N / S که در هر دو طرف این علامت نوشته شده است را خواهید دید.

 

معروف‌ترین رستوران‌های حلال در شانگهای

۱۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران