جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری وان
جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه

منطقه وان، نه تنها بزرگ‌ترین دریاچه‌ی ترکیه را در خود میزبانی می‌کند، بلکه دیدنی‌های بسیار زیادی نیز دارد که برای مسافرانی که حتی چندین بار به تور وان رفته‌اند نیز ناشناخته مانده‌اند. این جاذبه‌های گردشگری از قلعه‌های تاریخی تا مراکز طبیعی متفاوتند و باعث می‌شوند وان به یکی از بهترین نقاط ترکیه برای سفر بدل شود.

 

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه

اواخر بهار و تمام طول تابستان، بهترین زمان برای رفتن به تور وان به شمار می‌رود. زمانی که هوا گرم شده و شما می‌توانید به فعالیت‌های آبی درون دریاچه بپردازید و همچنین طبیعت گردی کرده و از تمامی جاذبه‌هایی که این منطقه برایتان فراهم آورده، لذت ببرید. اگرچه این زمان بیشتری میزان گردشگر نیز به وان خواهند آمد و کمی محیط شهر شلوغ می‌شود، اما بهترین زمان برای ماجراجویانی است که می‌خواهند از نقاط دیدنی نزدیک به دریاچه‌ی وان دیدن کنند.

 

معرفی ۴ جاذبه گردشگری مهم وان

سفر به وان

نقاط مرکزی دریاچه‌ی وان

اگرچه دریاچه‌ی وان، بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه به شمار می‌آید، با این حال شرایط به گونه‌ای پیش رفته تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار کمی را ببینید که خط ساحلی این دریاچه زیبا را پر کرده باشند. به همین خاطر سواحل زیادی وجود دارند که به خوبی می‌توانید در آن‌ها، تجربه بودن در یک محیط طبیعی و عالی را داشته باشید و حتی در روزهای گرم تابستان تنی به آب زده و فعالیت‌های آبی را تجربه کنید. فعالیت‌هایی همچون شنا کردن، قایق سواری و بعضا گلایدر سواری و ... .

سفر به وان

با این حال یکی از مهم‌ترین چیزهایی که وان به آن معروف است، مراکز تاریخی اطراف دریاچه به شمار می‌رود. از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای بسیار زیبای Holy Cross اشاره کرد که ساخت آن به قرن ۱۰ میلادی بر می‌گردد. کلیسای ارمنیان که در جزیره‌ی کوچک آکدامار واقع شده و آن جا هم متعلق به قرن ۱۰ میلادی ست نیز یکی از جذاب‌ترین جاهایی خواهد بود که در دریاچه وان می‌توانید به دیدنش بروید. اهلت‌ دیگر بخش تاریخی مهم در کنار دریاچه‌ی وان به حساب می‌آید که چندین مقبره‌ی تاریخی از دوره‌ی اهلت‌شاه در آن‌جا قرار گرفته‌اند.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

سفر به وان

چاوش تپه (Çavuştepe) و هوشات (Hoşat)

چاوش تپه یکی از بهترین جاها برای گردشی یک روزه در زمان تور تابستانه وان خواهد بود. این تپه حدودا ۲۵ کیلومتر از ساحل دریاچه فاصله دارد و یک قلعه‌ی تاریخی که توسط پادشاهان اورارتیان مورد استفاده قرار می‌گیرفته است و مربوط به قرن ۸ قبل از میلاد مسیح می‌شود، در آن جا واقع شده است. در این جا می‌توانید جدا از منظره‌ای زیبا از منطقه، ویرانه‌هایی از یک امپراطوری باستانی متعلق به قرن‌ها قبل از میلاد مسیح را مشاهده کنید که خود یک تجربه جالب برایتان خواهد بود.

سفر به وان

کمی دورتر قلعه هوشات بر روی یک تپه شنی و زیبا قرار گرفته که زمان بازدید از باقی مانده این قلعه، نمایی زیبا از دهکده‌ای قدیمی را می‌توانید تماشا کنید. برای بازدید از این قلعه باید از پل‌هایی عبور کنید که تندیس‌هایی زیبا از دو شیر را در ورودی خود دارند.

 

آبشار مرادیان

آبشار زیبا و دیدنی مرادیان، نام خود را از سلطان مراد چهارم گرفته است. یک مکان بسیار زیبا برای رفتن به پیک نیک در زمان سفر به وان که در اطراف خود تنوع بسیار جالبی از انواع گیاهان را دارد و جانواران زیادی نیز در آن مکان زندگی می‌کنند. این آبشار زیبا از فعالیت‌های آتش‌فشانی شکل گرفته و آب سرد آن از بالای کوه جاری می‌شود که زمان سفر در تابستان، بودن در این مکان را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

سفر به وان

پل شیطان (Şeytan Köprüsü)

آخرین پیشنهاد ما به شما برای گردش در اطراف دریاچه‌ی وان، پل شیطان است که یکی دیگر از مراکز تاریخی و مهم وان به حساب می‌آید که در قرن ۱۹ درست شده و جدا از اهمیت تاریخی، زیبایی خاصی داشته و در منطقه‌ای بسیار جذاب واقع شده است. اسم این پل نیز داستانی مخوف دارد. گفته می‌شود مراسم عروسی برپا بوده که زوج جوان باید از پل رد می‌شده‌اند و هر دو به داخل دره سقوط می‌کنند. بعد از این واقعه (داستان) نام این پل را "پل شیطان" گذاشته‌اند.

سفر به وان

۰۴ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران