معرفی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

شهری با ترافیک گردشگری بسیار بالا همچون مشهد، حتما باید یک فرودگاه بین‌المللی عالی داشته باشد. فرودگاه شهید هاشمی نژاد تقریبا همان چیزی است که چنین شهری نیاز دارد. این فرودگاه با پذیرش بیش از ۸ میلیون مسافر در طول سال، دومین فرودگاه پر رفت و آمد در تمام کشور به حساب می‌آید. در نوشته‌ی امروز، ما می‌خواهیم با هم نگاهی بندازیم به این فرودگاه و ببینیم چه امکاناتی در بدو ورود به مشهد، در این مکان برای شما تدارک دیده شده است.

 

درباره‌‌ی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

این فرودگاه بین‌اللمللی در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار و در جنوب شرقی شهر ساخته شده است. فاصله‌ی نسبت نزدیک این فرودگاه به مرکز شهر باعث شده رفت و آمد به آن‌جا بسیار ساده باشد. مخصوصا این که وسایل نقلیه عمومی همچون مترو نیز در این مکان برای مسافران تدارک دیده شده است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و با توجه امکانات و وسعت باند، می‌تواند تا بزرگ‌ترین هواپیماها همچون بویینگ ۷۴۷ را نیز پذیرا باشد. این فرودگاه پذیرای ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۱۶ شرکت خارجی است و گنجایش بیش از ۱۰ میلیون مسافر را دارد، اما همانطور که گفتیم در حال حاضر پذیرای بیش از ۸ میلیون مسافر در طول سال است. با این حال کار گسترش فرودگاه از همین حالا آغاز شده تا به گنجایش این مجموعه اضافه شود.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پایانه‌های فرودگاه مشهد

دو پایانه یا ترمینال برای این فرودگاه در نظر گرفته شده که یکی مختص پروازهای داخلی و دیگری مخصوص پروازهای خارجی هستند. مساحت پایانه پروازهای داخلی ۳۸ هزار متر مربع است و دیگر پایانه مساحت ۲۱ هزار و ۶۰۰ متر مربعی دارد. داشتن آسانسور، پله برقی، آرایشگاه، امور جامه‌دان، بسته‌بندی، چرخ‌دستی رایگان برای حمل بار و ... از امکاناتی است که در محیط فرودگاه در دسترس شما خواهد بود.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

امکاناتی که در فرودگاه مشهد تدارک دیده شده است

 فرودگاه بین‌المللی مشهد، در مجموع امکانات کاملی برای پذیرش مسافران دارد. در شروع باید از پارکینگ طبقاتی فرودگاه گفت که اولین در میان فرودگاه‌های ایران است و ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو را دارد. فروشگاه‌های مختلفی در این فرودگاه در نظر گرفته شده که شما می‌توانید هم سوغات مشهد را در آن‌ها خریداری کنید و هم اجناس مختلفی دیگر همچون بازی برای کودکان، خوراکی‌های مختلف، وسایل شخصی یا حتی تجهیزات موبایل خریداری نمایید.

همچنین چند رستوران و کافه در فرودگاه‌ نیز در فرودگاه شهید هاشمی نژاد وجود دارد تا بتوانید غذای با کیفیت میل کنید یا نوشیدنی و دسر سفارش دهید. البته در مجموع هم از نظر خرید و هم از نظر کافه و رستوران، قیمت‌هایی که در خود مشهد می‌بینید بسیار بهتر از قیمت‌هایی است که در فرودگاه ارائه می‌شود.

 

 استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد (بخش اول)

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

یک سری خدمات کلی نیز در فرودگاه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید. امکاناتی از قبیل اجاره‌ی ماشین بدون راننده، پیگیری اشیا گمشده، خدمات بانکی، اتاق سیگارو ... .

 

حمل و نقل عمومی در فرودگاه مشهد

گزینه‌های مختلفی برای رفتن از فرودگاه مشهد به شهر پیش رو دارید. یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌‌ها در این میان مترو است که شهرداری مشهد با ساخت ایستگاه درست در ورودی فرودگاه، کار را برای مسافران راحت کرده است. دیگر راه شما برای رفتن به شهر تاکسی است. برای گرفتن تاکسی شما می‌توانید به بادجه‌ای که از طرف تاکسیرانی در نظر گرفته شده مراجعه کنید و نوبت بگیرید. البته اگر بار زیادی ندارید، بهتر است به بیرون از فرودگاه آمده و از تاکسی‌های گذری استفاده کنید که قیمت پایین‌تری دارند.

 

تجربه‌ی سفر به مشهد با قطارهای لوکس

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

پیشنهاد ما این است که اگر قصد گرفتن تاکسی دارید، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید که در مشهد قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به تاکسی‌های تلفنی دارند. در حال حاضر چندین شرکت مثل اسنپ، تپسی و تاچسی در مشهد فعالیت می‌کنند. در آخر امکان استفاده از اتوبوس‌های شهری خط ۷۷ نیز برایتان فراهم است تا از فرودگاه به نقاط مختلف مشهد مقدس بروید. از این خط هر ۲۰ دقیقه یک دستگاه اتوبوس به سمت حرم حرکت می‌کند.

 

گشت و گذار در بازار رضا مشهد

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

اطلاعات مهم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

  • لینک اطلاعات پرواز
  • آدرس: مشهد، بلوار فرودگاه، فرودگاه شهید هاشمی نژاد
  • تلفن اداره کل: ۳۳۴۰۰۰۰۱-۰۵۱
  • کد یاتا: MHD
  • کد ایکائو: OIMM
  • ارتفاع از سطح دریا: ۹۹۵ متر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران