غار لانگ یو؛ غاری عجیب و رازآلود در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
غار لانگ یو؛ غاری عجیب و رازآلود در چین

کشور چین پر از مکان‌های عجیب و صد البته دیدنی است. به طوری که سالانه میلیون‌ها گردشگر تور چین را برای داشتن یک سفر هیجان‌انگیز انتخاب کرده و راهی سفر می‌شوند. این کشور رنگارنگ با سنت‌های قدیمی و جاذبه‌های گردشگری رنگارنگ و متنوعی که دارد این روزها به یکی از بایدها در برنامه گردشگری هر توریستی تبدیل شده است. از جمله یکی از عجیب‌ترین و رازآلودترین مکان‌هایی که هر کسی باید در سفر خود به این کشور از آن دیدن کند غار لانگ یو است. اگر نام این غار پر رمز و راز به گوشتان خورده و اشتیاق زیادی برای آشنایی با آن دارید در این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی غار شگفت‌انگیز لانگ یو در چین

غار لانگ یو به عنوان یکی از عجیب‌ترین و اسرارانگیزترین مکان‌های دیدنی چین شناخته می‌شود. البته این غار این روزها شهرت جهانی پیدا کرده و هر توریستی دوست دارد تا از آن دیدن کند. از جمله مهم‌ترین دلایل شهرت این غار قرار گرفتن آن در لیست بزرگ‌ترین حفاری‌های زیرزمینی است که از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. این غار که توسط انسان‌های باستانی حفر و ایجاد شده است وسعتی به بزرگی ۳۰ هزار متر مربع دارد. البته این مساحت شامل زیرمجموعه‌ای از ۲۴ غار است. نکته جالب توجه دیگر ارتفاع سقف غارها می‌باشد که حدودا به ۳۰ متر می‌رسند.

 

داستان عجیب کشف غار لانگ یو چین

داستان کشف این غار نیز همانند ویژگی‌هایی که دارد عجیب غریب است. به صوری که حدود دو دهه پیش (در سال ۱۹۹۲) شخصی به نام Wu Anai که ساکن روستایی در منطقه لانگ یو بود به تلمبه زنی در روستا مشغول می‌شود. البته پمپاژ آب که توسط این شخص انجام می‌شد طبق عادت همیشگی نبود. چرا که وی قصد داشت تا هدف خاصی را دنبال کند.

داستان از این قرار است که Wu Anai طبق گفته‌های خودش همواره به منبع آب چاهی که در آن دوران روستاییان منطقه استفاده می‌کردند، ظن و تردید داشته است. به طوری اهالی روستا بر این باور بودند که چاه آب مصرفی آن‌ها عمیق و دائمی است، اما این شخص همواره به این موضوع شک داشت. به طوری که روزی حسی درونی او را ترغیب می‌کند تا چند نفر از دوستان و اطرافیان خود را جمع کند و به کمک پمپی قوی‌تر آب چاه‌ را تا حد ممکن پمپاژ کنند. این کار حدود ۱۷ روز زمان می‌برد. اما او همچنان بر تصمیم خود پافشاری کرده و به کار خود ادامه می‌دهد.

بعد از حدود ۱۷ روز آب چاه بسیار کم شده و در نتیجه با صحنه‌ای عجیب روبرو می‌شوند. آن‌ها با مشاهده درب ورودی یک غار شگفت‌زده شده و در نتیجه حس درونی و ادعاهای Wu Anai اثبات می‌شود. از آن تاریخ به بعد این غار به عنوان یکی از عجیب‌ترین و رازآلودترین غارهای چین و حتی جهان شناخته می‌شود.

 

سفر بعد از کویید ۱۹: گشتی در مراکز چین

 

ویژگی‌های عجیب غار لانگ یو چین

شهرت و خاص بودن غار لانگ یو بی‌دلیل نبوده و برخی ویژگی‌های جالب آن باعث شناخته شدن آن در بین گردشگران چینی و خارجی شده است. از جمله مهم‌ترین و عجیب‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخته شدن غار لانگ یو با این عظمت توسط انسان‌های باستانی خود یکی از شگفت‌انگیزترین مواردی است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. به طوری که هنوز هم مورخان موفق نشده‌اند تا به فناوری که در آن دوران برای چنین پروژه عظیمی استفاده شده است پی ببرند. ایجاد چنین غاری با امکانات و علم آن دوران تقریبا از محالات است. همین موضوع قبل از هر چیزی ذهن بینندگان را به خود مشغول می‌کند.
  • کنده‌کاری‌ها و حکاکی‌های بسیار تمیز و منظمی که از الگو و نمادهای خاصی تشکیل شده‌اند. طبق گفته باستان‌شناسان این نمادها نشان‌ دهنده یکسری اعتقادات مربوط به انسان‌های آن دوران است.
  • طبق بررسی‌های انجام شده بر روی حکاکی‌های دیوارهای غار لانگ یو تخمین زده می‌شود که قدمت آن بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح باشد.
  • بازدیدکننده‌ها شاهد پله‌ها، ستون‌ها، طراحی‌ها و پیکرهای حجاری شده‌ی منحصر به فردی خواهند بود که قطعا باعث جلب توجه و شگفتی آن‌ها خواهد شد.

 

معرفی ۶ کافه‌ جذاب در سفر به گوانجو

 

اگر شما نیز جر افرادی هستید که به بازدید از مکان‌های باستانی علاقه بسیار زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم تا حتما غار لانگ یو را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. بدون شک غار لانگ یو با این عظمتی که دارد سوال‌های بی‌جواب بسیار زیادی را در ذهن شما ایجاد کند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران