۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

جاذبه‌های گردشگری دهلی
۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

دهلی پایتخت هند جایی‌ست که تمام تصوراتی که از این کشور در ذهن است به واقعیت تبدیل می‌شود. دهلی برای ۵ هزار سال مداوم مسکونی بوده و یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای دنیا برشمرده می‌شود. اولین تجربه گردشگران از هند ورود به فرودگاه بسیار شلوغ دهلی است. بناریان اولین شوک فرهنگی را در این فرودگاه تجربه می‌کنند. ما در اینجا دلایلی که چرا باید با تور هند سفر کرد را بررسی می‌کنیم.

 

تاریخ دهلی را در خیابان‌ها دنبال کنید

دهلی به راحتی تاریخی که از سر گذرانده را در خیابان‌هایش به نمایش گذاشته و به خود می‌بالد. پایتخت هند تنها یک شهر نیست بلکه ۸ شهر است که همچون عروسک‌های تو در توی روسی بعد از هر امپراتوری و ویرانی‌هایش شهر جدیدی روی شهر قبلی رونق گرفت و بازسازی شد. در واقع تاریخ دهلی چیزی نیست که بخواهید آن را در موزه‌ها دنبال کنید. شما با کاوش در خیابان‌های شهر می‌توانید نقاط شگفت‌انگیز زیادی را پیدا کنید. مخصوصا در بعضی از مناطق شهر مثل شاه ‌جهان آباد با سنگ تراش‌های قرون وسطایی، مقبره‌های برجسته و مساجد باستانی، مقبره‌ها و یادگارها پر شده‌اند.

 

چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

در فرهنگ جذاب شهر غرق شوید

دهلی بهترین نقطه کشور برای کاوش در هنر و فرهنگ هند است. موزه‌های دهلی پر از گنجینه‌هایی است که به خاطر تاریخ غنی و میراث فرهنگی شبه قاره می‌درخشند. برای دیدن مجسمه سازی، نقاشی، فلزکاری، اسلحه و جواهرات، یا گالری ملی هنر مدرن به موزه ملی مراجعه کنید تا شاهد گذار جذاب هنر به تصویر کشیدن هند باشید، و چشم‌انداز هنری این کشور را از نظر بگذرانید. در ضمن حتما از موزه صنایع دستی دیدن کنید که با ادای احترام به صنایع دستی به خوبی هنرهای بافندگی، مجسمه‌سازی و بسیاری از هنرهای عامیانه و بومی را به تصویر بکشد.

فرهنگ غذایی شهر را کاوش کنید

دهلی پایتخت آشپزی و همچنین فرهنگ هند است و غرفه‌های غذایی این شهر، ناهار خوری‌های خیابانی و رستوران‌ها برخی از جالب‌ترین غذاهای این سیاره، از وعده‌های غذایی خیابانی گرفته تا غذاهای تلفیقی عجیب و غریب را با بهترین غذاهای شرقی و غرب را ارائه می‌دهد. قطعا شما که به دهلی سفر می‌کنید، به دنبال پاستا در خیابان‌های شهر نیستید در عوض از غذاهای خیابانی مثل پاراتای شکم پر (نوعی نان سرخ شده)، پوریس (نان‌های پفکی سرخ شده همراه با سس کاری) و پاکورا (نخود و آرد) و همچنین بهترین غذاهای هندی و غذاهای بومی دهلی لذت خواهید برد.

در زندگی گذشته جستجو کنید

در گذشته هر اتفاق تاریخ‌سازی که در شبه جزیره اتفاق افتاده دهلی نقش مهمی داشته و خیابان‌های آن با نقاط تاریخی مهمی احاطه شده است که از آن‌ها می‌توان به میدان تشییع جنازه ۱۱ رهبر ملی، محل اقامت مهاتما گاندی که در روز ترور در آن مانده بود، خانه رهبران ملی مثل جواهر لعل نهرو و ایندیرا گاندی نام برد؛ یا کاخ‌هایی مثل کاخ آخرین امپراتور مغول، بهادر شاه ظفر نیز در اینجا می‌توان یافت. در واقع کاوش در زندگی گذشته دهلی نه تنها شما را با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا می‌کند بلکه درک جامعی از شکل‌گیری هنر مدرن این شهر و درک کلی کشور به شما می‌دهد.

 

بازدید از مهمترین عبادتگاه‌های دهلی

تجارب نمادینی که فراموش نخواهید کرد

شما هرگز کوچه‌های پر پیچ و خمی که شما را به شاه ‌جهان آباد می‌رساند فراموش نخواهید کرد. یا بالا رفتن از مناره مسجد جامع، و تماشای پشت بام‌های شهر قدیمی دهلی وقتی سوار کایت‌های تفریحی هستید از خاطره‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین تجارب شما خواهند بود. هر چیزی که در مورد هند تصور دارید را در دهلی می‌توانید به واقعیت ببینید، به طوری که هیچ شهر دیگر هندی چنین فسون و جادویی را به کار نمی‌برد. به جای دنبال کردن فعالیت‌های کلیشه‌ای دهلی را با تجارب شگفت‌انگیزش کاوش کنید.

تماشای معماری‌های شگفت‌انگیز

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که درباره دهلی وجود دارد معماری شگفت‌انگیز و فوق‌العاده آن است. در حالی که سازه‌های قدیمی و تاریخی مثل مقبره همایون و قلعه سرخ نفوذ و قدرت مغول را در دهلی به خوبی به نمایش می‌گذارند، ساختمان‌های ساخته شده توسط انگلیسی‌ها به سبک هندو-ساراکنیک کاملا حس و حال داستانی و تئاتری را منتقل می‌کند. اگر از بازارهای قرون وسطایی پرسه‌زان مسیر قلعه سرخ را پیش بگیرید خودتان را در شب‌های عربی پیدا خواهید کرد. برای نوشیدن چای به حیاط هتل Lutyens’ Imperial بروید.

 

جذاب‌ترین محله‌های دهلی را بشناسید

در بازارهای هزار رنگ گم شوید

بی‌شک دهلی دارای بازارهای مدرن و جذابی است، اما آنچه که گردش در شهر را جذاب می‌کند بازارهای بومی آن هستند. کل خیابان‌های شهر قدیمی به فروش بادبادک‌های کاغذی، ظرف‌های بسته‌بندی غذای استیل و تورهای عروسی اختصاص یافته است و تقریبا هر چیزی را می‌توانید در جایی در امتداد خطوط درهم تنیده پیدا کنید. خان مارکت یکی از نمونه‌های برجسته‌ای است که با ارائه لوازم برقی خانگی در رده‌ها متوسط روند رو به رشدی دارد. در حالی که Hauz Khas و Shahpur Jat put با سبک کاملا سنتی‌اش شما را متحیر می‌کند. سپس به بازار Baba Kharak Singh Marg بروید که محصولات بهترین شرکت‌های دولتی از هر ایالت هند را جمع کرده و در یک قالب و یک جا به فروش می‌رساند. اگر شما هم عاشق خرید کردن هستید پینشهاد می‌کنیم مقاله مشهورترین بازارهای دهلی را نیز حتما مطالعه فرمایید.

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران