۹ نکته‌ی فرهنگی در سفر به شهرهای توریستی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۹ نکته‌ی فرهنگی در سفر به شهرهای توریستی ترکیه

ترکیه یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای سفر است. هرکدام از شهرهای مختلف این کشور پر از جاذبه‌های تاریخی هستند که باید آنها را دید. پر از امکانات تفریحی هستند که باید از آنها استفاده کرد و پر از جشنواره‌هایی هستند که باید در آنها شرکت کرد. این کشور یکی از بهترین نقاط دنیا برای خرید کردن به شمار می‌آید. چرا که تمامی شهرهایش مرکزخریدهای درجه یک در خود دارند. همچنین بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها و کافه‌ها که بهترین سرآشپزان دنیا را در خود دارند سبب می‌شوند این کشور برای مسافرت خواستنی باشد. در سفرتان با تور ترکیه به شهرهای مختلف اگر می‌خواهید بیشتر با مردمان این کشور و فرهنگ‌شان آشنا شوید همراه ما باشید تا ۹ نکته‌ی فرهنگی درباره‌ی مردمان این کشور خدمتتان بازگو کنیم.

 

۱- دست دادن

دست دادن یکی از آداب و رسوم پسندیده در فرهنگ مردمان کشور ترکیه است. در شهرهای مختلف این کشور به شما توصیه می‌کنیم به هنگام معاشرت با افراد دست بدهید اما حواستان باشد بیشتر مردمان این کشور مسلمان هستند. بنابراین آقایان و خانم‌ها نمی‌توانند با هم دست بدهند.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

۲- به بزرگترها احترام بگذارید

احترام به کهن سالان و افراد پیر در ترکیه مهم است. بنابراین اگر به مجلسی دعوت شدید که در آن بزرگترها و ریش سفیدان حضور داشتند، سلام و احوال پرسی و دست دادن را با افراد پیشکسوت مجلس شروع کنید. در سفرتان به شهرهای توریستی این کشور شاید برایتان پیش بیاید که به جمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی دعوت شوید و دانستن این نکته در آن جمع‌ها به کارتان می‌آید.

۳- پوشش مناسب در بخش‌های روستایی را رعایت کنید

در شهرهای توریستی و گردشگری این کشور شما می‌توانید راحت لباس بپوشید و گردش کنید اما اگر دلتان خواست به مناطق روستایی بروید حواستان به پوشش‌تان باشد. چرا که بافت سنتی این شهر پوشش باز و آزاد را نمی‌پذیرد. به هنگام بازدید از روستاها و بخش‌های غیرشهری ترکیه حواستان باشد لباس‌های بلند بپوشید. لباس‌هایی که شانه‌ها و زانوهایتان را بپوشانند.

 

سفرهای جذاب تابستانه به شهرهای ساحلی ترکیه

۴- برای مناسبات کاری هدیه‌های پر زرق و برق ندهید

بسیاری از افراد برای پیدا کردن شریک‌های تجاری در ترکیه تلاش می‌کنند هدیه‎های پر زرق و برق بدهند اما توصیه‌ی ما به شما این است که این کار را انجام ندهید. چرا که بار منفی آن از بار مثبتش در فرهنگ مردمان ترکیه بیشتر است. برای جلب اعتماد و پیدا کردن شریک‌های تجاری در ترکیه تلاش کنید قرارهای کاری در مکان‌های دنج این کشور تنظیم کنید یا به یک رستوران عالی بروید و غذاهای خوب برایشان سفارش بدهید.

۵- باقلوا و گلدان هدیه ببرید

در سفر به شهرهای توریستی و غیرتوریستی این کشور اگر افراد بومی شما را به خانه‌هایشان دعوت کردند و خواستید برای آنها هدیه بخرید به شما توصیه می‌کنیم باقلوا بخرید. همچنین گلدان نیز یکی از هدایای مشهور است که در فرهنگ مردمان این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

قونیه پایتخت ادب و تاریخ ترکیه

۶- با اصل مطلب شروع نکنید

فرهنگ بیشتر مردمان کشور ترکیه به این گونه است که حاشیه اگر نه به اندازه‌ی متن اما خیلی هم کمتر از آن مهم نیست. بنابراین در مناسبات مختلف‌تان با مردمان این کشور اعم از مناسبات کاری و دوستانه تلاش کنید خیلی زود نروید سر اصل مطلب. بسیار پیش آمده است که در مناسبات کاری بخش زیادی از جلسات به گفتگوهای حاشیه‌ای و شخصی از سوی ترک‌ها می‌گذرد.

۷- ترک‌ها عاشق فرهنگ‌شان هستند

اگر می‌خواهید با ترک‌ها معاشرت کنید و آنها از معاشرت با شما لذت ببرند، از آنها درباره‌ی تاریخ و فرهنگ‌شان بپرسید. تعداد زیادی از مردمان این کشور وطن پرست هستند و حرف زدن درباره‌ی تاریخ و تمدن‌شان آنها را به وجد می‌آورد.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

۸- ترک‌ها عاشق غذا هستند

ترک‌ها آشپزهای فوق‌العاده‌ای هستند. در این کشور می‌توانید لذیذترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید و همچنین به بهترین رستوران‌های عمرتان تشریف ببرید. بنابراین در این کشور اگر خواستید با فردی زمان بگذرانید روی رستوران‌ها حساب باز کنید. چرا که بودن در این مکان‌ها و نوش جان کردن غذا هم برای شما می‌تواند جذاب باشد و هم برای فردی که او را دعوت کرده‌اید.

۹- سر پول غذا به ترک‌ها تعارف بزنید

دنگی حساب کردن در ترکیه رسم رایجی نیست. بیشتر مردمان این کشور دوست دارند شما را مهمان خودشان کنند. بنابراین اگر به همراه آنها بیرون رفتید فکر دنگی حساب کردن را از سرتان بیرون کنید. به آنها برای پرداخت حساب همه تعارف بزنید اما بعید است آنها قبول کنند شما به عنوان مهمان‌شان دست در جیب‌تان کنید.

 

۴ مسیر جذاب برای سفر جاده‌ای در ترکیه

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران