شبگردی در سفر به جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
شبگردی در سفر به جزیره قشم

قشم جزیره‌ی هیجان‌انگیز جنوب ایران است که باید به آن سفر کرد و شبانه‌روزی خاطره‌انگیز در آن پشت سر گذاشت. جزیره‌ای که شما را به وسعت دریای بی‌انتهایش آرام می‌کند و خستگی‌های کار و زندگی روزمره را از تن‌تان بیرون می‌آورد. جزیره‌ای تماشایی که امکان تفریحات آبی را برای مهمانانش فراهم می‌آورد. در سفرتان با تور قشم به این جزیره می‌توانید به روستاهای سنتی جنوب ایران سر بزنید و زندگی ساده و جذاب مردمان این منطقه از ایران را نظاره کنید. اگر اهل گشت و گذار هستید و می‌خواهید شب‌های پرشور در این جزیره داشته باشید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا برای شبگردی در این جزیره راهنمایی‌تان کنیم.

 

شبگردی در قشم

از آنجا که قشم در جنوب ایران واقع شده است یکی از نقاط گرم کشور به شمار می‌آید و از آنجا که دورش را آب گرفته است یکی از نقاط شرجی ایران محسوب می‌شود. بنابراین طبیعی است که در برخی روزهای سال آب و هوای کلافه‌کننده‌ای داشته باشد و امکان گشت و گذار را از مسافرانش بگیرید. برای مثال فصل تابستان به لحاظ آب و هوایی برای سفر به این جزیره مناسب نیست‌ اما این جزیره آنقدر جاذبه‌های متنوع دارد که تابستان‌ها نیز بی‌شمار مسافر را به خودش می‌کشاند. در این روزها که این جزیره گرم و طاقت‌فرسا می‌شود می توان روی شب‌هایش حساب ویژه باز کرد و شب‌ها در آن گشت و گذار کرد. درست است که در شب نمی‌شود برای مثال خیلی از تفریحات آبی این جزیره را انجام داد اما می‌شود زیر سقف آسمان پرستاره‌اش به انتظار صبح بود و در رویدادهای خاطره‌انگیز شرکت کرد. اگر می‌خواهید شب‌های این جزیره را پرشور سپری کنید ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

 

معرفی بهترین هتل‌های قشم

۱- به رستوران‌ها بروید

غذاهای محلی قشم فوق‌العاده‌اند. غذاهایی که برخی‌هاشان به دلیل طبخ شدن با ماهی و برخی از غذاهای دریایی طبع سرد دارند و برخی‌های دیگرشان طبعی گرم. غذاهایی که می‌توانند طیف وسیعی از مسافران را راضی کنند و به آنها برای گشت و گذار نیرو ببخشند. غذاهایی سالم که با مواد غذایی تازه طبخ می‌شوند. یکی از بهترین تفریحاتی که در شب‌های این جزیره می‌توانید انجام بدهید رفتن به رستوران‌های آن است. رستوران‌هایی که به غیر غذاهای محلی، غذاهای مشهور ایرانی نیز برای مشتریان‌شان سرو می‌کنند. یکی از رستوران‌های مشهور این شهر آبشار نام دارد که در سطح جزیره دو شعبه دارد. رستورانی که شب‌ها تا ساعت ۱۲ درهایش به روی مهمانانش باز است و از آنها با انواع غذاهای دریایی، گوشتی و گیاهی پذیرایی می‌کند. رستوران مشهور دیگر این جزیره قلعه نام دارد که جان می‌دهد برای نوش جان کردن غذاهای دریایی. با مراجعه به این رستوران می‌توانید حاصل صید صیادان در همان روز را تازه تازه نوش جان کنید. رستورانی که در یک شب از شب‌های سفرتان به قشم می‌توانید در فضای بیرونی آن، زیر ستاره‌های پرنور آسمان جزیره بهترین خوراک‌های میگو و ماهی عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

۲- به کافه‌ها بروید

یکی دیگر از مکان‌های عالی جزیره که شب‌ها می‌توانید به آن مراجعه کنید کافه‌ها هستند. البته منظورمان از شب،ابتدای شب است. یعنی زمانی که خورشید تازه غروب کرده است و رویدادهای جزیره تازه می‌خواهند عوض شوند. یعنی زمانیکه گرما از ماسه‌‌های ساحل‌ها بخار می‌شود و نسیم‌های خنک شروع می‌کنند به وزیدن. قشم در خود کافه‌های خوبی دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید بهترین قهوه‌های عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌هایی که هزینه‌ی نوش جان کردن نوشیدنی و دسر در آنها زیاد نیست. البته بسته به اینکه در چه فصلی از سال به قشم سفر می‌کنید و این جزیره چقدر مسافر دارد.

 

بهترین سواحل قشم برای بازدید گردشگران

۳- خیابان‌گردی

اگرچه قشم چندان بزرگ نیست و خیابان‌های زیادی ندارد اما هرآنچه که دارد جذاب‌اند. چرا که متفاوت‌اند و این تفاوت چیزی است که به چشم گردشگران می‌آید. شب‌ها وقتی هوای این جزیره خنک می‌شود می‌توانید روی پیاده‌روی حساب باز کنید. آسمان این جزیره از آن آسمان‌های پرستاره است که قدم زدن زیر نور آنها بسیار جذاب به نظر می‌آید. در سفرتان به قشم به شما توصیه می‌کنیم این تفریح را از دست ندهید اما برای اینکه در این پیاده‌روی و خیابان‌گردی به شما بیشتر خوش بگذرد، سعی کنید دوستان جدیدی بیابید و یا با بچه‌های بومی این جزیره آشنا شوید تا آنها شما را به این گشت و گذار ببرند. گشت و گذاری که هزینه‌ای برایتان ندارد مگر اینکه خودتان بخواهید به جایی بروید و چیزی میل کنید. در این سفر اگر روزها در هتل ماندید عیب ندارد اما شب‌ها را نمانید.

۰۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران