لذت خرید در مرکز خرید پورت باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
لذت خرید در مرکز خرید پورت باکو

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر گشتن در بازارها و مراکز تفریحی آن می‌باشد. تور باکو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. زیرا مراکز خرید و بازارهای متنوع زیادی در آن وجود دارد که توریست‌ها می‌توانند اوقات بیکاری خود را در آن‌ها به گشت و گزار و خرید بپردازند. از جمله پرطرفدارترین آن‌ها مرکز خرید پورت باکو می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم. پس اگر شما نیز یکی از عاشقان خرید در سفر هستید در این مقاله همراه ما باشید.

 

مرکز خرید پورت باکو (Port Baku Mall)

مرکز خرید پورت باکو این روزها به یکی از مراکز خرید محبوب در میان مردمان باکو و گردشگران تبدیل شده است. این مکان در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و از همان سال توانست محبوبیت زیادی در بین همه پیدا کند. از اصلی‌ترین دلایل شهرت این مکان به وسعت بزرگ آن می‌توان اشاره کرد. مرکز خرید پورت باکو با داشتن مساحتی در حدود ۳۲ هزار متر مربع بزرگترین مرکز خرید آذربایجان محسوب می‌شود. همچنین عاشقان خرید می‌توانند بوتیک‌های متنوع و زیادی را از برندهای مشهور جهانی در آن پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر اهل خرید هم نیاشید در اوقات بیکاری خود سری به این مرکز خرید بزنید. چرا که می‌توانید علاوه بر خرید از رستوران‌ها و کافه‌های خوب آن لذت ببرید.

 

معرفی ۱۳ مرکز تفریحی در باکو (قسمت اول)

 Port Baku Mall

بخش‌های مختلف مرکز خرید پورت باکو

مرکز خرید پورت باکو مساحتی در حدود ۳۲۰۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده است. در این بنا ده‌ها بوتیک از برندهای مختلف جهان و برندهای معمولی قرار گرفته‌اند. همچنین بعد از یک روز خسته‌کننده می‌توان یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های آن را برای استحراحت و سیر کردن شکم خود انتخاب کرد. این مرکز خرید از یک طبقه پارکینگ و سه طبقه دیگر تشکیل شده است. از جمله بخش‌های مختلف این طبقه‌ها عبارتند از:

 Port Baku Mall

  • مغازه‌های مربوط به لباس و پوشاک

اصلی‌ترین بخش مرکز خرید پورت باکو به لباس و پوشاک اختصاص داده شده است. گردشگران می‌توانند تنوع بسیار زیادی را در لباس مشاهده کنند. در این میان لباس‌های گران قیمت و برند از جمله الکساندر مک کوئین، بالنسیاگا، بربری، امیلیو پوچی، استلا مک کارنی و ... به چشم می خورند. البته افرادی که دوست دارند خریدهای اقتصادی انجام دهند می‌توانند مغازه‌های ارزان‌تر نیز پیدا کنند.

  • مغازه‌های جواهرفروشی و آرایشی

یکی دیگر از بخش‌های مرکز خرید پورت باکو مربوط به مغازه‌های جواهر فروشی و آرایشی می‌باشد. شما می‌توانید انواع برندهای لوکس آرایشی و جواهرات را در این مکان خریداری کنید.

 

معرفی بهترین محله‌های باکو

 Port Baku Mall

  • کافه‌ها و رستوران‌ها

از بهترین بخش‌هایی که هر مرکز خریدی می‌توتند داشته باشد کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و شیک است. در مرکز خرید پورت باکو کافه‌های زنجیره‌ای معروف و رستوران‌های شیک با منو غذایی متنوع و لذیذ وجود دارند که خریداران می‌توانند لذت خرید را برای خود چندین برابر کنند.

  • مکان‌های تفریحی و جانبی

مرکز خرید پورت باکو فقط محدود به مغازه‌ها و رستوران‌ها نمی‌باشد. بلکه شما می‌توانید از شهر بازی، گل فروشی، آرایشگاه، کتاب فروشی و .... در آن نهایت استفاده را بکنید.

 Port Baku Mall

  • پارکینگ

وجود پارکینگ در این مرکز خرید شاید برای گردشگران خارجی اهمیت چندانی نداشته باشد. اما اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که با ماشین شخصی سفر کرده‌اید و یا در باکو اتومبیلی را کرایه کرده‌اید با خیال راحت می‌توانید در این مرکز خرید به تفریح بپردازید. چرا که دارای پارکینگی بزرگ و دو طبقه می‌باشد.

  • اتاق تعویض پوشک و مادر

اگر به همراه کودک نوزاد خود مسافرت کرده‌اید در مرکز خرید پورت می‌توانید با خیال راحت اوقات خود را بگذرانید. چرا که در آن فکر رفاه مادران و کودکان را نیز کرده‌اند و اتاقی مخصوص مادران و تعویض پوشک قرار داده‌اند.

 

۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید

 Port Baku Mall

مسیر دستیابی به مرکز خرید پورت باکو

افرادی که علاقه‌مند به بازدید از مرکز خرید پورت باکو هستند می‌توانند به راحتی سوار یکی از وسیله‌های حمل و نقل عمومی در باکو شوند و خود را به این مکان برسانند. دسترسی به آن زیاد سخت نخواهد بود زیرا در مرکز شهر باکو (خیابان ۱۵۱ نفتچیلار) واقع شده است. ناگفته نماند که ساعات کاری بخش‌ها مختلف این مرکز خرید متفاوت است. در صورتی که قصد استفاده از مغازه‌ها و سوپرمارکت را داشته باشید باید بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از آن بازدید کنید. در صورتی که با هدف رستوران گردی به سمت این مرکز خرید می‌روید باید ساعات بین ۱۰ صبح تا ۱۱ شب را انتخاب کنید.

Port Baku Mall

اگر تا مرکز خرید پورت باکو رفتید پیشنهاد می‌کنیم تا از جاذبه‌های گردشگری باکو در این نزدیکی‌ها حتما دیدن کنید. از جمله چند تا از مکان‌های پیشنهادی عبارتند از:

  • فروشگاه لوازم خانگی CHELEBI به فاصله ۰.۳۵ کیلومتر
  • پارک شهر جدید به فاصله ۰.۷ کیلومتر
  • موزه هنرهای مدرن به فاصله ۰.۷ کیلومتر
۰۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران