بازدید از موزه‌ی شهر وان ترکیه

جاذبه‌های گردشگری وان
بازدید از موزه‌ی شهر وان ترکیه

وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که می‌شود ارزان به آن سفر کرد. چرا که در نزدیکی ایران واقع شده است و از طریق زمینی به راحتی می‌توانید خودتان را به آن برسانید. شهری پر از مرکزخرید و بازار برای خرید انواع اجناس لوکس و ارزان. شهری که امکان رفاهی و اقامتی مناسبی دارد و به اندازه‌ای که شما را سرگرم کند نیز در خود جاذبه‌ی تفریحی جای داده است. در سفرتان با تور وان به این شهر جدای از جاذبه‌های طبیعی‌اش اگر می‌خواهید از یک جاذبه‌ی فرهنگی و تاریخی نیز دیدن کنید همراه ما باشید تا موزه‌ی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


معرفی موزه شهر وان (Van Museum)

این موزه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر وان به شمار می‌آید که بسیاری از توریست‌ها از آن بازدید می‌کنند. موزه‌ای که قدمت برخی اشایای درون آن به دوران باستان بازمی‌گردد و خودش نیز نزدیک به صد سال قدمت دارد. این موزه در سال ۱۹۳۲ میلادی همزمان با کشف لوح‌های خط میخی در این شهر، ابتدا به عنوان یک انبار تاسیس شد و در سال ۱۹۴۵ گسترش یافت تا در ۱۹۷۲ با اضافه شدن اشیای متنوع هویت یک موزه‌ی مهم و گردشگری را به خود پیدا کند. در ابتدا در این موزه تنها سنگ قبره‌های متعلق به آق قویونلو (Akkoyunlu) و قره قویونلو (Karakoyunlu)به همراه کتیبه‌ها نگهداری می‌شدند اما بعدها این موزه دارای بخش‌های مختلف شد که در هر بخشش اشیای معروفی در معرض دید عموم قرار گرفتند.

 

راهنمای سفر به وان برای گردشگران تور ترکیه

Van Museum

سالن‌های موزه شهر وان ترکیه

این موزه دو سالن بزرگ در خود دارد که در هرکدام از آنها اشیای متفاوتی را در معرض نمایش گذاشته است. یک سالن این موزه به نمایش آثار باستان‌شناسی و سالن دیگر به آثار قوم‌شناسی اختصاص داده شده است.


سالن باستان‌شناسی موزه وان ترکیه

در این سالن نمونه‌هایی از سرامیک متعلق به فرهنگ هزاره سوم و سرامیک‌های تزئین شده از هزاره دوم نگهداری می‌شوند. همچنین ابزار استخوانی که در حین حفاری‌ها در شهرک‌های پیشاورانه Kizdami و Tilki Tepe یافت شده‌اند نیز در این بخش موزه در معرض دید قرار دارند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این بخش از موزه ۱۴۵۶۸ قطعه نگهداری می‌شود.

Van Museum

سالن قوم‌شناسی موزه وان ترکیه

در این بخش موزه می‌توانید به دیدن زیورآلات، جعبه‌های تنباکو، گردنبند و سکه‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخ بروید. در این بخش از موزه‌ی وان ۱۷۸۰۶ سکه، ۳ عدد لوح، ۳۳۸ مهر و موم و ۱۱۴ نسخه خطی وجود دارد.

 

جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

Van Museum

ضلع شرقی موزه وان ترکیه

این بخش از موزه که قسمت بیرونی آن است و یک باغ جذاب به شمار می‌آید مجسمه‌ای از پیروزی اوراتور و خدای اورارتور در خود دارد. همچنین سنگ قبرهایی به شکل گوسفند و قوچ مربوط به دوران آق قویونلو و قرا قویونلو نیز در این بخش موزه قرار داده شده‌اند.

Van Museum

بازدید از موزه وان ترکیه

در سفرتان به وان همه روزه به جز آخر هفته‌ها یعنی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها می‌توانید به این موزه تشریف ببرید و از اشیای دیدنی آن بازدید کنید. به شما توصیه می‌کنیم حتما از این موزه دیدن کنید. چرا که شما را با بخش جذابی از تاریخ و فرهنگ ترکیه آشنا می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد که در یک مقایسه‌ی تطبیقی فرهنگ و اشیای به جا مانده در تاریخ این شهر را با فرهنگ و اشیای به جامانده در شهرهای ترک‌زبان ایران مطالعه کنید. موزه‌ها جان بخشندگان به درگذشتگان هستند و حرف‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارند. بنابراین در سفرتان به وان برای دیدن این موزه وقت بگذارید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

Van Museum

ساعات بازدید از موزه وان ترکیه

درهای این موزه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. بنابراین می‌توانید برای بخش‌های مختلف روزتان روی بازدید از این موزه حساب کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که پیش از ظهر به این موزه تشریف ببرید. چراکه بعد از بازدید، می‌توانید به یک رستوران خوب در نزدیکی موزه تشریف ببرید و یک ناهار دلچسب نوش جان کنید.

 

معرفی ۴ جاذبه گردشگری مهم وان

Van Museum

هزینه بازدید از موزه وان ترکیه

بازدید از موزه وان ترکیه رایگان است و به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از آن دیدن کنید.


زمان مورد نیاز برای بازدید از موزه وان ترکیه

برای بازدید از این موزه باید حداقل یک ساعت زمان اختصاص بدهید. چراکه اشیای مختلف این موزه شما را جذب خودشان می‌کنند.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران