نکاتی که قبل از سفر به کیش باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری کیش
نکاتی که قبل از سفر به کیش باید بدانید

کیش از دیرباز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور بوده و سالانه عده‌ی زیادی برای گذراندن تعطیلات به این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا می‌روند. جزیره‌ای با آب و هوای متفاوت نسبت به بسیاری از مناطق ایران که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و سفری عالی را برایتان می‌سازد. اگر می‌خواهید تور کیش را برای سفر خود انتخاب کنید، حتما باید نکاتی را از قبل درباره‌ی سفر به این جزیره بدانید که ما سعی کرده‌ایم خلاصه‌وار، آن‌ها را در این نوشته برایتان گردآوری کنیم.

 

چرا باید به کیش سفر کنیم

وقتی اکثر گزینه‌هایی که می‌تواند یک جزیره را به جایی عالی برای سفر تبدیل کنید، همگی در کیش فراهم هستند، اصلا چرا به کیش سفر نکنیم؟ کیش نه تنها جزیره‌ای بسیار زیباست و سواحل خوبی نیز دارد، انواع تفریحات آبی نیز در آن فراهم آمده و شما می‌توانید سفری مفرح و خانوادگی را به آن جا تجربه نمایید. همچنین بازارها و مراکز خرید متنوع و ارزان قیمت این جزیره، کیش را سال‌هاست که به مقصدی عالی برای خرید بدل کرده است و توصیه‌هایی برای خرید در جزیره کیش قبلا به شما ارائه شده است.

 

معرفی مکان‌های تفریحی در کیش

هزینه‌های سفر به کیش

کیش از آن دست مقاصدی است که شما می‌توانید توری ارزان به آن‌جا را تجربه کنید یا اینکه سفری لاکچری به این جزیره داشته باشید. اولین نکته در این باره، انتخاب هتل است. هتل‌های کیش تنوع زیادی دارد و از اقامتگاه‌های ارزان تا هتل‌های پنج ستاره بسیار لوکس را شامل می‌شود. در کنار آن، انتخاب نوع پرواز، فعالیت‌هایی که در کیش انجام می‌دهید و ... نیز در هزینه‌های شما اهمیت دارد. مثلا تجربه بعضی از فعالیت‌ها همچون غواصی هزینه‌های سفر شما را بالا می‌برد.

مسئله دیگر زمانی است که به کیش سفر می‌کنید. ۶ ماهه اول سال به خاطر گرمای هوا، سفر به کیش بسیار ارزان‌تر خواهد بود در صورتی که هر چه هوا در کیش بهتر شود، متقاضی سفر نیز بیشتر شده و بعید است بتوانید تخفیف‌های خوبی برای سفر به دست بیاورید. در هر حال انتخاب تورهای لحظه آخری داخلی مقتدر سیر می‌تواند در این زمینه تا حدی هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد.

 

پارس سافاری، مجموعه‌ای متنوع و مفرح در کیش

 در سفر به کیش چه چیزهایی همراه داشته باشیم

در هر زمانی که به کیش سفر می‌کنید، باید لباس‌های خنک و راحت با خود همراه ببرید. کیش در ۶ ماهه دوم سال گرم و در ۶ ماهه اول سال بسیار گرم است! همچنین با توجه به این که بیشتر سفر خود را احتمالا در سواحل زیبای جزیره به تفریح مشغول خواهید شد، بردن کرم ضد آفتاب و همچنین کلاه آفتاب‌گیر و دمپایی‌های راحتی را نباید فراموش کنید. بسیاری از هتل‌ها لوازم بهداشتی را برایتان مهیا می‌کنند، با این حال همراه داشتن بعضی از چیزهای شخصی نیز مهم است. فراموش نکنید دفترچه‌ی بیمه خود و اهالی خانواده را همراه داشته باشید، بعضی اوقات گرما زدگی ممکن است باعث شود سری به کلینیک‌های مجهز جزیره بزنید.

در کنار وسایل الکترونیک همچون پاور بانک و تجهیزات عکاسی، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک قمقمه بزرگ آب همراه خود به جزیره ببرید. این قمقمه‌ها هم آب را برای مدت زیادی برایتان سرد نگه می‌دارد و مثل بطری‌های آب معدنی، شفاف نبوده و همچنین هزینه‌های کم‌تری هم برایتان همراه خواهد داشت. بد نیست چند لیمو هم همراه داشته باشید و هر روز کمی از لیموی تازه درون قمقمه‌ی آب خود بچکانید، این کار برای تحمل گرما بسیار مفید است.

چه تفریحاتی را در کیش تجربه کنیم؟

کیش چند مکان دیدنی جذاب دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک‌های ساحلی، کشتی یونانی، خانه مردم شناسی یا شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد. اما برای این که در تعطیلات خود حسابی خوش بگذرانید حتما باید تفریحات آبی عالی در کیش را تجربه کنید. محبوب‌ترین‌ها در این زمینه قایق سواری و جت اسکی و کارهایی از این دست است، اما شما می‌توانید چند قدم فراتر گذاشته به سراغ غواصی، پاراسیلینگ، کارتینگ در کیش و سواری روی ماشین‌های باگی بروید. همچنین نباید فراموش کنید که در زمان‌های متفاوت در کیش، کنسرت‌ها و جنگ‌های متنوعی برگزار می‌شود که شب‌ها می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما و خانواده‌تان در سفر به کیش باشد.

 

۶ رستوران کیش برای خوردن بهترین فست‌فودها

شماره‌های ضروری در سفر به کیش

البته این شماره‌ها عموما در تمام کشور یکی هستند، اما بهتر است وقتی به سفر می‌روید، همیشه این شماره‌های ضروری را روی گوشی خود ذخیره کنید:

  • اورژانس: ۱۱۵
  • پلیس: ۱۱۰
  • آتش نشانی: ۱۲۵
  • سازمان هواپیمایی: ۶۶۰۷۸۷۰۰

 

۲۵ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران

سیمین طباطبای

با احترام ...‌متاسفم که برای پلاژ بانوان در کیش .... امکانات خیلی ضعف...... و جای سوال دارد ...... واقعا متاسفم ۵۰۰۰۰تومان ورودی