هزینه سفر به قشم چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری قشم
هزینه سفر به قشم چقدر است؟

یکی از موارد مهم که باید قبل از سفر در نظر گرفت، هزینه‌های مربوط به آن هستند. هزینه‌های سفر از حمل و نقل، خورد و خوراک گرفته تا تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصد مورد نظر را شامل می‌شوند. جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران سالانه گزینه سفر بسیاری از افراد بوده و با طبیعت زیبا و جاذبه‌های متعدد لحظات خاص و به یادماندنی را برای آن‌ها رقم می‌زند. اما هزینه سفر به قشم چه قدر است و گردشگران چه بودجه‌ای را باید برای این منظور اختصاص دهند. این مقاله به صورت اختصاصی هزینه‌های سفر به تور قشم را در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داده است.

 

هزینه دسترسی به جزیره قشم

اصلی‌ترین مورد در برآورد کردن هزینه‌های سفر به قشم، مبلغی است که باید برای دسترسی به آن پرداخت کنید. این مبلغ بسته به شرایط و سلیقه گردشگران در انتخاب نحوه دسترسی متغیر خواهد بود. به این صورت که شما می‌توانید به روش‌های زمینی و هوایی به دو صورت شخصی و یا با تور مسیر این جزیره زیبا و دیدنی را در پیش بگیرید. در ادامه به بررسی تک تک این موارد می‌پردازیم:

  • هزینه سفر زمینی به جزیره قشم

برای داشتن سفر زمینی به جزیره قشم از مسیر جاده‌ای و دریایی عبور خواهید کرد. هر چند که برای این منظور باید مدت زمان طولانی را در مسیر باشید اما هزینه آن بسیار کم خواهد بود. به طوری که تقریبا با نصف مبلغی که باید برای سفر هوایی پرداخت کنید می‌توانید به جزیره قشم برسید. معمولا هزینه تورهای زمینی جزیره قشم چیزی در حدود ۱ میلیون و پانصد هزار تومان هستند. البته این مبلغ بسته به کیفیت هتل انتخابی شما بیشتر یا کمتر نیز خواهد بود. ناگفته نماند که نوع سفر زمینی (اتومبیل شخصی، قطار، اتوبوس و ... ) در هزینه نهایی سفر بی تاثیر نخواهند بود.

  • هزینه سفر هوایی به جزیره قشم

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای دستیابی به جزیره قشم، رزرو تور هوایی است. به طوری که تنها در عرض چند ساعت می‌توانید به این جزیره زیبا دست یابید. اما در عوض سفر با هواپیما کمی گران بوده و بودجه شما را تا دو برابر برای سفر افزایش خواهد داد. معمولا تورهای هوایی قشم از حدود ۳ میلیون تومان شروع شده و با توجه به کیفیت اتاق‌ها، نوع و زمان پرواز متغیر خواهند بود.

 

هتل‌های نزدیک به مراکز خرید در قشم

 

هزینه اقامت در جزیره قشم

اصلی‌ترین بخش بودجه در هر سفری به هتل و اقامتگاه پرداخت می‌شود. از آنجایی که قشم یک جزیره توریستی در کشور است هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در آن وجود دارند که هر کدام با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. پس شما با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید یک اقامتگاه مناسب برای خود پیدا کنید. به عنوان مثال قیمت اقامتگاه‌های بومگردی در قشم از ۲۰۰ هزار تومان شروع شده و هتل‌های لوکس و مدرن قشم به ازای هر یک شب هزینه‌ای در حدود ۱ میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

 

هزینه حمل و نقل در جزیره قشم

بعد از اینکه وارد جزیره قشم شدید باید به منظور گشت و گذار در آن و همچنین دسترسی به جاذبه‌های گردشگری از وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. بنابراین بخشی از بودجه شما برای این منظور خرج خواهند شد. در حالت کلی حمل و نقل در جزیره قشم گران نبوده و مسافران می‌توانند با کرایه تاکسی به تمامی قسمت‌های آن دسترسی داشته باشند. کرایه دربست تاکسی در جزیره قشم برای هر مسیر ۲۰ هزار تومان است. البته در صورت استفاده از اتوبوس درون جزیره‌ای و همچنین تاکسی‌های خطی می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. برای کسانی که به دنبال یک سفر لوکس و راحت هستند کرایه اتومبیل پیشنهاد می‌شود که هر لحظه به هر جایی که دوست داشتید دسترسی خواهید داشت. هزینه کرایه اتومبیل در قشم با توجه به مدل آن و تعداد روزها متغیر است.

 

معرفی بهترین مراکز خرید درگهان قشم

 

هزینه خورد و خوراک و رستوران گردی در جزیره قشم

مورد بعدی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در هزینه سفر قشم، همانند هر مقصد گردشگری دیگر مربوط به غذا و رستوران گردی است. خبر خوب اینکه تنوع غذایی و رستوران در این جزیره توریستی بالا بوده و قیمت‌ها بسیار مناسب هستند. بنابراین گردشگران می‌توانند تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را در بهترین رستوران‌های قشم با مناسب‌ترین قیمت سفارش داده و میل کنند. هزینه غذا در جزیره قشم از حدود ۴۰ هزار تومان شروع شده و به طور متوسط ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان است. البته رستوران‌های لاکچری قیمت‌های بالاتری را برای غذاهای خود در نظر دارند.

 

هزینه تفریحات جزیره قشم

اگر دوست دارید تا از تمامی جاذبه‌های گردشگری قشم دیدن کرده و از تفریحات مخصوص این جزیره لذت ببرید باید بودجه جداگانه‌ای را برای این منظور در نظر بگیرید. خوشبختانه هزینه ورود به جاذبه‌های گردشگری قشم چندان بالا نبوده و اغلب چیزی در حدود ۱۰ هزار تومان هستند. اما برای تفریحات دریایی آن از قبیل پاراسل، غواصی و ... باید بودجه بیشتری را کنار بگذارید. به عنوان مثال هزینه کرایه قایق موتوری برای یک گشت نیم ساعته در خلیج فارس ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

هتل‌های ۵ ستاره قشم را بشناسیم

 

هزینه خرید در جزیره قشم

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده جزیره قشم در بین گردشگران محبوبیت بالایی پیدا کند، هزینه‌های پایین خرید در آن است. شما می‌توانید در بازارها و مراکز خرید قشم ارزان‌ترین اجناس را با بالاترین کیفیت در مقایسه با دیگر شهرهای ایران پیدا کرده و خریداری کنید. به خصوص در منطقه درگهان بهترین قیمت‌ها را مشاهده خواهید کرد. پس اگر اهل خرید و پاساژگردی هستید، تور قشم بهترین گزینه در بین مقاصد داخلی برای سفر شما خواهد بود.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران