هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری وان
هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است؟

وان یکی از شهرهای مرزی کشور ترکیه است که در سال‌های اخیر مسافران زیادی از ایران به خودش می‌بیند. شهری که در جوار کشور ایران قرار گرفته است و در سفر با تور ترکیه به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. شهری که هم جاذبه‌های تفریحی دارد و جاذبه‌های تاریخی. شهری که سالانه بی‌شمار گردشگر ایرانی برای خرید به آن مراجعه می‌کنند. چرا که مراکز خرید و بازارهای فوق‌العاده‌ای دارد. در سفرتان به این شهر اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید و سفری ارزان داشته باشید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.

 

سفر به وان از طریق مرز زمینی

برای سفر به این شهر نیازی نیست بلیت هواپیما بگیرید و به همین دلیل به مقدار قابل توجهی هزینه‌ی سفر شما کاهش می‌یابد. این شهر فرودگاهی ندارد. شما برای سفر به آن باید خودتان را به تبریز یا خوی برسانید تا از طریق این دو شهر به راحتی به وان دسترسی داشته باشید. چرا که در این دو شهر تاکسی‌هایی وجود دارند که با قیمت‌های مناسب شما را به وان می‌رسانند. از آنجا که برای سفر به ترکیه شما هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت نمی‌کنید، در کنار سفر زمینی به این شهر، هزینه‌ی سفر شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است بدانید شما با خودروهای شخصی خودتان نیز می‌توانید به این شهر سفر کنید. البته به شرط آنکه پلاک‌ ماشین‌تان را بین‌المللی کنید، گواهینامه‌ی بین‌المللی داشته باشید و نیز امور قانونی مربوط به این کار را انجام بدهید.

 

جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

رزرو اقامتگاه در وان

وان در خود انواع اقامتگاه‌ها را دارد و شما با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و همینطور تعدادتان می‌توانید آنها را برای اقامت انتخاب کنید. این شهر در خود هم هتل‌های لوکس دارد و هم آپارتمان‌های متوسط. اگر هزینه‌ی محل اقامت برای شما مهم نیست و دسته جمعی نیز به این شهر سفر نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم در هتل‌های لوکس این شهر اقامت کنید. هتل‌هایی که در کنار امکانات اقامتی مناسب، امکانات تفریحی عالی نظیر اسپا و استخر نیز دارند. اما اگر دسته جمعی و با دوستان‌ و خانواده‌تان به وان رفته‌اید و می‌خواهید در یک مکان همگی با هم اقامت کنید می‌توانید روی خانه‌های ویلایی و نیز آپارتمان‌های این شهر حساب باز کنید. خانه‌هایی که یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه هستند و اقامت در آنها می‌تواند روزهای خاطره‌انگیزی برای شما در این شهر بسازد. آپارتمان‌های این شهر هم در مرکز و هم در حومه‌ی آن واقع شده‌اند و اقامت در هرکدام آنها هزینه‌های متفاوتی دارد.

هزینه‌ی حمل و نقل در وان

وان یک شهر کوچک است. بنابراین از مترو در آن خبری نیست. در این شهر می‌توانید به وسیله‌ی تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس خودتان را به مقاصد گردشگری برسانید. بنابراین هزینه‌ی حمل و نقل و جابه‌جایی‌هایتان در این شهر بسیار ارزان است. هزینه مینی‌بوس و اتوبوس در این شهر در حدود ۲ لیر و تاکسی در حدود ده لیر است. حالا خودتان متناسب با بوجه و نقاط مختلف این شهر که می‌خواهید به آنها تشریف ببرید هرکدام از این وسایل را خواستید جهت جابه‌جایی‌تان انتخاب کنید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

در وان ارزان و با کیفیت خرید کنید

سالانه تعداد زیادی از گردشگران تور وان تنها برای خرید به این شهر مراجعه می‌کنند. چرا که پر از مراکز خرید درجه یک و بازارهای عالی است که با مراجعه به آنها می‌توانید خریدهای خوب انجام بدهید. در مرکزخریدهای این شهر می‌توانید از نمایندگی مربوط به برندهای معتبر ترکی پوشاک خوب بخرید و همچنین در بازارها می‌توانید برندهای متفرقه را به قیمت‌های فوق‌العاده ارزان تهیه نمایید. بنابراین اگر اهل خرید هستید وان یکی از شهرهای عالی برای این کار است.

هزینه خورد و خوراک در وان

وان در خود رستوران‌های لوکس دارد اما بیشتر این شهر را اغذیه فروشی‌ها پر کرده‌اند. بنابراین با قیمت‌های بسیار ارزان می‌توانید در این شهر غذاهای لذیذ نوش جان کنید. اگر اهل کباب ترکی و همینطور همبرگر هستید در این شهر به وفور می‌توانید این غذاها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. همچنین اگر در آپارتمان‌های این شهر اقامت می‌کنید می‌توانید از بازار موادغذایی تهیه و خودتان آشپزی کنید.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

هزینه اینترنت و مکالمه در وان

امروزه به هر کشوری پا بگذارید به اینترنت احتیاج دارید و برای داشتن یک اینترنت عالی، پرسرعت و ارزان در وان به شما توصیه می‌کنیم سیمکارت ترکسل تهیه کنید. این سیمکارت بسته‌های اینترنت مختلفی به کاربرانش ارائه می‌دهد که قیمت‌های مناسبی دارند.

۱۴ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران