راهنمای کامل خرید در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
راهنمای کامل خرید در شانگهای

وقتی با تور چین به شانگهای سفر می‌کنید از همان دم فرودگاه متوجه انواع برندها و فروشگاه‌هایی می‌شوید در فرودگاه قدآرایی کرده‌اند. شانگهای طی دهه‌ها پیشرفت حالا تبدیل به یکی از شهرهای برجسته گردشی با انواع برندها و فروشگاه‌ها شده است. شما می‌توانید به وفور استارباکس را در سطح شهر پیدا کنید و تقریبا محله‌ای نیست که به آن بروید و مرکز خریدی نبینید. با وجود خیل عظیم فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و بازارها باز هم شما نمی‌دانید از کجا شروع کنید به گشتن و یا اصلا به کجاها بروید. احتمالا هنگام بازگشت نیاز به چمدان اضافه داشته باشید.

 

 

 خرید کردن را بدانید

در شانگهای معمولا قیمت‌ها بین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یکسان بوده و از جایی به جای دیگر خیلی تفاوت قیمت‌ها زیاد نیست. با این همه در بازارها شما می‌توانید اجناس مشابه بوتیک‌ها و سوغاتی فروشی‌ها را با قیمت بهتری پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید بعد از انتخاب وسیله مورد نظر بر سر قیمت نهایی با فروشنده چانه زنی کنید. اصلا خجالت نکشید. اولا کسی شما را در این شهر بزرگ نمی‌شناسد، در ثانی چانه زنی به عنوان بخشی از فرهنگ این مردم کاملا برای فروشنده‌ها آشنا و پذیرفته شده است. شانس‌تان را برای به دست آوردن قیمت بهتر امتحان کنید.

 

۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

 

 

خرید در شانگهای

 

 

بهترین خرید در بازارهای شانگهای

در مقابل مراکز خرید نهایی و جذاب که ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌دهند و به جز خرید سرگرمی‌های دیگری تدارک می‌بینند بازارهایی هم هستند که از دید گردشگران دور می‌مانند. نتیجه این که شما در مراکز خرید لوکس با برندهای جهانی مجبورید هزینه‌های گزافی بپردازید اما در بازارهای کم‌تر شناخته شده می‌توانید خریدهای عالی انجام دهید و معاملات سودآوری را تجربه کنید. به علاوه مردم محلی نیز به این بازارها می‌آیند و اجناس مرغوبی را با قیمت عالی به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید از مرواریدهای اصل گرفته تا پارچه‌های چشمگیر طیف وسیعی از اقلام را پیدا کنید.

 

 

خرید در شانگهای

 

 

سوغاتی‌های خاص از بوتیک‌های شانگهای

گاهی اوقات گردش برای خریدهای عالی بیرون از بازارها دشوار است مخصوصا این که وقت و انرژی کافی نداشته باشید و به ناچار مجبور به برنامه ریزی فشرده باشید. با این همه شانگهای پر از مغازه‌های جذاب و منحصر به فرد و بوتیک‌های مستقل قابل توجه است. شما گنجینه‌های منحصر به فردی را در این مغازه‌ها پیدا خواهید کرد که در بازارها و فروشگاه‌های محلی نظیرشان یافت نمی‌شوند. این که بتوانید هدیه و سوغاتی خاصی را پیدا کنید و یا با خودتان وسایل جذابی به خانه ببرید عالی است.

 

۱۰ مرکزخرید معروف شهر شانگهای که می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌ها را از آنها بخرید

 

 

خرید در شانگهای

 

 

در جاده فوژینگ قدم بزنید و خرید کنید

در ساختمان‌های کلاسیک و قدیمی جاده فوژینگ غربی شما می‌توانید برخی از بوتیک‌های دوست داشتنی با کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن‌ها را پیدا کنید که فرصتی خوبی برای گشت و گذاری کامل به شما می‌دهند. شک نداشته باشید که شما از قدم زدن در خیابان‌های پوشیده از درختان سرسبز این منطقه لذت خواهید برد و با وجود این که هنوز در مرکز شهر هستید می‌توانید از سکوت و آرامش آن استفاده ببرید. به علاوه در طی قدم زنی یکی از بهترین تورهای پای پیاده تاریخی شانگهای را از دوره حضور فرانسه تجربه کرده‌اید.

 

 

خرید در شانگهای

 

 

در خیابان‌های شائوژینگ و تایکانگ قدم بزنید و خرید کنید

خیابان شائوژینگ یکی دیکر از مراکز تاریخی شانگهای از زمان استعمار فرانسه است که حتما بازدید از آن را به هر گردشگر عازمی به این شهر توصیه می‌کنیم. کمی در خیابان شائوژینگ قدم زده و به سمت پایین بروید. سپس از جاده تایکانگ به کوچه‌های تیانزیفنگ بروید واز تماشای برخی ازفروشگاه‌های هنری و مغازه‌های صنایع دستی لذت ببرید. کوچه‌های تیانزیفنگ قبلا از دید عموم دور بود در حالی که امروزه محل قرارگیری بسیاری از شرکت‌های داخلی شده است. به همین دلیل ممکن است این منطقه کمی شلوغ به نظر برسد. پس سعی کنید عصرها و زمانی که تورهای گردشی از این منطقه رفته‌اند برای بازدید بروید.

 

۶ سوغاتی بی‌نظیر که باید از چین بخرید

 

 

خرید در شانگهای

 

 

خیاطی‌های بزرگ لباس‌های مردانه پیدا کنید

به هر بازاری که بروید می‌توانید خیاطی‌های لباس مردانه را پیدا کنید.اما اگر به دنبال جالی عالی و باکیفیت هستید که لباس‌ها را با خود به خانه ببرید باید به دنبال جاهای شناخته شده‌ای نظیرW. W. Chan & Sons Tailor و نقاطی از این دست که متخصص در امر خیاطی هستند مراجعه کنید.

 

 

خرید در شانگهای

 

 

فرق مرواریدهای واقعی و تقلبی را یاد بگیرید

شانگهای پر از فروشگاه‌های عرضه مروارید است. بازار مروارید یکی از تجارب فرهنگی و گردشی این شهر است که جدا از جنبه زینتی آن، می‌تواند اطلاعات زیادی به شما اضافه کند. در این بازار گشت بزنید و با هم‌صحبت شدن با فروشندگان چیزهایی درباره تشخیص مرواریدهای اصل و تقلبی بیاموزید.

 

 

خرید در شانگهای

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران