آشنایی با کلیسای کاشوتی در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
آشنایی با کلیسای کاشوتی در تفلیس

گرجستان به عنوان یکی از نزدیک‌ترین مقصدهای گردشگری جذاب به ایران توانسته است توجه مسافران ایرانی را به خود جلب کند. به خصوص تور تفلیس یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در کشور گرجستان است. این شهر به عنوان پایتخت گرجستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. از جمله جاذبه‌های دیدنی گرجستان می‌توان به کلیساهای تاریخی و زیبایش اشاره کرد. از جمله یکی از این کلیساهای دیدنی کلیسای کاشوتی نام دارد. در این مقاله در مورد هر آنچه باید قبل بازدید از کلیسا کاشوتی تفلیس بدانید پرداخته شده است.

 

کلیسا کاشوتی تفلیس  (Kashveti Church)

کلیسای کاشوتی تفلیس از جمله بناهای تاریخی و دیدنی شهر تفلیس است که سالانه گردشگران زیادی به بازدید آن می‌روند. گردشگران خارجی می‌توانند سبک معماری خاص و زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم مردم گرجستان را با بازدید از این کلیسای تاریخی حس کنند. با اینکه گرجستان و به خصوص شهر تفلیس دارای کلیساهای گوناگون و متعددی است. اما کلیسای کاشوتی با زیبایی و معماری منحصر به فردی که دارد قبل از سایر بناهای مذهبی توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. علاوه بر سبک معماری این بنای تاریخی نقاشی‌های جذاب و دیدنی بر روی دیوارهای و سقف‌های آن کشیده شده‌اند که هر بازدیدکننده‌ای را جذب خود می‌کند.

 

۸ دلیل قانع‌کننده برای دیدن تفلیس؛ شهر تاریخ و هنر

 تاریخچه کلیسا کاشوتی تفلیس

کلیسای کاشوتی در تفلیس دارای قدمتی بسیار زیاد است. به طوری که جز قدیمی‌ترین بناهای شهر تفلیس محسوب می‌شود. این کلیسا تا سال ۱۷۵۳ میلادی به مکانی متروکه و مخروبه تبدیل شده بود. اما در سال‌ها ۱۹۴۷ افراد خانواده‌ای به نام امیلخوی تصمیم گرفتند تا آن را با هزینه‌های شخصی خود بازسازی کنند. البته ناگفته نماند بعد از شروع کار افراد دیگری نیز به نام‌های لئوناردو لورینزیته و برداران آگلادزه نیز راغب به این کار شده و آن‌ها را در این مسیر کمک کردند. در آن سال‌ها بنای این کلیسا به قدری مخروبه شده بود که در واقع خانواده امیلخوی به همراه سایرین از آجرهای به جا مانده از کلیسای قبلی استفاده کردند و بنایی که امروزه مشاهده می‌شود را ساختند. همچنین این کلیسا جز نادر کلیساهایی است که در سال‌های ۱۹۲۰ زمانی که تمامی کلیساها توسط شوروی تخریب میشد توانست سالم بماند. به اعتقاد بسیاری از افراد اینکه کلیسا کاشوتی بارها تا حد نابودی از بین رفته ولی دوباره به شکل بهتر و زیباتر بازسازی شده اهمیت و مقدس بودن این بنا را نشان می‌دهد.

 

معرفی کلیسای متخی و کلیسای جامع تثلیث تفلیس

 سبک معماری کلیسای کاشوتی تفلیس

کلیسای کاشوتی تفلیس دارای سبک معماری بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای است. به طوری که توانسته است در بین زیباترین کلیساهای تفلیس قرار بگیرد. قبل از هر چیزی در بازدید از این بنا رنگ سفید ساختمان توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این بنا به صورت کاملا واضحی سبک معاری دوران قرون وسطی را به نمایش گذاشته است. چرا که تاریخ ساخت آن نیز در همان سال‌ها (۱۹۱۰-۱۹۰۴) است. همچنین نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ای در محوطه و نمای خارجی کلیسا انجام شده که به خصوص در تاریکی شب زیبایی دوچندانی را به آن می‌بخشد. درون کلیسا نیز به اندازه بیرون آن جذاب و دیدنی است. به طوری که به محض ورود شاهد محراب‌های فوق‌العاده‌ای خواهید بود که نقاشی‌های زیبا و تماشا کردنی بر روی ان‌ها کشیده شده است.

به خصوص دیوارهای پوشیده از نقاشی‌های خاص و شگفت‌انگیز ارزش یک بار دیدن را خواهند داشت. نقاشی‌هایی که امروزه بازدید کننده‌ها می‌توانند بر روی دیوارهای این کلیسا مشاهده کنند، مربوط به سال‌هایی است که کلیسا مورد بازسازی قرار گرفت. در آن سال‌ها فردی به نام لادوگودیاش ویلی که نقاش و هنرمند خبره گرجستانی بود مسئولیت کشیدن نقاشی‌های کلیسا کاشوتی را به عهده گرفت و به نهایت هنر و مهارت خود را در این رسم‌ها به کار برد.

 

در بهترین مراکز خرید تفلیس خرید درمانی کنید

 طریقه دستیابی به کلیسا کاشوتی تفلیس

کلیسای کاشوتی در خیابان روستاولی تفلیس قرار دارد. این خیابان یکی از بهترین خیابان‌های تفلیس بوده و در مسیر گردش توریست‌ها واقع شده است. بنابراین علاقه‌مندان به بازدید از این کلیسا بدون هیچ سختی و اذیتی می‌توانند خود را به خیابان روستاولی و در نهایت کلیسای کاشوتی برسانند. چرا که در هر محله‌ای از تفلیس که اقامت داشته باشید می‌توانید از وسیله‌های نقلیه عمومی در تفلیس برای رفتن به آن خیابان استفاده کنید.  

به دلیل موقعیت مکانی کلیسای کاشوتی که در خیابان توریستی و دیدنی روستاولی قرار گرفته است، می‌توانید بعد از بازدید کلیسا به پیاده‌روی در این خیابان بپردازید. مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌های شیک، موسیقی‌های زنده در خیابان و بسیاری موارد دیگر از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در این خیابان از آن‌ها استفاده کنید.

۳۰ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران