جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری دبی
جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

اگر اولین بار است که به دبی سفر می‌کنید، حتما دوست دارید بهترین را ببینید. چیزهایی که دبی به وجودشان افتخار می‌کند و جاذبه‌هایی که سیل گردشگران را به این شهر در کنار خلیج فارس می‌کشاند. البته بازدید از تمامی دیدنی‌های این شهر در یک بار سفر به آن‌جا ممکن نیست.  دبی در کنار مراکز تفریحی متنوعی که دارد، دارای مراکز خرید، یک صحرای دیدنی، سواحل زیبا و حتی جاهای تاریخی است. پس بهتر است در اولین سفر با تور دبی به سراغ بهترین جاها بروید و در بازگشت برنامه‌ی سفر بعدی خود به دبی را بچینید.‌

ما در ادامه چند مکان مهم که در اولین سفر به دبی باید از آن‌ها دیدن کنید را لیست می‌کنیم.

 

۱- برج خلیفه

بودن در بلندترین برج جهان چیزی نیست که در سفر به دبی از دست بدهید. برج خلیفه ۸۲۹ متر ارتفاع دارد و شما می‌توانید با رزرو جا در طبقه ۱۲۴ این برج، خود را در این برج فوق العاده ببینید. این طبقه در واقع یک مرکز بازدید از برج است که شما حدود ۵۰ دلار به ازای هر نفر در طول روز باید برای بودن در آن هزینه کنید. البته اگر بخواهید زمان غروب آفتاب یا طلوع آفتاب جایی برای خود رزرو کنید، باید مبلغ بیشتری بپردازید و حتما از چند روز قبل جا رزرو نمایید. البته این امکان نیز برایتان وجود دارد تا در رستوران‌های لاکچری برج غذا بخورید و توامان از این نمای زیبا دیدن کنید. جایی که تمامی شهر، نمایی از صحرای دبی و سواحل دریا پیش چشمتان به تصویر کشیده می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید دبی مارینا مال

۲- مرکز خرید دبی

مرکز خرید دبی مال، جمعی از بزرگ‌ترین‌ها را در خود دارد که احتمالا مهم‌ترین آن‌ها، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است. البته این تنها مرکز خرید دبی نیست که بهتر است از آن دیدن کنید، اما مطمئنا بهترین و جذاب‌ترین آن‌هاست. جایی که تقریبا تمامی برندهای معتبر جهان در آن حضور دارند و بخشی بزرگ و مخصوص مد در آن‌جا در نظر گرفته شده است. بعد از بازدید از آکواریوم فوق‌العاده و حتی غواصی در آن، می توانید در چند پارک بازی مرکز خرید دبی همراه خانواده تفریح کنید و در یک مجموعه سینمایی فوق‌العاده مدرن، جدیدترین فیلم‌های دنیا را ببینید. همچنین فراموش نکنید که رستوران‌ها، فست فودها و کافه‌های بسیار خوبی نیز در مرکز خرید دبی هست که برای خوردن غذا و نوشیدنی می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. در مجموع اگر قرار است به مرکز خرید دبی بروید، حتما ساعات زیادی برای این کار خالی کنید، چون یکی دو ساعت اصلا برای بودن در این مکان کافی نیست.

۳- بخش قدیم دبی

تنها به گشت و گذار در ساختمان‌های مدرن دبی اکتفا نکنید و برای دیدن بافت اصیل این شهر، به بخش قدیم دبی بروید. قسمت‌های زیادی از این محل بازسازی شده تا آن چیزی که از گذشته‌ی دبی باقی مانده، به بهترین شکل به مسافران نشان داده شود. با رفتن به بخش قدیم دبی، شما در هزارتویی از خانه‌های خاص خواهید بود و تجربه‌ای متفاوت از این محل با خود همراه خواهید برد.

 

تجربه‌ی متفاوت تورهای قایق سواری دبی

۴- صحرای دبی

اگر تور یک هفته‌ای دبی را انتخاب کرده باشید، اینقدری وقت دارید که یک گردش نیم روزه به صحرای دبی را انتخاب کنید و این وجه از شهر را نیز ببینید. تورهای گردشی به صحرای دبی با ماشین‌های چهار محوره انجام می‌گیرد و بسیار مفرح و لذت‌بخش است. اقامتگاهی در صحرا واقع شده که به آن‌جا برده می‌شوید و در برنامه‌های مختلف این مکان نیز شرکت داده خواهید شد. اگر هم هزینه‌ی اقامتگاه لاکچری را پرداخت نمایید، می‌توانید یک شب رویایی را در این محل سر کرده و آسمان پرستاره و رویایی صحرای دبی را نیز مشاهده کنید.

۵- رفتن به یکی از پارک‌های آبی دبی

پارک‌های آبی دبی هر کدام حال و هوای خاصی دارند و نمی‌شد یکی را انتخاب کرد و از آن اسم برد. بهتراست با مروری بر پارک‌های آبی دبی آن موردی که بیشتر به سلیقه شما می‌خورد را انتخاب کنید و همراه خانواده چند ساعت عالی را در آن سپری کنید. پارک آبی وایلد ولی، آکواونچر، لاگونا و پارک آبی لگولند بعضی از این پارک‌های آبی هستند که با تجهیزات عالی و امکانات رفاهی بسیار خوب، از بهترین انتخاب‌ها برای تفریح خانوادگی در دبی محسوب می‌شوند. البته همانطور که گفتیم، بهتر است با مروری بر امکانات این پارک‌های آبی، بهترین برای خود را انتخاب کنید. مثلا پارک آبی لگولند برای کم سن و سال‌ها بسیار خوب است و پارک آبی آتلانتیس آکواونچر برای جوان‌ها خوب است تا هیجان‌انگیز‌ترین سواری‌ها را امتحان کنید.

 

در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟

۶- بازدید از مساجد دبی

مساجد دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی نیز محسوب می‌شود. مسجد الفاروق عمربن آلخطاب یا مسجد جمیرا حقیقتا از شاهکارهای معماری نوین در زمینه ساخت مسجد است که بازدید از آن‌ها را به همه‌ی مسافران دبی پیشنهاد می‌کنیم.

۷- سواحل دبی

فراموش نکنید که شما به یک شهر ساحلی رفته‌اید و دبی نیز سواحل زیبایی در کرانه‌ی خلیج فارس دارد. یکی از بهترینِ این سواحل، ساحل کایت است که امکانات بسیار زیادی برای انجام انواع تفریحات آبی را در خود دارد. شما می‌توانید در این ساحل به قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آبی، کایت سورفینگ یا خیلی فعالیت‌های دیگر را تجربه کنید. همچنین برنامه‌ها و جشنوارهای زیادی نیز در این ساحل برگزار می‌شود که اگر خوش شانس باشید، در طول سفر به آن‌ها خواهید رسید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

۸- اولین سفر به دبی

در مجموع نباید فراموش کنید که دبی مملو از مراکز مختلف تفریحی است و نباید با برنامه‌ریزی برای دیدن جاهای زیاد، تمام سفر خود را عجولانه در حال این سمت و آن سمت رفتن باشید. بهتر است با حوصله برای دیدن چند جا برنامه‌ریزی کنید و با فرصت از آن‌ها بازدید نمایید. مواردی که به شما معرفی کردیم نیز تنها نمونه‌هایی است که عموما در اولین سفر به مسافران توصیه می‌شود، با این حال چند مورد را که بیشتر مطابق میلتان هست انتخاب نموده و به سراغشان بروید.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران