۱۰ رستوران‌ محبوب مردم محلی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۱۰ رستوران‌ محبوب مردم محلی تفلیس

در سفر با تور گرجستان به تفلیس، به زودی متوجه خواهید شد که این شهر در کنار انبوه جاذبه‌هایش، دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است. اما به طور کلی توصیه ما برای گردشگران سراسر دنیا این است که برای خورد و خوراک، همواره به جاهایی بروند که مورد استقبال افراد محلی است. زیرا آنها به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که کدام مکان‌ها از لحاظ کیفیت، خدمات و غذاهای بهتری را ارائه می‌دهند. در این مقاله نیز ما قصد داریم به معرفی بهترین رستوران‌های مورد علاقه مردم محلی تفلیس بپردازیم.

 

Barbarestan

از آنجایی که گرجی‌ها به خوردن غذای خوب بسیار اهمیت می‌دهند، برای لذت بردن از طعم سنتی و باکیفیت غذاهای محلی گرجستان اغلب به این رستوران می‌آیند.  بعلاوه این رستوران خانوادگی، دارای جوی بسیار دلپذیر و متمایزاز سایر غذاکده‌های این منطقه است.

آدرس: N132 D. Aghmashenebeli Ave, Tbilisi

 

Shavi Lomi

در این رستوران کوچک که دارای یک فضای خوب و دنج است، می‌توانید از غذاهای سنتی گرجستان که با گزینه‌های امروزی ترکیب شده‌اند لذت ببرید. توصیه می‌کنیم که حتما " Gobi " را امتحان کنید که یک بشقاب بزرگ از Pkhali، سبزیجات معطر و گردو، ترشی، نان ذرت و پنیر است.

 

۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌

آدرس: 28 Zurab Kvlividze Str. Tbilisi

 

Ezo

Ezo یک کافه است که روی ارائه خوراکی‌های تهیه شده از مواد ارگانیک و محلی تمرکز دارد. کلمه Ezo در زبان گرجی به معنای "حیاط" است و این کافه در واقع، از حیاطی بسیار زیبا و دوست داشتنی برخوردار است که حسی نوستالژیک از کودکی را به مخاطب القا می‌کند. روزهای یکشنبه نیز این کافه، میزبان یک بازار محلی کوچک برای خرید برخی از مواد غذایی باکیفیت است. لازم به ذکر است که اینجا یکی از بهترین کافه‌های تفلیس نیز به شمار می رود و طعم خاطره انگیزی را در ذهن شما ثبت می‌کند.

آدرس: N16 Qiqodze Str., Tbilisi

 

Chveni

Chveni یک مکان نسبتا جدید است، اما توانسته قلب مردم محلی را تسخیر کند. اینجا غذاهای جالب فیوژن سرو می‌شود. این رستوران، دارای یک فضای باز و نیز یک هاستل در طبقه بالاست. فضای این جا بسیار آرام و دوستانه است و سرآشپز و صاحب رستوران خوشحال می‌شوند که شخصا با مشتریان وقت بگذرانند.

 

۸ رستوران ارزان اما خوشمزه در تفلیس!

آدرس: 8 Tchorokhi Str., Tbilisi

 

Aripana

این رستوران، یکی از بهترین رستوران‌های گرجستان در تفلیس است. در اینجا غذاهای ۱۳ منطقه مختلف در کشور با کیفیتی عالی سرو می‌شوند. می‌توانید از غذای گیاهی سنتی پخالی شروع کنید و در انتها به غذاهای بی‌نظیر گوشتی روی آورید. به هر حال این رستوران دنج، نه تنها بسیار محبوب مردم محلی است بلکه گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می‌کند و بسیار مناسب انواع دورهمی‌ها از جمله دوستانه و یا رسمی است.

آدرس: N34 Aghmashenebeli Avenue, Tbilisi

 

house on Madatovi

اینجا یک رستوران استثنایی است که اصرار داریم همه از آن دیدن کنند! این مکان، دارای فضای داخلی آرام بخش پرسنلی بسیار حرفه‌ای و مودب است. منوی رستوران بسیار کامل بوده و انواع غذاهای گرجستان را ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که با این خدمات غنی، شما به سراسر گرجستان سفر کرده‌اید.

 

رستوران‌های معروف تفلیس؛ یگانه شهر مدرن و سنتی در جهان

آدرس:N25 Aghmashenebeli Str, Tbilisi

 

cafè littera

اگر در فصل گرم به تفلیس سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که به این رستوران بیایید تا ضمن صرف غذاهایی با کیفیت و عالی، از فضای زیبا و خنک باغ رستوران نیز لذت ببرید. سرآشپز مشهور گرجی، غذاهای سنتی این کشور را با خلاقیت‌هایی جالب توجه ترکیب می‌کند.

آدرس: N13 Machabeli Str., Tbilisi

 

Kakhelebi

این رستوران که در حومه تفلیس در شهرک Lilo ، در بزرگراه شرقی گرجستان واقع شده است، یک مکان شگفت انگیز برای صرف غذاهای محلی به شمار می‌آید. غذاها از موادی ارگانیکی تهیه می‌شوند که در منزل صاحب رستوران کشت شده‌اند. بعلاوه غذاهایی آماده نیز بیرون رستوران برای اشخاصی که عجله دارند ارائه می‌شوند، اما توصیه می‌کنیم که داخل رستوران بروید و در فضای بی‌نظیر آن به خوردن خوراکی‌های لذیذ مشغول شوید.

 

معرفی ۶ رستوران حلال در تفلیس

آدرس: Lilo Settl., Tbilisi

 

Salobie Bia

لوبیو (لوبیا)، یک غذای سنتی مناطق کوهستانی گرجستان است. در سال‌های گذشته، مردم تفلیس معمولا برای خوردن این غذا به شهر قدیمی تفلیس می‌رفتند. اما حالا با وجود این رستوران، می‌توانید در مرکز شهر نیز از آن لذت ببرید. این غذا، در ظروف سفالی همراه با ترشی سرو می شود. این رستوران، یک بهشت واقعی برای گیاهخواران به شمار می‌آید وعلاوه بر لوبیو، غذاهای گیاهی دیگری را نیز با کیفیتی باورنکردنی سرو می‌کند. پس دیگر به دنبال رستوران مخصوص گیاهخواران در تفلیس نباشید و از غذاهای این رستوران لذت ببرید.

 آدرس: N14 Machabeli Str, Tbilisi

 

Jonjoli

این رستوران، نیز انواع غذاهای سراسر گرجستان را در سالن و نیز در بالکن زیبایش سرو می‌کند. طعم‌های بی نظیر و منحصر به فرد، اینجا را به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های غذای محلی در شهر بدل کرده است.

 

رستوران‌های تفلیس با منوهای بین المللی

آدرس:, Tbilisi  N6 Rkinis Rigi

 

سخن آخر

امروزه تور تفلیس به دلیل امکانات تفریحی بسیارش، علاقمندان زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند و صحنه جالب توجهی از بناهای تاریخی، معماری‌های مدرن، غذاکده‌های شگفت انگیز و کافه‌های لذت‌بخش است. از این رهگذر، بهترین رستوران‌های مورد علاقه مردم محلی تفلیس، گزینه‌هایی عالی را در کنار همه این جاذبه‌ها به مهمانان این شهر هدیه می‌دهند.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران