معرفی مناطق و بخشهای مختلف تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی مناطق و بخشهای مختلف تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان و بزرگ‌ترین شهر آن است. تقریباً ۱.۵ میلیون نفر در تفلیس زندگی می‌کنند که در سواحل رودخانه متکواری پراکنده‌اند. این شهر بیش از ۱۰۰ قوم مختلف را در خود جای داده و به عنوان یک شهر چند فرهنگی شهردت دارد. در سفر با تور گرجستان اگر قصد دارید که مدتی طولانی در تفلیس بمانید و یا سفر کوتاهی به این شهر زیبا داشته باشید، بهتر است که اطلاعات کافی در مورد مناطق و بخش‌های مختلف تفلیس بدست بیاورید تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان تدارک ببینید.

 

Abanotubani

آبانوتوبانی، یک منطقه باستانی در گرجستان است که می‌توانید از حمام‌های گوگردی تفلیس و از آب و هوای دلپذیر و زیبایی‌های آن لذت ببرید. این بخش تاریخی، در مرکز شهر تفلیس واقع شده و علاوه بر آثار سنتی، از معماری مدرن نیز بهره برده است. بناهای مذهبی و تاریخی بسیاری از جمله کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و حتی آتشکده‌های زرتشتیان را می‌توانید در این بخش از شهر مشاهده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های اقامت در این منطقه بالاست و چندان مناسب سفرهای کوله پشتی نیست.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان

Mtatsminda

پارک متاتسمیندا تفلیس، یکی از اصلی‌ترین مناطق تفلیس است و نام آن از کوه‌های عظیم متاتسمیندا گرفته شده که از جاذبه‌های گردشگری تفلیس به شمار می‌آیند. یک پارک معروف در بالای کوه متاتسمیندا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از چشم انداز پانورامای پایتخت گرجستان لذت ببرید. این پارک دارای چرخ و فلکی غول پیکر، تفریحات آبی، ترن هوایی و فونیکولار است. قیمت اقامت‌گاه در این منطقه نیز نسبتا بالا است که دلیل آن نزدیکی به مرکز شهر است.

Vake

اینجا زمانی به عنوان مکانی شناخته می‌شد که نخبگان، سیاستمداران و دانشمندان گرجی در آن ساکن بودند، اما امروزه کمی تغییر کرده و چهره‌ای مدرن به خود گرفته است. شما در این منطقه با انبوهی از مغازه‌ها، کافه‌ها و بارها بمباران می‌شوید. ساختارهای مدرن باعث شده قیمت مسکن تا حدی صعود کند. ویک به طور کلی سرسبز است و با تفلیس قدیمی تفاوت دارد. این منطقه شامل مناظر فرهنگی یا تاریخی خاصی نیست، اما می‌توانید از گشت و گذار در پارک ویک که نزدیک خیابان روستاولی واقع شده لذت ببرید.

 

۱۲ نکته مهمی که قبل از سفر به باتومی باید بدانید

Metekhi

متخی از مناطق تاریخی در شهر تفلیس است و اعتقاد بر این است که اینجا یکی از اولین مناطق مسکونی شهر بوده است. این منطقه بر روی صخره‌ای قرار گرفته که از آنجا زیبایی رودخانه متکواری به وضوح قابل مشاهده است. با بازدید از خیابان متخی و گرفتن چند عکس، می‌توانید ادعا کنید که به نسخه‌ای کوچکتر از پاریس سفر کرده‌اید. همچنین در این منطقه می‌توانید از کلیسای آجری و سنگی متخی و برج متخی نیز دیدن کنید.

Vera

شمال شهر قدیمی که دقیقا بعد از ایستگاه مترو روستاولی واقع شده، به منطقه سرسبز ورا شهرت دارد. باغ‌ها و حیاط‌های سبز پنهان بسیاری در اینجا وجود دارد و بناهای معماری قرن نوزدهمی در این منطقه دست نخورده به نظر می‌رسند. گفتنی است که پارک ورا، از محبوبترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس؛ شهر تاریخی و دیدنی

Marjanishvili

این منطقه، ایستگاه مترو آن و مناطق اطراف، در شمار مکان‌های تاریخی تفلیس هستند. خیابان مرجانیشویلی در تفلیس، یکی از جاهای زیبای شهر است که می‌توانید از پیاده‌روی در آن لذت ببرید. کافه‌ها، مغازه‌ها و تئاترهای بسیاری در این منطقه قرار دارند، بعلاوه می‌توانید از ساحل رودخانه متکواری دیدن کنید.

Old Tbilisi

اینجا سنگ‌های اولیه تفلیس روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و تاریخ شهر از این نقطه آغاز شده است. تفلیس قدیم توسط کوه‌های متاتسمیندا، قلعه ناریکالا و بنای تاریخی کارتلیس ددا احاطه شده و رودخانه متکواری در داخل آن جریان دارد. شما می‌توانید در حین گردش در خیابان‌ها، از معماری مذهبی و سکولار این شهر لذت ببرید. تفلیس قدیم در اصل از قرن ۱۹ مجهز به مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها و بناهای سنتی شده است.

Saburtalo

Saburtalo، بخش بزرگی از تفلیس است که طول آن ۷ کیلومتر بوده و هیچ تاریخی و فرهنگ باستانی ندارد. این منطقه که در شمال غربی تفلیس قدیمی واقع شده، دارای ساختمان‌هایی با سبک‌های دوران اتحاد جماهیر شوروی است. Saburtalo، خط مترو مخصوص دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم به خیابان‌های پکینی و کوستاوا بروید. باغ وحش تفلیس همچنین، یکی از جاذبه‌های محبوب این منطقه است. بعلاوه فراموش نکنید که یک ساعت یا دو ساعت را در کنار دریاچه لیسی بگذرانید که تنها ۱۰ دقیقه رانندگی از Saburtalo فاصله دارد.

Avlabari

ارامنه، نخستین ساکنان این منطقه بودند. به همین دلیل است که این بخش از شهر را کمی متفاوت خواهید یافت. از این گذشته، تفلیس یک شهر چند فرهنگی است. شما می‌توانید در این منطقه سنتی گردش نمایید و از کلیسای جامع سامبا، تاتر ارمنستان و پارک ریک دیدن کنید. خانه‌های قدیمی این منطقه، بسیار مناسب ثبت عکس‌های یادگاری هستند.

 

دیدنی‌های طبیعی و باستانی کاختی در گرجستان

Dighomi

هیچ مکان تاریخی و برجسته‌ای در Dighomi وجود ندارد و مکانی دور از مرکز شهر به شمار می‌آید. آرامش منطقه باعث می‌شود احساس راحتی کنید. گاهی دور بودن از جمع، همان چیزی است که روح شما طلب می‌کند. برای خرید می‌توانید به مرکز خرید Tbilisi Mall بروید. بعلاوه در اینجا بهترین رستوران‌های تفلیس در کنار رودخانه به استقبال شما خواهند آمد.

Kakheti

اینجا به عنوان یک منطقه‌ای برای تولید شراب شهرت دارد. بعلاوه بهترین مکان برای تجربه مهمان نوازی مردم گرجستان، دیدن مناظر زیبا و دیدنی‌های تفلیس است. بهترین سیستم‌های حمل و نقل تفلیس نظیر اتوبوس، مینی بوس و قطار از تفلیس برای رسیدن به اینجا وجود دارند. گفتنی است که کاختی، در شرق تفلیس واقع شده است.

Tskneti

Tskneti در حومه شهر تفلیس در منطقه Vake واقع در ۸ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. ارتفاع Tskneti از سطح دریا، در حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ متر است و این محدوده بسیار مرتفع و پر از کوه‌های دیدنی است. این منطقه دارای بازارهای بزرگ و کوچک، چندین داروخانه و رستوران است. Tskneti مکانی عالی برای گرجی های ثروتمند به شمار می‌آید و همچنین از امکانات سرگرمی قابل توجه و زندگی شبانه بی‌نظیری برخوردار است.

Kaklebi

درختان شاه بلوط بسیاری در اینجا وجود دارند، که قدمت آنها به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. فضای سبز این منطقه، کاملا بکر و وحشی است و می‌توانید سنجاب‌های زیادی را در اینجا شاهد باشید. دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا از منطقه محافظت کند، بنابراین هیچ مجوز ساختمانی از سال ۲۰۱۲ صادر نشده است و صرفا تعدادی ویلا در این محدوده وجود دارد که استراحت گاه ورزشکاران و افراد ثروتمند و تحصیلکرده در تفلیس هستند.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس

در نهایت باید گفت که هر کدام از مناطق و بخش‌های مختلف تفلیس، امکانات رفاهی و جاذبه‌های منحصر به فردی را به گردشگران هدیه می‌دهند. بسته به اینکه هدف شما دقیقا از سفرتان به این شهر چیست، می‌توانید منطقه مورد نظر خود را برای گشت و گذار و انجام امور کاری و تحصیلی انتخاب کنید. 

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران