یک روز در دهلی، پایتخت زیبایی‌های هند

جاذبه‌های گردشگری دهلی
یک روز در دهلی، پایتخت زیبایی‌های هند

دهلی یکی از زیباترین شهرهای هند است که مهمترین میزبان گردشگری این کشور به حساب می‌آید. شهری که سال‌ها در استعمار انگلیس‌ها بوده است و زبان انگلیسی، زبان دوم مردم آن به حساب می‌آید. شهری که بهترین هتل‌ها و رستوران‌های هند در آن واقع شده است و پر از جاذبه‌های شهری برای گشت و گذارهای روزانه و شبانه است. جاذبه‌هایی که بازدید از تمامی آنها به زمانی بیش از یک هفته نیاز دارد. در سفرتان با تور هند به دهلی اگر تنها یک روز فرصت گشت و گذار دارید و می‌خواهید در این یک روز خاطره‌ی ماندگار از این شهر داشته باشید همراه ما باشید تا در یک سفر یک روزه این شهر را به گونه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز سیر کنیم.


صبح وقتی خورشید رنگ انداخته


صبح که از خواب برخاستید به شما توصیه می‌کنیم به دیدن مسجد جامع این شهر بروید. مسجدی که یکی از مهمترین بناهای تاریخی این شهر به حساب می‌آید و روح دهلی در آن خفته است. سازه‌ای که به عنوان آخرین بنای برجسته شاه جهان شناخته می‌شود و در ساخت آن از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید استفاده شده است. بنایی که دارای ۳ دروازه، ۴ برج در ۴ زاویه و ۲ مناره است. مناره‌هایی که هرکدام ۴۰ متر ارتفاع دارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید به هنگام بازدید از این مسجد می‌توانید از مناره‌ی جنوبی آن بالا بروید و شهر را هنگامیکه در ارتفاع زیر پایتان قرار دارد ببینید.

 

 ۷ تفریح ارزان و رایگانی که می‌توانید در دهلی انجام بدهید 

 

دهلی

 


بعد از بازدید از مسجد و دیدن شهر از بالا به شما توصیه می‌کنیم به میان مردم شهر بروید. یعنی به بازار بروید تا شانه به شانه‌ی هندی‌ها راه بروید و آنها را بیشتر کشف کنید. قدم‌زدن در بازارهای این شهر شما را می‌برد به زیر پوست آن. جاییکه موجودی دیگر زیست می‌کند و نفس می‌کشد. بازارهای چاندی چوک، نایا و گادویا از بازاراهای برجسته‌ی دهلی به حساب می‌آیند که بهترین ادویه‌های هند را می‌توانید در آنها به عنوان سوغات خریداری کنید. در طول این بازارها همچنین چرخی‌هایی حضور دارند که می‌توانید غذاهای خیابانی هندی را از آنها تهیه کنید و به نوعی یک شکم‌گردی مختصر نیز قبل از فرارسیدن ظهر انجام دهید.

 

 

دهلی

 


به محاسبه‌ی ما هنوز باید قبل از ظهر باشد که شما خوتان را به قلعه‌ی سرخ این شهر برسانید. جاییکه یادگار دوران مغول‌ها در شهر است و یکی از مهمترین سازه‌های آسیای میانه به حساب می‌آید. جاییکه انگلیس‌ها در سال ۱۸۵۷ میلادی آن را به شدت تخریب کرده‌اند. حالا شما این فرصت را دارید تا خورشید به وسط آسمان برسد و ظهر شود این بنا را خوب سیاحت کنید و عکس‌های ویژه از سفر به هند بیندازید.

 


ظهر وقتی آفتاب رسید به قلب آسمان


ظهر که شد یعنی حالا باید استراحت کنید و با یک ناهار عالی انرژی بگیرید. چرا که باید بتوانید این شهر را با تمام توان بگردید. در جای‌جای دهلی بهترین رستوران‌های هند واقع شده‌اند که با رفتن به آنها می‌توانید برترین غذاهای سنتی هندی‌ را در کنار غذاهای بین‌المللی لذیذ نوش جان کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم بسته به بودجه‌ای که برای سفر در اختیار دارید و بسته به نوع غذایی که در سفر به این شهر دوست دارید نوش جان کنید یک رستوران از میان رستوران‌های پرشمار این شهر؛ رستورانی که در نزدیکی قلعه سرخ باشد انتخاب کنید و به آن تشریف ببرید.

 

 ۱۰ رستوران با کیفیت در دهلی که می‌توانید غذاهای ارزان قیمت در آن نوش جان کنید 

 

دهلی

 


بعد از ناهار به دیدن آکشاردام بروید. آکشاردام بنایی است امروزی که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده. بنایی که به سبک سنتی طراحی و ساخته شده است. بنایی که ۲۳۴ ستون تزئین شده دارد که ۹ گنبد بزرگ آنها را نگه می‌دارند. بنایی که مجسمه‌ی یک فیل ۳ هزار تنی زینت بخش آن است.

 

 

دهلی

 


بعد از بازدید از آکشاردام به شما توصیه می‌کنیم به یکی از مراکزخرید پرشمار دهلی بروید تا سوغاتی و یادگاری‌های سفر تهیه کنید. مراکزی لوکس که هم اجناس بومی در آنها عرضه می‌شوند و هم اجناس بین‌المللی و معروف. کنات یکی از معروف‌ترین مرکزخریدهای دهلی به حساب می‌آید که برترین اجناس موجود در این شهر را می‌توانید از آن تهیه کنید. مرکزخریدی که جشنواره‌های تخفیف زیادی در روزهای مختلف سال در آن برگزار می‌شود.

 

 بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

 

دهلی

 


بعد از خرید از مراکزخرید مجلل این شهر پیشنهاد ما به شما این است قبل از غروب آفتاب خودتان را به باغ بونسای ژاپنی برسانید. جاییکه زیباترین غروب آفتاب این شهر را می‌توانید در آن به نظاره بایستید. جایی مطبوع و دلخواه و البته بسیار متفاوت از فضای تاریخی و کلی شهر دهلی.

 


شب زیر نور ماه


حالا که شب رسیده و ماه درآمده به شما توصیه می‌کنیم به دروازه‌ی این شهر بروید تا زیر نور چراغ‌ها این دروازه را که یادگار انگلیسی‌هاست ملاحظه کنید. دروازه‌ای که گشت و گذار در این شهر را برای شما به پایان می‌رساند و آخرین تصاویر دهلی را در ذهن شما به یادگار می‌گذارد.

۰۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران