راهنمای استفاده از مترو در شهر شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
راهنمای استفاده از مترو در شهر شانگهای

شانگهای یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای گردشگری چین به حساب می‌آید که در تمامی روزهای سال؛ چه روزهای بارانی و ابری و چه روزهای گرم و آفتابی مملو از مسافر است. شهری که می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و روزهای خاطره‌انگیزی را پشت سر گذاشت. شهری که می‌شود در آن بهترین تفریحات را انجام داد و روزگار را برای چند روز هیجان‌انگیز پشت سر گذاشت. شهری توسعه یافته که بهترین هتل‌های شرق آسیا را برای اقامت دارد و همینطور بهترین رستوران‌ها را برای پذیرایی از مهمان‌ها. مرکزخریدهای شانگهای از مشهورترین مرکزخریدها در دنیا به حساب می‌آیند. مرکزخریدهایی که معتبرترین برندهای دنیا در آنها شعبه دارند. در سفرتان با تور چین به شانگهای و گشت و گذارهای درون شهری‌تان اگر می‌خواهید با مترو این شهر آشنا شوید همراه ما باشید تا متروی این شهر را با جزئیات خدمتتان معرفی کنیم.


سیستم متروی شانگهای؛ سیستم حمل و نقل زیرزمینی

مترو شانگهای ۱۲ خط دارد و این نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید از زیرزمین به نقاط مختلف این شهر بروید. مترویی که شکل و فضای قطارهایش برای ما آشناست. چرا که بسیاری از قطارهای مترو ایران نیز طراحی کشور چین هستند. مترویی که سوار شدن بر آن هم می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد و هم شما را با روح این شهر بیشتر آشنا کند. مترویی که هزینه بلیت آن برای استفاده از برخی خطوط متفاوت است. مترویی تمیز که برای استفاده از آن باید نکاتی مهم را مد نظر داشته باشد. از جمله این نکات مهم عبارتند از:

 

 غذاهای خوشمزه‌ در رستوران‌های شانگهای شما را عاشق خودشان می‌کنند 

سیستم متروی شانگهای

 

  1.  در محیط متروی شانگهای سیگار کشیدن ممنوع است و اگر موردی مشاهده شود پلیس مترو با آن برخورد خواهد کرد.
  2.  انداختن آشعال در فضای مترو و قطارها ممنوع است و اگر موردی مشاهده شود با آن برخورد خواهد شد.
  3.  گدایی کردن و به طور کلی فروختن اجناس مختلف در مترو چین ممنوع است و اگر موردی مشاهده شود با آن برخورد خواهد شد.
  4.  قبل از ورود به مترو اگر اجناسی نسبتا حجیم همراه خود داشته باشید این اجناس به لحاظ امنیتی بررسی خواهند شد و این امر ممکن است اندکی از شما وقت بگیرد.
  5.  کارکنان متروی شانگهای لباس‌های قرمز رنگ به تن دارند که در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید از آنها درخواست کمک کنید.
  6.  برای ورود به محوطه قطارهای مترو شانگهای باید بلیت خود را روی دستگاه قرار دهید و هنگامیکه نمایشگر بلیت ‌خوان صحت بلیت شما را تایید کرد از درگاه وارد سالن شوید. به هنگام خروج نیز باز هم باید از همین درگاه خارج شوید.

 

سیستم متروی شانگهای


هزینه بلیت مترو شانگهای

بلیت مترو شانگهای دو گونه است. یک گونه آنهایی که شارژی هستند و گونه‌ی دیگر آنهایی مبتی بر مبدا و مقصد به صورت روزانه به فروش می‌رسند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر برای بلند مدت و تجارت به شانگهای می‌روید بلیت‌های اعتباری که قابلیت شارژ دارند تهیه کنید. چرا که این بلیت‌ها هزینه سفرتان با مترو شانگهای را کاهش می‌دهند اما اگر برای کوتاه مدت و چند روزه به شانگهای رفته‌اید نیازی نیست بلیت شارژی تهیه کنید. برای سفر کوتاه مدت خود می‌توانید از بلیت‌های روزانه که قیمت آنها به شرح زیر است استفاده کنید:

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای 

سیستم متروی شانگهای

 

  1.  بلیت تک مسیره عادی ۳ رنمینبی
  2.  مسیر فرودگان بین‌المللی پودونگ تا خیابان ژوجینگ شرقی ۹ رنمینبی
  3.  بخش مرکزی شهر ۶ رنمینبی

 

سیستم متروی شانگهای


نکته مهم در تهیه بلیت‌های مترو شانگهای آن است که در ایستگاه‌هی خطوط ۱ تا ۱۱ این شهر می‌توانید بلیت تهیه کنید و بلیت‌های اعتباری را نیز علاوه بر ایستگاه‌های مترو، می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس و مراکز خدمات شهری نیز دریافت کنید.


نکات امنیتی به هنگام استفاده از مترو شانگهای

به هنگام استفاده از مترو شانگهای برخی نکات امنیتی وجود دارد که بهتر است برای تلخ نشدن سفر به کامتان آنها را رعایت کنید. مهمترین این نکته‌ها موارد زیر هستند:

 

 ۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها 

سیستم متروی شانگهای

 

  1.  در ایستگاه‎‌های شلوغ خطر سرقت تلفن همراه و کیف زیادتر از ایستگاه‌های خلوت وجود دارد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در این ایستگاه‌ها جدای از آنکه تلفن همراه خود را از جیب‌ یا کیف‌تان بیرون نمی‌آورید، داخل کیف یا جیب‌تان نیز حسابی حواستان به آنها باشد.
  2.  اگر در نزدیکی درهای قطار نشسته‌اید یا ایستاده‌اید سعی کنید از تلفن همراه خود استفاده نکنید. چرا که شگرد سارقان شانگهای آن است که به هنگام حرکت قطار از ایستگاه، شما را غافلگیر کنند و گوشی‌تان را بقاپند. این امر در مورد کیف‌های دستی و کمری نیز صدق می‌کند. چرا که در این لحظه به سرعت درهای قطار بسته می‌شود و شما می‌مانید قطار، و سارق می‌ماند و ایستگاهی که به راحتی از آن فرار می‌کند.
  3.  تا جاییکه امکان دارد به هنگام استفاده از مترو شانگهای سعی کنید کوله‌های حجیم همراه خود نداشته باشید که مامورین مترو مجبور باشند برای امنیت آن کوله‌های شما را چک کنند.
۱۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران