سفر بعد از کویید ۱۹: گشتی در مراکز چین

جاذبه‌های گردشگری چین
سفر بعد از کویید ۱۹: گشتی در مراکز چین

با توجه به شیوع جهانی کووید ۱۹ سبک زندگی در سراسر دنیا تغییر کرد و رفته رفته همه جا به تعطیلی کشیده شد. اما بعد از مهار نسبی این بیماری زندگی چگونه خواهد بود؟ چین تصمیم گرفته بعد از یک دوره کامل قرنطینه مکان‌های عمومی را کم کم بازگشایی کند. بنابراین موزه‌ها، جاذبه‌های توریستی چین و نقاط زیبایی طبیعی در سراسر چین با روش‌های جدید و خلاقانه‌ای با حفظ فاصله اجتماعی دوباره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. با توجه به چنین شرایطی بازدیدکنندگان تور چین باید به کجاها بروند؟ باید از چه نقاطی دیدن کنند؟

 

پکن، موزه پالاس

سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۰۰امین سالگرد شهر ممنوعه که به Palace Museum شناخته می‌شود بود. به همین مناسبت موزه برنامه‌های فرهنگی جذابی تدارک دید و نمایشگاه‌های متعددی در امتداد رودخانه در طول فستیوال Qingming، از نقاشی‌های Zhang Zeduan هنرمند بی‌نظیر قرن ۱۲ امی برپا کرد. این مسیر نمایشگاهی آخرین بار در سال ۲۰۱۵ به معرض دید عموم در آمده بود. از ۲۵ ژانویه درست یک روز قبل از سال نوی چینی درهای موزه پالاس به روی هموم بسته شد. و بعد بیش از ۳ ماه قرنطینه در اول می با احتیاط و محدودیت بازدیدهای روزانه موزه مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. موزه از مردم خواسته با خودشان خوراکی داشته باشند، زیرا کافه‌ها و رستوران‌های اطراف و داخل مجموعه بسته هستند؛ به علاوه بهتر است بلیط را به صورت آنلاین خریداری کرد.

آدرس: 4 Jingshan Front Street, Dongcheng Qu Beijing Shi, 100009, China

ایالت جیانگسو، سوژو

سوژو که یادآور دلاوری‌ها و جانفشانی‌های بسیاری است، با داشتن آبراهه‌های متعدد و باغ‌های کلاسیک یکی از نقاط جذاب و جادویی چین است که برای بیش از ۸ قرن همیشه مسکونی و در حال بازسازی بوده است. همه ساله در ماه می مردم این شهر آماده برگزاری جشنواره غذای نودل می‌شوند. جدا از این که شهرداری با اجرای تمهیداتی بر ایمنی و بهداشت نظارت دارد در نقاط مختلف اقدام به اجرای طرح ترافیک کرده تا از میزان تردد و شلوغی بکاهد. برای مثال Humble Administrator’s Garden و موزه سوژو ساعت‌های بازدید را در طول تعطیلات تا ساعت ۷ گسترش دادند. علاوه بر این، مکان‌هایی مانند Master of the Nets Garden مجددا برنامه Night in the Garden  خود را اجرا کرد و اجرای موسیقی و تئاتر را توسط گروه‌های اپرا محلی برگزار کرد.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

استان فوجیان، ژیامن، Kulangsu/Gulangyu

این جزیره که در قسمت جنوب شرقی چین واقع شده با داشتن میراث جهانی یونسکو، معماری تاریخی دوره استعماری و فضاهای سرسبز گرمسیری شهرت زیادی پیدا کرده است. یک آبراهه باریک که به صورت محلی به river of egrets شناخته می‌شود Kulangsu را از سرزمین اصلی جدا کرده و باعث شده تا تنها با کشتی قابل دسترسی باشد. برای کنترل ترافیک در ورودی‌های کشتی نیروهای مراقبتی مستقر شده و در داخل ترمینال نیز برچسب‌های فاصله اجتماعی تعبیه شد. در طول این مدت، این جزیره از ۷۱،۴۰۰ بازدیدکننده میزبانی کرده که این یعنی ۷۰ درصد کاهش بازدیدهای زمان عادی. طبق آمار سال ۲۰۱۹  صنعت گردشگری ۲۷.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی شهرداری را به خود اختصاص داده، که به در طول اوج‌گیری کرونا و برقراری محدودیت عبور و مرور در برابر از دست دادن این بخش از درآمد خود آسیب‌پذیر شود. بنابر گزارشات تمامی مسیرهای مترو و اتوبوس تا پایان ژوئن برابر با ۱۰ تیر، رایگان است.

آدرس: Siming District Xiamen, China

ایالت یون‌نان، دریاچه Erhai

دریاچه ارهای با آب‌های شفاف به طول ۲۵۰ کیلومتر در قسمت جنوب غربی استان یون‌نان یکی از جاذبه‌های توریستی و تفریحی برشمره می‌شود. لبه ساحلی این دریاچه با بوتیک هتل‌ها پر شده و هجوم مداوم گردشگرانی که از شهرک تاریخی دالی، کونمینگ، مرکز استان و دیگر نقاط به این منطقه می‌روند، باعث شده تا اطراف دریاچه حالت سرمایه‌داری پیدا کند. برای مقابله با شرایط حاضر و پاسخگویی به نیازهای گردشگری با حفظ فاصله اجتماعی و در مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی پارک‌ها و مکان‌های عمومی رفت و آمد برقرار شده است. البته برای کمک به کنترل شرایط برخی از نقاط گردشگری از دسترس خارج هستند.

 

۸ دلیل که چرا باید به شانگهای سفر کنید

ایالت سیچوان، ذخیره طبیعی Nyiden/Yading

این منطقه زیبا از طبیعت که  به عنوان یک مکان زیارتی از توجه زیادی برخوردار است، در نوک جنوب شرقی فلات تبت قرار داشته و با یک رانندگی ۱۵ ساعته از مرکز استان چنگدو در دسترس قرار دارد. گردشگران این منطقه دسته‌های کوچکی از علاقه‌مندان به طبیعت هستند، که فاصله اجتماعی را در حین حرکت در مسیر رعایت می‌کنند. در این مسیر ۴۵۰۰ متری بالاتر از سطح دریا شما یک روز پیاده‌روی تا لبه بالایی خواهید داشت، که البته مسیر طولانی، خسته کننده و سربالایی است، اما در نهایت مناظر پانورامای جذاب مقابلتان تحمل این همه سختی را خواهد داشت. به علاوه این تور گردشی در دامان طبیعت به مراتب امن‌تر به نظر می‌رسد.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

۲۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران