باغ گیاه‌شناسی پردانا، گردشی سبز در قلب کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
باغ گیاه‌شناسی پردانا، گردشی سبز در قلب کوالالامپور

باغ گیاه‌شناسی پردانا مکانی آرام و دلنشین، سرسبز و فارغ از شلوغی‌های شهر است که در نزد محلی‌ها به پارک کنار برکه نیز معروف شده. بخش بزرگ عمومی این پارک مملو از فعالیت‌های متنوع است که بخش زیادی از آن‌ها رایگان بوده و به راحتی ساعت‌ها می‌توانید در آن‌ها به گردش بپردازید.در سفر با تور مالزی به راحتی به وسیله مترو یا اتوبوس می‌توانید به پردانا که در جنوب غربی محله‌ی چینی‌ها کنار مسجد ملی قرار گرفته است دسترسی داشته باشید. با هم نگاهی به بخش‌های مختلف و فعالیت‌های متنوعی که در باغ گیاه‌شناسی پردانا انتظار شما را می‌کشند، نگاهی بندازیم.

 

پارک باغ گیاه شناسی

این پارک بیش از ۲۲۰ هکتار وسعت دارد و در قلب کوالالامپور قرار گرفته است. کلیت این برکه و پارک شبیه به جزیره‌ای متمایز از کل شلوغی‌های شهر است. صبح‌ها بسیاری را در این مکان خواهید دید که در حال فعالیت و ورزش هستند و بعداز ظهرها هم بساط پیک‌نیک‌های خانوادگی به راه است و بچه‌ها در حال بازی. در میان جاذبه‌های متنوعی که در کلیت این مجموعه ساخته شده، پارک با فضای بسیار باز، مملو از مکان‌های سایه دار خنک و زیبای چشم‌گیرش، عمومیت بیشتری در بین کسانی که از آن دیدن می‌کنند دارد.

 

 

پارک باغ گیاه شناسی کوالالامپور

 

 

باغ‌های هیبیسکوس و ارکیده

یکی از نقاط رایگان اما بسیار زیبای این مجموعه که بسیار ارزش دیدن دارد، باغ‌های هیبیسکوس و ارکیده است. وقتی قدم به این باغ‌ها می‌گذارید، عطر فوق‌العاده گل‌ها شما را سحر می‌کند و رنگارنگی هر کدام از گل‌ها چشمانتان خیره خواهد کرد. شاید قبل از ورود به هر کدام از این مکان‌ها انتظار این همه زیبایی را نداشته باشید، اما هر کس با هر سلیقه‌ای مسلما از بودن در چنین جایی لذت خواهد برد. نمای سنگی و آب‌هایی که به زیبایی بر روی این سنگ‌ها در حرکت اند نیز به زیبایی کلی این مکان می‌افزاید. در نظر داشته باشید که هیبیسکوس نماد گل مالزی محسوب شده و به همین خاطر مردم آن به شدت آن را ارج می‌نهند.

 

 

باغ ارکیده کوالالامپور

 

 

پلنتاریوم ملی

از همان نمای بیرونی زیبایی‌های این پلنتاریوم که در کنار موزه ملی قرار گرفته خود نمایی می‌کند. جایی که نشان از بلند‌پروازی‌های مردم این کشور دارد و در آن از برنامه‌های متفاوتی که در آینده‌ی فضایی مالزی گنجانده شده رونمایی می‌شود. هر روزه نمایش ویژه‌ای از سیارات و ستارگان نیز با قیمتی بسیار پایین در محل نمایش پلنتاریوم برپا می‌شود که هم بزرگ‌ترها از آن لذت می‌برند و هم کوچک‌ترها را هیجان زده خواهد کرد. اگر خیلی حس ماجراجویی داشتید می‌توانید روی توپ فضایی هم سوار شوید که شبیه ساز حالت پرواز است و البته تنها برای بزرگسالان مناسب خواهد بود.

 

 

پلنتاریوم ملی

 

 

پارک گوزن‌ها

این پارک نیز ۲ هکتار بزرگی دارد که شامل بخشی از کرانه‌ی برکه، فضای سبز بزرگ، محلی برای پیاده‌روی و البته چند گونه‌ی متفاوت از گوزن‌هاست. یکی از پرطرفدارترین بخش‌های مجموعه که مامنی برای یکی از کوچک‌ترین گونه‌های گوزن نیز هست و خیلی‌ها به امید دیدن آن‌ها به این بخش پارک مراجعه می‌کنند. محیط پارک گوزن‌ها آرام و دوست داشتنی بوده و بچه‌ها از دیدن این حیوانات زیبا که در صلح و صفا کنار شما قدم می‌زنند، لذت خواهند برد.

 

 

پارک گوزن‌ها

 

 

پارک پرندگان

پارک پرندگان KL در سال ۱۹۹۱ باز گشایی شده و حالا مجموعه‌ای بسیاز بزرگ از صدها پرنده در محیط باز آن به زندگی مشغولند. این پناهگاه پرندگان شبیه یه یک باغ‌وحش نیست و شما در جنگل‌های و دشت‌های آن کاملا حس آزادی پرندگانی که در آن به زندگی مشغولند را حس خواهید کرد. گونه‌های گیاهی متنوعی از جنگل‌های بارانی در این بخش کاشته شده و گونه‌های حیوانی دیگری همچون میمون، سوسمار و پروانه‌ها نیز در آن وجود دارند تا بهترین اکوسیستم ممکن را برای شبیه‌سازی یک حیات وحش فعال را بهوجود بیاورند. در هنگام بازدید از این پارک می‌توانید به این پرندگان زیبا و رنگارنگ غذاهای در نظر گرفته شده پارک را بدهید و به تماشای آن‌ها از نزدیک مشغول شوید.

 

 

پارک پرندگان کوالالامپور

 

 

چطور به باغ گیاه‌شناسی پردانا برویم؟

با توجه به بزرگی و بودن این پارک بزرگ در قلب کوالالامپور، دسترسی به آن خیلی ساده خواهد بود. شما به وسیله خطوط اتوبوس B۱۱۵، B۱۱۲ و B۱۰۱ به راحتی می‌توانید به ایستگاه این پارک دسترسی داشته  باشید. سوار شدن به قطارهای KTM Komuter train نیز یکی دیگر از راه‌های رسیدن به باغ گیاه‌شناسی پردانا از طریق وسایل نقلیه عمومی است. همانطور که گفته شد این مجموعه بزرگ پشت مسجد ملی و ایستگاه قدیمی راه آهن واقع شده و به وسیله تاکسی به راحتی قابل دسترسی است.

 

 

پارک پدرانا

۱۵ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران