معرفی موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
معرفی موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

تور مالزی به دلیل جاذبه‌های گردشگری گوناگون و متنوعی که دارد همواره مورد توجه گردشگران بوده است. در بین تمامی مکان‌های دیدنی کوالالامپور به عنوان پایتخت این کشور دارای موزه‌های بسیار زیبا و چشمگیری از که علاقه‌مندان به موزه را به خود جذب می‌کند. با توجه به اینکه مالزی از کشورهای مسلمان جهان است، موزه هنرهای اسلامی توانسته است نقش مهمی را در معرفی سبک معماری و هنرهای اسلامی ایفا کند. برای اینکه این موزه مهم و زیبا را بیشتر بشناسید در این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور (Islamic Arts Museum Malaysia)

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور که در زبان انگلیسی Islamic Arts Museum Malaysia نامیده می‌شود، به اختصار با نام (IAMM) شناخته می‌شود. این موزه در پایتخت مالزی و در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. هدف از تاسیس موزه جمع‌آوری و نمایش سبک معماری اسلامی به بازدید کننده‌ها بود. پس اگر به هنرها و سبک معماری خاص و زیبای اسلامی علاقه دارید در تور کوالالامپور بازدید از این موزه را فراموش نکنید. از آنجایی که این مکان نقش مهمی را در به نمایش گذاشتن و معرفی فرهنگ، تاریخ و آثار اسلامی ایفا می‌کند در بین گردشگران داخلی و خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

عمارت سلطان عبدالصمد در کوالالامپور

بخش‌های تشکیل دهنده موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور از جمله مفصل‌ترین و بزرگترین موزه‌های مالزی و حتی جنوب شرقی آسیا می‌باشد. به همین دلیل مساحتی به بزرگی ۲۲۷ هکتار را شامل می‌شود که از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این موزه می‌پردازیم:

  • گنبدهای فیروزه‌ای

به محض رسیدن به موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور گنبدهای فیروزه‌ای توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این گنبدها قبل از هر چیزی شما را یا مسجدهای ایرانی خواهد انداخت.

  • دیوارهای شیشه‌ای

موزه هنرهای اسلامی از دیوارهای شیشه‌ای ساخته شده است که جلوه و زیبایی بسیار خاصی به آن می‌دهند. به طوری که این دیوارها باعث شده‌اند تا نور و روشنایی حس بسیار خوبی را به بازدید کننده‌ها منعکس کند.

  • آثار تاریخی و هنری مربوط به سبک معماری اسلام

فضای داخلی بنای موزه مساحتی به بزرگی ۳۰.۰۰۰ متر مربع دارد. ساختمان موزه از دو طبقه تشکیل شده است. در این فضا شما شاهد آثار هنری و تاریخی بسیاری خواهید بود که سبک معماری اسلامی را به وضوح به تصویر کشیده‌اند. از جمله این آثار عبارتند از: آیه‌هایی از قرآن با خطاطی‌های جذاب، جواهرات مربوط به مسلمانان، ابزارآلات و زره های جنگی که توسط مسلمانان استفاده می‌شد، ماکت‌هایی از بناهای مربوط به جامعه مسلمانان، سرامیک و کاشی کاری، سکه‌ها و مهره‌ها، دست نوشته‌های قدیمی از کتاب‌های دعا و ...

از جمله یکی از جالب‌ترین آثاری که در این موزه می‌توان مشاهده کرد تکه‌ای از کیسوا (پارچه دور کعبه) است که از سال ۱۹۶۴ باقی مانده است. علاوه بر آن در بین ماکت‌هایی از بناهای معروف دنیای اسلام می‌توانید ماکت مسجد جامع اصفهان را مشاهده کنید. دیدن این ماکت در موزه‌ای معروف در مالزی برای ایرانیان جالب خواهد بود.

 

۷ تفریح جذاب در سفر تنهایی به کوالالامپور

  • رستوران‌ موزه

از دیگر بخش‌های موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور رستوران آن با منو غذاهای متنوع و خوشمزه است. بازدیدکننده‌ها می‌توانند بعد از گردش در موزه با انواع غذاهای بین‌المللی شکم خود را سیر و خستگی خود را در کنند.

  • فروشگاه موزه

بخشی از موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور به فروش و نمایش صنایع دستی مربوط به هنرهای اسلامی و مالزیایی اختصاص یافته است. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند سوغاتی و یا یادگاری‌هایی را از این بخش تهیه کنند.

 طریقه دستیابی به موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

در هر سفری یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین کارهای برای جا به جایی استفاده از تاکسی است. این امر در مورد دستیابی به موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور نیز صادق است. البته کرایه تاکسی شاید برای بعضی‌ها به صرفه نباشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم تا از مترو استفاده کنید. اگر تصمیم خود را برای بازدید از آن گرفته‌اید باید در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۶ عصر در آن حضور داشته باشید.

از جمله مزیت‌های موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور مکان قرارگیری آن است. چرا که با رفتن به سمت این موزه می‌توانید از چند جاذبه گردشگری دیگر مالزی نیز دیدن کنید. پس حتما یک روز خود را برای رفتن به سمت موزه هنرهای اسلامی اختصاص دهید. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در این حوالی قرار گرفته‌اند عبارتند از:

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای خرید سوغاتی

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران