بهترین کارهای غیرتوریستی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین کارهای غیرتوریستی در بالی

بالی با لقب مستعار "جزیره خدایان" یکی از بهترین مناطق جهانگردی در جهان است. با وجود فعالیت‌های توریستی متنوعی که در سراسر جزیره وجود دارد اما کارهای غیرتوریستی زیادی هم هست که می‌توان در تور بالی برای خروج از کلیشه‌های گردشگری انجام داد. از گشت و گذار در بازارهای پر جنب و جوش گرفته تا جشنواره بادبادک، پیاده‌روی در جاده‌های فرعی و پروژه‌های جامع در اینجا فعالیت‌های متنوع جذابی در دسترس قرار دارد که می‌توانید انجام دهید.

 

صبح زود از بازار‌های محلی دیدن کنید

بازارهای بالی معمولا مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های ارزان قیمت مانند روسری، لباس و لوازم جانبی هستند. این بازارها در طول روز میزبان جمعیت زیادی می‌شوند با این همه مردم محلی ساعات اولیه صبح به این بازارها می‌روند. کشاورزان هم صبح زود تازه‌ترین محصولات‌شان را برای فروش به بازارهای محلی می‌برند. آن‌ها غرفه‌های فروش را بین ۳ تا ۴ صبح برپا می‌کنند. اگر می خواهید بهترین خرید را داشته باشید سعی خودتان را ۵ صبح به یکی از این بازارها برسانید. شما با رایحه، صداها، رنگ‌ها و ریتم زندگی محلی در این بازارها مبهوت خواهید شد.

 

راهنمای خرید لباس در سمینیاک بالی

بالی

به جشنواره بابدبادک بروید

از ماه می تا آگوست بادی که در بالی می‌وزد شرایط را برای پرواز بادبادک عالی می‌کند. از همین‌رو مردم آسمان بالی را با بادباک‌های رنگی تزئین می‌کنند. جشنواره سنتی و بالیایی در این جزیره در ماه جولای برگزار می‌شود. در طی این جشنواره کلوپ‌های بادبادک سنتی جزیره دور هم جمع می‌شوند و در خلاقیت، بزرگی بادبادک و تلفیق نقوش سنتی بالیایی و هنر مدرن با هم به رقابت می‌پردازند. در نهایت بهترین بادبادک‌ها انتخاب می‌شوند. یکی از بهترین تجاربی که می‌توانید در این جزیره کسب کنید تماشای بادبادک‌هاست.

بالی

در یک رستوران محلی با دست غذا بخورید

اوبود رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیری دارد که غذاهایی از سراسر دنیا را ارائه می‌دهند. با این همه برای یک تجربه محلی از خیابان محلی خارج شوید و در کوچه پس کوچه‌ها و مسیرهای فرعی به دنیال رستوران‌های محلی و یا خانوادگی باشید. این رستوران‌ها معمولا تنها در چند غذا مثل باسکو، آبگوشت و کوفته، نودل، برنج نارگیل و ترشی‌های محلی و چند نام دیگر تخصص دارند. همانند مردم محلی قاشق و چنگال را فراموش کرده و با دست غذا بخورید. البته استفاده از قاشق برای آبگوشت قابل  قبول است.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

بالی

در کوه کاتور پیاده‌روی و صعود کنید

کوه کاتور که دریاچه براتان دومین دریاچه بزرگ بالی را در خود جای داده، یکی از قله‌های آتشفشانی بالی است که با ۲.۰۹۶ متر ارتفاع به عنوان چهارمین قله بلند بالی شناخته می‌شود. سفر به قله از غارهای گوآ جپانگ که توسط زندانیان جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند شروع می‌شود و حدود سه ساعت طول می‌کشد. دنبال کردن مسیر نسبتا آسان است و به عنوان یک جایگزین برای تورهای شلوغ صعود به باتور ایده‌آل به نظر می‌رسد. از پیاده‌روی در طول فصل بارانی (اکتبر تا مارس) خودداری کنید زیرا زالو‌های زمین گلی می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

بالی

باتیک خود را درست کنید

این یک شیوه سنتی نقاشی روی پارچه با روشی بسیار دقیق است. چندین مکان در اطراف اوبود کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند که این فرصت را برای ترسیم، طراحی و ساخت پیراهن باتیک به شما ارائه می دهند. تصور کنید که با یک اثر هنری منحصر به فرد طراحی خودتان به خانه برمی‌گردید. این یک سوغاتی عالی بالیایی از سفری فراموش نشدنی و عصری به یادماندنی با فرهنگ اصیل اندونزیایی خواهد بود.

 

معرفی جشن‌ها و فستیوال‌های بالی

بالی

با حیوانات سرگرم شوید

تعداد زیادی سگ و گربه در خیابان‌های بالی زندگی می کنند که معمولا بچه‌هایشان در بازارها و گوشه پارکینگ‌ها رها شده‌اند. اگر می‌خواهید کاری فراتر از خوردن و شنا کردن انجام دهید و از BAWA ( انجمن بهزیستی حیوانات بالی) و ویلا کیتی دیدن کنید. یک ساعت، بعد از ظهر یا روز را با برخی از این حیوانات اهلی و دوست داشتنی سپری کنید.

بالی

محلی باشید

برای جلوگیری از اشتباهات توریستی، باید ذهن‌تان را بازتر کنید و هنجارهای محلی را رعایت کنید. هنگام مسافرت لازم نیست همه چیز را درک کنید فقط نباید هر چیزی را قضاوت کنید به یاد داشته باشید شما در کشوری با سنت‌های بی‌انتها میهمان هستید. به آداب و رسوم آن‌ها احترام بگذارید، همانطور که می‌خواهید کسی در کشور ما اینطور باشد. همچنین، یادگیری کمی از زبان محلی با همه سختی‌هایش در مورد روش تفکر فرهنگ محلی دید بسیار بازتری به شما می‌دهد و بهتر می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کرده و زندگی آن‌ها را درک کنید.

 

۵ فعالیت خانوادگی هیجان‌انگیز در سفر به بالی

بالی

۲۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران