آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

در سفر با تور تایلند در می‌یابید که فضای پوکت از تپه‌های شگفت‌انگیز، جنگل‌های بارانی گرمسیری و مناظر پانورامای دریاها و جزایر اطراف سرشار است. در این میان، معروف‌ترین آبشارهای پوکت نیز مانند جواهری در این خطه خودنمایی می‌کنند و گردشگران بسیاری را به خود جذب می نمایند. در واقع هیچ چیز، به اندازه بودن در فضای خنک این آبشارها در روزهای گرم و آفتابی نمی‌چسبد.

 

Bang Pae

این آبشار با ارتفاع ۱۰ متری خود، جزو بلندترین آبشارهای تایلند به شمار می‌آید و بهترین مقصد برای بازدید در تمامی فصول سال برای داشتن یک تفریح ماجراجویانه در پوکت است. هرچند که باید گفت بهترین زمان‌های بازدید، ماه های مه و دسامبر هستند. این محدوده، با حیات وحش عجیب و غریب و مناظر خیره‌کننده احاطه شده است. این آبشار در پارک ملی Khao Phra Thaeo واقع شده و لازم است که هزینه ورودی معادل ۲۰۰ بات به ازای هر نفر پرداخت گردد. در ضمن بازدید از این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر امکان‌پذیر است.

آدرس: Pa Klok, Thalang District, Phuket

 

Ton Sai

آبشار Ton Sai، یکی دیگر از چشم اندازهای جذاب برای برخورداری از حظ بصری به شمار می‌آید. اینجا، تنها ۲۰ دقیقه با آبشار Bang Pae فاصله دارد. در کنار آبشار قدم بزنید تا شاهد گیاهان و جانوران چشم نواز داخل پارک باشید. Ton Sai مرکزی برای عاشقان پرندگان است، زیرا گونه‌های بسیاری از این جانوران در این حوالی وجود دارند. بازدید از این مکان، به صورت ۲۴ ساعته با پرداخت ۲۰۰ بات به ازای هر نفر امکان پذیر است و بهترین زمان‌های بازدید، ماه‌های مه و دسامبر هستند.

 

جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

آدرس: Thep Krasatti, Thalang District, Phuket

 

Kathu

اینجا از سقوط آبشارهای عظیم خبری نیست، در عوض به ردیفی از آبشارهای زیبای کوتاه و استخرها دسترسی خواهید داشت. اینجا یکی از معروف‌ترین آبشارهای تایلند به شمار می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از این محدوده، فصل بارندگی یعنی از ژوئن تا نوامبر است، زیرا جریان آب در این مدت بالاست. صعود به بالای آبشار نیز کمی سخت است، اما ارزشش را دارد، زیرا پله های منتهی به آبشار، دارای سایه‌های عالی برای توقف و استراحت هستند. بعلاوه شما این اماکن را دارید تا در استخرهای شکل گرفته شنا کنید.

هزینه ورودی برای گردشگران خارجی، ۱۰۰ بات و برای افراد محلی ۲۰ بات به ازای هر نفر است. در ضمن پیشخوان‌های میان وعده درست کنار در ورودی قرار دارند. بنابراین قبل از بازدید، حسابی خوراکی تهیه کنید تا نهایت لذت را از این گشت و گذار ببرید. این مکان ۲۴ ساعته باز است.

آدرس: Kathu, Kathu District, Phuket

 

Ao Yon

وقتی در Cape Panwa به گشت و گذار می‌پردازید، نشانه‌هایی از آبشار را خواهید یافت که اگر مسیر مربوطه را ادامه دهید، در انتها آبشار Ao Yon و نیز کلبه‌های کوچک و روستاییان محلی و حتی تعداد معدودی گاومیش را خواهید یافت که به گردش مشغولند. از آنجا که بسیاری از مردم از وجود این آبشار آگاهی ندارند، طبیعت این محدوده تا حد زیادی بکر مانده است. استخرهای شکل گرفته چندان بزرگ نبوده،، اما بسیار مناسب شنا هستند. تصاویر درختان گرمسیری در آب مناظر شگفت‌انگیزی را شکل می‌دهند که بسیار مناسب ثبت عکس‌های یادگاری است. جالب است بدانید که بازدید از این مکان، به صورت ۲۴ ساعته و رایگان امکان‌پذیر است. همچنین در تمام فصول سال، می‌توانید از اینجا بازدید کنید.

 

۷ هاستل ارزان و عالی برای اقامت در پوکت

آدرس: Cape Panwa, Phuket

 

Lampi

این آبشار در نزدیکی دریاچه Khao واقع شده و فضای اطراف آن، یک پیک نیک عالی را برایتان رقم می‌زند. فروشگاه وسایل شنا و نیز غرفه‌های غذا در این مجموعه، بزم شما را کامل می‌کنند.  شما می توانید روی پل به پیاده‌روی بپردازید و یا در استخر بزرگ و سرد در پای آبشار و در گرماگرم تابستان شنا کنید. ساعات بازدید، از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر بوده و هزینه ورودی برای خارجی‌ها ۱۰۰ بات و برای محلی‌ها ۲۰ بات است. از آنجا که استخر در تعطیلات آخر هفته شلوغ است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در طول هفته از این مکان زیبا بازدید کنید. در ضمن باید گفت که بهترین زمان‌ها برای مراجعه به این مکان زیبا، از آوریل تا اکتبر است.

آدرس: Thai Mueang, Thai Mueang District, Phang-nga, Phuket

 

Ton Phrai

آبشار Ton Phrai در ساحل غربی جزیره پوکت، درست در کنار آبشار لمپی واقع شده است. این آبشار یکی از منحصر به فردها در نوع خودش است، زیرا به جای اینکه از بالای کوه سقوط کند، روی سراشیبی کوه در جریان است. ارتفاع آن از سطح زمین چندان زیاد نیست و صعود سختی را به شما تحمیل نمی کند. اگر عکاس هستید دوربین خود را آماده کنید،‌ زیرا این مکان به خاطر عکس‌های خارق‌العاده‌اش شهرت دارد. این جا، بهترین مکان برای یگانگی با طبیعت در تمام فصول سال است. در ضمن، از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز بوده و هزینه ورودی آن ۲۸۰ بات به ازای هر نفر است.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

آدرس: Thai Mueang, Thai Mueang District, Phang-nga

در این مقاله، با معروف‌ترین آبشارهای پوکت آشنا شدیم. پیشنهاد می کنیم که به سراغ آبشارهای بی نظیر و زیبای این خطه بروید تا طبیعت را در بهترین شکلش ببینید، به قدم زدن بپردازید، بدوید و یا در استخرهایش تنی به آب بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای در امان ماندن از پشه‌ها و حشرات دیگر، بهتر است که اوایل صبح تا ظهر را به بازدید از آبشارها اختصاص دهید.

۲۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران