راهنمای خرید در وان ترکیه

جاذبه‌های گردشگری وان
راهنمای خرید در وان ترکیه

بسیاری از مسافران تور وان ترکیه، همانقدر که دوست دارند در طبیعت زیبای این شهر گردش کنند، برای خرید کردن نیز به این منطقه می‌آیند. البته وان نیز با داشتن بازارها و مراکز خرید متعدد، خود دلیلی برای این عطش مسافران جهت خرید است. به همین خاطر، در نوشته‌ی امروز ما به سراغ یک راهنمای جمع و جور برای خرید در وان ترکیه رفته‌ایم که امیدواریم به کارتان بیاید.

 

در سفر به وان، چه چیزهایی بخریم؟

در این مورد کاملا دست شما باز است. وان هم بازارهای سنتی خوبی دارد که می‌توانید در آن‌ها به خرید صنایع دستی و سوغات مخصوص ترکیه بپردازید، هم این که در مراکز خرید لوکس و زیبای شهر، از برندهای معتبر بین‌المللی و ترک خرید کنید. خرید لباس از برندهای ترک یکی از چیزهایی است که بسیاری از مسافران به سراغش می‌روند، چون در کنار قیمت مناسب، جنس عالی نیز نصیبشان خواهد شد. در زمینه سوغات محلی نیز ما می‌توانید به سراغ چیزهای ارزان همچون چشم نظر بروید، یا ظروف مسی و برنجی و سفالی خرید کنید یا حتی از زیورآلات دست ساز تهیه کنید. البته فرش و قالی نیز به عنوان سوغات مهم ترکیه و البته وان به حساب می‌آیند.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

وان ترکیه

مراکز خرید وان

چند مرکز خرید در وان وجود دارد که معروف‌ترین و بهترین آن‌ها، Van AVM است که یک مرکز خرید لوکس و بزرگ محسوب می‌شود. این مکان دارای فروشگاه‌های بسیاری است که از برندهای مختلف بین‌المللی و ترکی را شامل می‌شود. از آدیداس و نایک گرفته تا کوتون و ماوی پولو، همه زیر سقف Van AVM جمع شده‌اند تا مجموعه‌ای از بهترین‌ها را برایتان به ارمغان بیاورند. از طرفی مجموعه سینمایی معروف و مجهز Cinemaximum نیز در طبقه دوم این مرکز خرید واقع شده و دو پارک بازی و سرگرمی نیز برای علاقه مندان وجود دارد. در زمینه رستوران و کافه نیز چندین جای مختلف در Van AVM در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

معرفی ۴ جاذبه گردشگری مهم وان

وان ترکیه

اما Van AVM تنها مرکز خرید وان نبوده و مراکز خرید خیلی بیشتری در این شهر هستند. از جمله turquoise Mall که اگر چه به بزرگی مورد قبلی نیست، اما جایی عالی برای خرید محسوب می‌شود. Aydin periham نیز انتخابی بسیار عالی برای خرید در وان است، جایی که بسیار معروف بوده و به راحتی می‌توانید آدرسش را در شهر پیدا کنید. اگر چه در ظاهر، کمی این مکان از مد افتاده به نظر می‌رسد، اما مملو از فروشگاه‌های مختلفی است که در آن‌ها می‌توانید اجناس متنوع، مخصوص لباس‌هایی با کیفیت پیدا کنید. همچنین این مرکز خرید نیز چندین رستوران مختلف از جمله رستوران‌های معروف تامار گریل و بیرکوک را میزبانی می‌کند.

وان ترکیه

 Hummel، morx çanta و Mavi Düşler Nikah Şekerleri از دیگر مراکز هستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

 

بازار محلی

چند بازار کوچک و بزرگ در وان ساخته شده، اما در هر حال بازار سنتی این شهر، بهترین جا برای مسافرانی خواهد بود که هم قصد خرید دارند و هم می‌خوانند در یک محیط محلی جالب خرید کنند. این بازار در واقع دو خیابان کاظم کارابکر و جمهوریت است که محصولات جالب و جذابی می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. از صنایع دستی گرفته تا انواع سوغات مربوط به ترکیه تا فروشگاه‌های برندهای خارجی که در مکان‌های جالبی واقع شده‌اند. در کنار آن‌ها، بازار محلی جایی بسیار خوب برای خوردن خوراکی‌های خیابانی و حتی رفتن به رستوران‌های مختلف ترکی نیز هست.

 

جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

وان ترکیه

نکاتی که باید در هنگام خرید از وان ترکیه در نظر بگیرید

  • در زمان‌های پیک مسافرت (مثل تابستان) بازارهای اصلی و مراکز خرید شلوغ می‌شوند، بهتر است برای راحتی کار، ساعت‌های اولیه روز به آن‌جاها مراجعه کنید
  • حجم خرید خود را مدیریت کرده تا در مرز به مشکل بر نخورید. در این مورد، بهتر است خریدها را تکی انجام داده و از خریدهای جینی پرهیز کنید و اجناس را در همان بسته‌های فروشگاهی نگه دارید
  • دنبال تخفیف‌هایی که برندهای معتبر ارائه می‌کنند باشید تا خریدی مرقون به صرفه و در عین حال عالی داشته باشید
  • برای خریدهای عمده اگر شرایطش را داشتید به Chinabrands، Clupfashion، علی بابا، Tahagroup یا Kardem مراجعه نمایید
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران