گردش در حیات وحش زیبای کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
گردش در حیات وحش زیبای کوالالامپور

پایتخت مالزی کوالالامپور، مقصدی شلوغ و چند فرهنگی است که در زمینه‌های مختلفی مثل فرهنگ و هنر، مذهب و آشپزی دارای تنوع و گوناگونی فراوانی است. اما همه چیز در مورد مالزی مربوط به غذاهای رنگی و یا مساجد باشکوه و کلیساهای قدیمی نیست. در بطن و اطراف این شهر حیات وحشی زیا و سرسبز وجود دارد که برای فرار از شلوغی و همهمه فرصتی بی‌نظیر را ایجاد می‌کنند. اگر برنامه دارید با تور کوالالامپور سفر کنید نقاط زیر را برای تماشای حیات وحش شهر توصیه می‌کنیم.

 

از اورانگوتان‌ها در باغ وحش نگارا عکس بگیرید

باغ وحش ملی یا باغ وحش نگارا، در دهه ۱۹۶۰ افتتاح شده و از آن زمان تا کنون فرصتی را به مردم محلی و توریستی فراهم کرده که بتوانند زندگی حیات وحش را از نزدیک ببینند. این باغ وحش با ایجاد فضای باز و آزاد میزبان ۴۷۰ گونه پستاندار، خزنده، ماهی، دوزیستان و پرندگان بوده و مساحتی به اندازه ۱۰۰ هکتار زمین عظیم را پوشش می‌دهد. در اینجا انواع پستانداران و گونه‌های بزرگ از جمله اورانگوتان‌ها و تاپیر مالزی و همچنین یک پاندای غول پیکر زندگی می‌کنند. شما می‌توانید ۳ ساعت جذاب و شاد را در این باغ وحش بگذرانید و همراه دوستان و یا خانواده خود لحظات شیرین و جذابی را در تور مالزی سپری کنید.

آدرس: Zoo Negara Malaysia, Jalan Ulu Kelang, Kemensah Heights, Ampang, Selangor, Malaysia

 

در پارک تاریخی Lake Gardens قدم بزنید

پارک لیک گاردنز (The Lake Gardens Park) منطقه‌ای سرسبز و وسیع است که در وسط شهر واقع شده و به آن باغ گیاه شناسی هم گفته می‌شود. در قرن نوزدهم انگلیسی‌ها برای فرار از محیط شهر در حال رشد این باغ را ایجاد کردند تا بتوانند در آن استراحت کنند. امروزه این پارک با تعداد زیادی پرنده و حیوانات محلی، فضای سبز وسیع، یک دریاچه مصنوعی، دو باغ پرندگان و یک باغ پروانه، واحه‌ای شهری و آرام برای دوری از سر و صدای ماشین‌ها فراهم آورده است. به گشت و گذار در این پارک وسیع بروید و چشم‌هایتان را به کار بیاندازید انتظار می‌رود چندین نوع پرنده، پستاندار و مارمولک و همچنین گوزن در داخل پارک گوزن را پیدا کنید.

 

باغ‌ گیاه‌شناسی پردانا و اکوپارک کوالالامپور

به تماشای میمون‌های وحشی در باغ های ارکیده بروید

این زمین کوچک که در بالاترین نقطه لیک گاردنز قرار دارد، دارای تعداد زیادی ارکیده عجیب و غریب است. تنها دلیل گشت زنی در این پارک کوچک فقط گل‌های زیبا و عجیب نیست بلکه میمون‌های ماکاک نیز اینجا زندگی می‌کنند و آن را خانه خود می‌دانند. ده‌ها میمون کوچک که از روی شیطنت، روی درختان یا طاق نماها نشسته می‌نشینند رفت و آمد عابران را زیر نظر دارند. با احتیاط از اینجا عبور کرده و مورد استقبال این میمون‌های بامزه و بازیگوش قرار بگیرید. توصیه می‌کنیم لوازم‌تان را محکم نگه دارید زیرا ماکاک‌ها سارقان زبردست و بدنامی هستند که روزانه به توریست‌های ناشی خسارت وارد می‌کنند. باغ‌های ارکیده این فرصت را برای عکاسی از گل‌های رنگارنگ و عجیب و غریب و دیدن حیات وحش در کوالالامپور ترکیب می‌کند.

 

دنیای شگفت‌انگیز پارک 99 Wonderland در کوالالامپور

صدها ماکاک را در غارهای باتو پیدا کنید

غارهای باتو در کوالالامپور از مجموعه‌ای از معابد هندو واقع در غارهای دامنه کوه تشکیل شده است. در مجموع ۲۷۲ پله به ورودی منتهی می‌شود که میزبان بزرگ‌ترین جشنواره Thaipusam در جهان است. با این حال، جدا از اهمیت مذهبی و فرهنگی، همچنین یک مکان عالی برای دیدن حیات وحش در کوالالامپور نیز محسوب می‌شود. هنگام صعود به سمت معبد شما با صدها میمون وحشی ماکاک در پله‌ها، درختان و داخل غارها روبرو خواهید شد. هزاران خفاش نیز در داخل غارهای معبد زندگی می‌کنند.

آدرس: Batu Caves, Selangor, Malaysia

 

پیاده‌روی در جنگل‌های کوالالامپور

بهترین راه برای دیدن حیات وحش در زیستگاه طبیعی آن‌ها پیاده روی است. تپه‌ها و جنگل‌های انبوه در برخی از محله‌های شهر قرار دارند و چندین مسیر در کم‌تر از یک ساعت از مرکز شهر واقع شده‌اند. به Cheras در نزدیکی کوالالامپور بروید و صبح زود به مردم محلی ملحق شوید که مسیرهای بالای تپه‌ها و جنگل را دنبال می‌کنند. در حالی که Cheras از لحاظ فنی در سلانگور واقع شده و در کوالالامپور نیست، اما به وسیله حمل و نقل عمومی کوالالامپور می‌توان به سرعت به آنجا رسید. از دیگر مکان‌های پیاده روی در نزدیکی پایتخت می‌توان به تپه پوچونگ، گونونگ توک وان و هوتان لیپور بوکیت لاگونگ اشاره کرد. در این نواحی میمون‌ها، مارمولک‌ها، پرندگان و حتی گاها گرازهای وحشی را می‌توان مشاهده کرد.

۰۷ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران