گردشی خانوادگی در موزه توهمات کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
گردشی خانوادگی در موزه توهمات کوالالامپور

کوالالامپور شهری پرجاذبه در مالزی است که باید به آن سفر کرد و خوب در آن گشت و گذار کرد. شهری که بهترین امکانات اقامتی و تفریحی مالزی را در خود دارد و به مسافرانش امکان می‌دهد هرطور می‌خواهند و در توان‌شان است در آن خوش بگذرانند. یعنی این شهر هم برای کسانیکه به دنبال سفرهای لاکچری هستند مناسب است و هم برای کسانیکه به دنبال سفرهای ارزان. شهری که هم روزهای پر رویدادی دارد و هم شب‌های همیشه بیدار. در سفرتان با تور مالزی به این شهر اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی متفاوت و جذاب هستید همراه ما باشید تا با هم سری به موزه‌ی توهمات این شهر بزنیم.

 

موزه توهمات کوالالامپور

موزه‌های توهمات گونه‌ از موزه‌های مدرن هستند که در چندین شهر گردشگری دنیا تاسیس شده‌اند و سال‌های زیادی از تاسیس آنها نمی‌گذرد. موزه‌هایی که با استفاده از پیشرفت تکنولوژی و با توجه به خطای دید انسان توهماتی برای او به وجود می‌آورند و باور او را نسبت به واقعیات متزلزل می‌کنند. این موزه‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر زاگرب کرواسی تاسیس شده‌اند و نمونه‌ی آنها را امروزه می‌توانید در شهرهای توریستی دنیا مانند وین، دبی، استانبول و ... نیز بیابید. موزه‌هایی که در اصل برای کودکان و نوجوانان هستند اما برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب به شمار می‌آیند. موزه‌هایی که متفاوت‌ترین عکس‌های سفرتان را در آنها می‌توانید بیندازید. در سفرتان با تور کوالالامپور اگر می‌خواهید موزه‌ی توهمات آن را بیشتر بشناسید ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید.

 

معرفی ۷ موزه معروف کوالالامپور که در زمان سفر به این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید

حقایقی درباره موزه توهمات کوالالامپور

۱- در این موزه بخشی وجود دارد که در آن چهره‌های توخالی‌ای را می‌بینید که از هر زاویه به آنها نگاه کنید چشم‌هایشان شما را دنبال می‌کنند. نگاه‌های خیره‌ای که دست از سر شما برنمی‌دارند.
۲- در این موزه اتاقی وجود دارد که تصور شما را از اندازه‌ها به هم می‌ریزد. اتاقی که در هر نقطه‌ی آن بایستید ابعادتان را متفاوت می‌بینید. در بخشی از این اتاق شما در کوچکترین ابعادتان قرار می‌گیرید و در بخشی دیگر در بزرگترین ابعاد. یعنی در نقطه‌ای قدتان به زیر یک متر می‌رسد و در نقطه‌ای دیگر به بیش از دو متر. این اتفاق برای طول و عرض‌تان نیز رخ می‌دهد.
۳- در این موزه اتاقی وجود دارد که هرطور باشید ۹۰ درجه شما را دوران می‌دهد و تصویر دوران یافته‌تان را به شما نشان می‌دهد. یعنی در این اتاق اگر دراز کشیده باشید انگار که ایستاده‌اید و اگر ایستاده باشید انگار که دراز کشیده‌اید.
۴- در این موزه بخشی وجود دارد که می‌تواند شما را به سرزمین رویاهایتان ببرد. در این بخش موزه دیسکی وجود دارد که با چرخاندن و زل زدن به خطوط سیاه و سفید آن هیپنوتیزم می‌شوید و درحالتی میان هوشیاری و بی‌هوشی قرار می‌گیرید. حالتی که ضمیر ناخودآگاهتان بیدار می‌شود و خودآگاهتان به پس زمینه می‌رود. اینجا شاید همان سرزمین رویاهایتان باشد.
۵- در این موزه بخشی وجود دارد که شما در عین حال که فکر می‌کنید معلق هستید، در حقیقت ثابت هستید. پلی در این موزه وجود دارد که نورپردازی اطرافش سبب می‌شود احساس کنید درحال تکان خوردن هستید.
۶- در این موزه میزی جود دارد که شما به هرسوی آن نگاه می‌کنید خودتان را می‌بینید. میزی گرد که شما با خودهای دیگرتان سر آن می‌نشینید. دو آینه‌ی ۶۰ درجه در این بخش از موزه و میز آن قرار گرفته‌اند تا شما را به ملاقات خودتان ببرند.
۷- در این موزه بخشی وجود دارد که در آن شما بی‌نهایت می‌شوید. بخشی که آینه‌های قدی بلند دارد و بازتاب تصویر این آینه‌ها انتها ندارد. در این بی‌نهایتی شما نیز در جایی قرار می‌گیرید که انتها ندارد.

بازدید از موزه توهمات کوالالامپور

برای بازدید از این موزه در سفر به کوالالامپور همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فرصت دارید به این موزه تشریف ببرید. موزه‌ای که در سفر خانوادگی یک بازدید عالی و خاطره‌انگیز است. اما جدای از این شیوه، همه روزه تورهایی در کوالالامپور برگزار می‌شوند که طی شرکت در آنها می‌توانید به بازدید از این موزه بروید. تورهایی که برخی‌هاشان سرویس رفت و برگشت به محل اقامت دارند و شما را به نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها نیز مهمانان می‌کنند. تورهایی که حُسن آنها داشتن یک راهنمای خوب و مسلط به زبان انگلیسی است.

 

۵ خیابان در کوالالامپور برای چشیدن غذاهای خیابانی

نشانی موزه توهمات کوالالامپور

این موزه در موقعیت مناسبی در شهر قرار گرفته است و به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. نشانی این موزه به شرح زیر است.

آدرس: Level 1, Ansa Hotel Kuala Lumpur, ( Between Fahrenheit 88 and Lot 10 Mall, 101, Jalan Bukit Bintang, Bukit Bintang, 55100, Kuala Lumpur

۱۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران