معرفی محله تیانزیفانگ در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
معرفی محله تیانزیفانگ در شانگهای

یکی از پر جمعیت‌ترین و مهم‌ترین شهرهای چین، شانگهای است. وقتی با تور چین به شهرهای مختلف آن سفر می‌کنید، دلتان می‌خواهد از همه اماکن دیدنی و گردشگری آنها بازدید کنید. در این متن، یکی از محله‌های محبوب شانگهای برای گردشگران را توصیف می‌کنیم که محله تیانزیفانگ نام دارد و زمانی متعلق به فرانسوی‌ها بوده و چینی‌ها به آن منطقه وارد نمی‌شدند.


شانگهای شهری است که مهاجران نقش بسزایی در رونق و شکوفایی آن داشته‌اند. این شهر یکی از هفت بندر اصلی تجاری در جهان است. همچنین تفاوت حال و هوای مناطق و محله‌های مختلف آن یکی از جذابیت اصلی شانگهای است. تغییرات در این شهر بزرگ، بسیار با سرعت روی می‌دهد. گرایش مردم به رستوران‌های بزرگ، دکورهای مدرن، بارها و برندهای خارجی باعث شده است که شانگهای به یک شهر تاریخی اما در عین حال نو با جدیدترین تکنولوژی و مردمانی که با مد روز پیش می‌روند، تبدیل شود. به طوری که در حالی که در خیابانی قدم می‌زنید ممکن است رودخانه‌ای از نور ببینید و از طرفی چای عصرانه انگلیسی بنوشید. برای اینکه مردم به هر دو سبک مدرن و سنتی خود ادامه دهند، محله‌های مختلفی در شهر شانگهای ایجاد شده است. این محله‌ها به نام‌های محله بوند، شهر قدیمی شانگهای که محله‌ای شلوغ با ساختمان‌های سبک پاگودا و سقف‌های چند لایه است، خیابان ۵۰ موگان‌شان، محله تیانزیفانگ و محله فرانسوی‌های شانگهای مشهورند. در اینجا کمی به توصیف محله تیانزیفانگ Tianzifang می‌پردازیم.

 

راهنمای استفاده از مترو در شهر شانگهای


محله تیانزیفانگ با نشانه‌های فرهنگ فرانسوی ناحیه‌ای هنری و کافه‌های آن، محفل هنرمندان است. در این محله ساختمان‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌های سنگفرش شده، فروشگاه‌ها و کافه‌هایی به سبک فرانسوی را می‌ببینید. تیانزیفانگ یکی از شگفت‌انگیزترین و محبوب‌ترین محلات شانگهای برای گردشگران است. چن‌ییفی یکی از هنرمندان معاصر چینی در سال ۱۹۹۸ دو کارخانه خرید که آنها را به استودیوهای فشن، مجسمه سازی و نقاشی رنگ روغن اختصاص داد. پس از این کار چن‌ییفی، افراد دیگری نیز به این محله جذب شده و ساختمان‌های قدیمی را خریده و به گالری هنری تبدیل کردند و به انواع کاربردها در آوردند و به این صورت این محله به مرور زمان محبوبیت خاصی در میان چینی‌ها و گردشگران پیدا کرد. تیانزیفانگ که نام این محله هنری است از نام یک نقاش چینی گرفته شده است که زمانی توسط یکی از نقاشان با نام هوآنگ‌یونگ‌یو به چن‌ییفی اختصاص داده شد.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های شانگهای


از آنجایی که به هنگام خریداری کارخانه‌ها توسط چن‌ییفی، مقدار توسعه این محله نامشخص بود، امروزه نیز محدوده دقیق آن معلوم نیست و هر روز به کوچه و خیابان‌های آن اضافه می‌شود. این منطقه پر از گالری‌ها و استودیوهای نقاشی است. اگر از علاقه‌مندان هنر هستید، محله تیانزیفانگ مطمئنا یکی از جذاب‌ترین مناطق شانگهای خواهد بود که از گشت‌ و گذار در کوچه‌های سنگفرش آن لذت خواهید برد. شما می‌توانید در کافه‌ها و محفل‌های هنری آن بنشینید و علاوه بر سفارش نوشیدنی، با هنرمندان و سرشناسان معاصر چینی آشنا شوید و با گردشگران علاقه‌مند برای خرید یا فروش آثار هنری تعامل کنید. برخی از این استودیوها در کوچه ۲۱۰ و سایر آنها در کوچه ۴۰ قرار گرفته‌اند.


همچنین اگر جزو معمارانی هستید که به هر کجای دنیا سفر می‌کنید، چشمتان به ساختمان‌های شهر است، بهتر است سری به محله تیانزیفانگ بزنید. سبک معماری چینی شیکومِن به صورت دروازه های سنگی و سبک معماری فرانسوی در تمام ساختمان‌ها و استودیوهای این محله مشخص است. به علاوه در کوچه‌های این محله هنوز هم درب‌های چوبی و سنتی چینی، سبک حکاکی به شکل اروپایی و گچ‌بری و تراس‌های ساخته شده به سبک آمریکایی را ببییند.
گردشگران پس از گردش و پیاده‌روی در خیابان‌های محله تیانزیفانگ به رستوران‌های این محله رفته و با طیف متنوعی از غذاهای محلی چینی و بین‌المللی مواجه شده و سفارش می‌دهند. خوشمزه‌ترین غذاهای چینی که حتما باید طعم آنها را امتحان کنید، سوپ دامپلینگ، خرچنگ بخارپز، ماهی دودی و غذای ملی چین یعنی اردک کباب پکنی است. غذاهای دیگری همچون سوشی ژاپنی، اسپاگتی ایتالیایی، استیک آمریکایی را هم می‌توانید در منوی این رستوران‌ها پیدا کنید.
اکثر مغازه‌های این محله از ساعت ۱۰ صبح به بعد باز می‌کنند. پس بهتر است برای دیدن هیاهوی این منطقه، نزدیک ظهر به آنجا رفته و تا شب آنجا پرسه بزنید و زندگی شبانه‌اش را نیز تجربه کنید.

 

بازدید از معبد جادا بودا در شانگهای

۰۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران