راهنمای سفر به وان برای گردشگران تور ترکیه

جاذبه‌های گردشگری وان
راهنمای سفر به وان برای گردشگران تور ترکیه

وان از نظر جغرافیایی از سمت شرق به کوه‌های سیاه کوه و اِرک و از سمت جنوب به کوه آرتوس متصل است. در شمال و غرب این شهر نیز دریاچه وان قرار دارد. آب و هوای وان معتدل است و مقصد خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در تابستان با تور وان به ترکیه سفر کنند. این شهر در سال‌های اخیر پس از بازسازی شهر که به علت تخریب زلزله آسیب دیده بود، رونق بیشتری پیدا کرد و گردشگران فراوانی برای خرید و گردش به وان و اطراف آن می‌روند.

 

دسترسی به وان

وان یکی از شهرهای مرزی ترکیه است و نزدیک‌ترین شهر ایران به آن، خوی است. اگر بخواهید به صورت زمینی به وان سفر کنید، اتوبوس به استان آذربایجان غربی خواهد رفت و همچنین با ماشین شخصی نیز لازم است تا به خوی رفته و از مرز رازی به ترکیه بروید. دو راه دیگر نیز برای سفر زمینی به ترکیه وجود دارد که تفاوت آنها در مرز خروجی است. در مجموع مرزهای بازرگان، رازی و سرو که به ترتیب از شهرهای ماکو، خوی و ارومیه می‌گذرند، مرزهای ایران و ترکیه است که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. این مرزها از سمت ایران ساعت ۸ و از سمت ترکیه ساعت ۹ و نیم باز می‌شوند.

 

 جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

مراکز خرید وان

افراد زیادی از شهرهای مرزی ایران فقط برای خرید به این شهر می‌روند. وان پر از مغازه‌های مختلف با اجناس ترکی است و برای گردشگرانی که علاوه بر گردش در طبیعت به خرید هم علاقه دارند، مقصد بسیار خوبی است. خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر از معروف‌ترین خیابان‌های وان هستند که شامل مراکز خرید خوبی از جمله پاساژ آیدین پریهان و پاساژ بزرگ و شیکی به نام Van AVM هستند. هر دوی این پاساژها در خیابان جمهوریت قرار گرفته‌اند. علاوه بر اینها، فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و معروفی به نام MM migros نیز در وان وجود دارد که در اکثر شهرهای دنیا شعبه دارد. شما می‌توانید انواع خوراکی و لوازم بهداشتی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

هتل‌های وان

هتل‌های ۵ ستاره خوبی مانند هتل الیت ورلد وان Elite World Van در شهر وان ترکیه وجود دارد که دکوراسیون و امکانات خوبی دارد و دسترسی آن به نقاط اصلی شهر مناسب است. هتل دیگری به نام دابل‌تری‌بای هیلتون در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته است. از اتاق‌های ‏این هتل، منظره بسیار زیبایی از دریاچه وان دیده می‌شود. هتل‌های خوب مختلفی در داخل شهر وجود دارد که بنا به فصل سفرتان می‌توانید از قبل و یا حضوری در آنها اتاق بگیرید.

 

راهنمای خرید در وان ترکیه

رستوران‌های وان

شما در سفر با تور ترکیه با تنوع غذاهای ترکی رو‌به‌رو خواهید شد که دلتان می‌خواهد همه را امتحان کنید. بهترین غذاهایی که معمولا باب میل ایرانیان است، کوفته، دلمه، دونر کباب، آدانا کباب و پیده است که می‌توانید هر کدام را که بخواهید، در یکی از رستوران‌های شهر وان سفارش دهید. کاروانسرای در خیابان جمهوریت از جمله رستوران‌های خوب این شهر است. در کافه رستوران mahall city با محیطی دنج هم می‌توانید خوردن یک عصرانه عالی یا صبحانه ترکی را تجربه کنید. برای افرادی که غذای کشور خودشان را به همه غذاهای دیگر ترجیح می‌دهند نیز می‌توان رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی khalil ibrahim sofrasi در وان را معرفی کرد که به کباب‌ها و دوغ‌های ایرانی معروف است. انواع فست‌فودهای مشهور همچون برگر کینگ burger king و فست‌فود پرطرفدار popeyes و کافه گلوریا جینز و کافه‌های دیگری نیز در مرکز خرید van AVM وجود دارد.

تفریح در وان

بهترین زمان سفر برای سفر به وان در ترکیه، اواخر فروردین تا مهر است. در این زمان، تعطیلات بسیاری نیز در ایران وجود دارد که شما را ترغیب می‌کند تا به سفری چند روزه بروید. هوا هم برای گردش در طبیعت بسیار مناسب و خوب است. اگر با خانواده خود سفر کرده‌اید، گشت‌و‌گذار در خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر، دیدن مغازه‌ها و نشستن در کافه‌ای برای خوردن یه قهوه ترک اصیل به همراه باقلوا لذت‌بخش خواهد بود. یکی از روزهای خود را برای رفتن به دریاچه وان خالی کنید و با آرامش مناظر اطراف را تماشا کنید و به کلیسای معروف آختامار که در وسط دریاچه قرار دارد بروید. از اماکن تاریخی و موزه این شهر دیدن کنید و اگر زمان بیشتری داشتید به سمت آبشار مرادیه که در فاصله‌ای یک ساعته از وان است رفته و از جاذبه‌های طبیعی آن منطقه لذت ببرید.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

۲۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران