راهنمای گردشی تابستانی در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
راهنمای گردشی تابستانی در مسکو

در طول تابستان مسکو حال و هوای دیگری دارد که با تور مسکو شانس تجربه آن را خواهید داشت. در حاشیه رودخانه زندگی به طرز شگفت‌انگیزی جریان می‌یابد، کباب شیشلیک در پارک‌ها رونق پیدا می‌کند و در سطح خیابان‌های شهر بستنی فروشی‌ها صفی از مردم را به خود می‌بینند. اگر قرار باشد روزی تابستانی را در مسکو بگذرانید چه کارهایی باید انجام دهید؟ در ادامه با ما باشید.

 

صبح:

صبحانه سبک شمالی بخورید

روزتان را با صبحانه شمالی در Severyane شروع کنید که یکی از نام‌های جدید در عرضه غذاخوری مسکو است که بهترین غذاهای روسیه را بر روی اجاق‌های سنتی روسی آماده می‌کند. پنجره‌های بزرگ سبک فرانسوی که به روی خیابان رنگی  Bolshaya Nikitskaya Ulitsa باز می‌شود صفایی دوچندان به این رستوران داده است. سعی کنید دور یکی از میزهای کنار پنجره بنشینید و از خوردن پنکیک سیب زمینی و سالمون دودی و یا شکلات داغ لذت ببرید. همه غذاهای این رستوران با مواد روز محلی تهیه می‌شوند.

 

۶ راه برای کاهش هزینه سفر به مسکو

از قلب روسیه دیدن کنید

از رستوران سوریانه تا مرکز تاریخی شهر ۵ دقیقه با پای پیاده فاصله است. میدان سرخ که به خاطر دیوارهای مستحکم کرملین به این نام درآمده، قطعه‌ای جذاب از تاریخ روسیه است. علاوه بر این، کرملین قرون وسطایی که محل تجمع نخبگان سیاسی دنیای مدرن روسیه است، آرامگاه لنین جایی که بدن او به دقت در آن نگه‌داری می‌شود نیز در این مجموعه واقع شده است. بازدید از آرامگاه لنین رایگان و صف بازدیدکنندگان آن طولانی است. شما به راحتی می‌توانید با اندکی پیاده‌روی بهترین رستوران‌های مسکو در محله کرملین غذایی فوق العاده را نوش جان کنید.

سپس با یک پیاده‌روی کوتاه به کلیسای قرن شانزدهمی سنت باسیل بروید که همچون شعله‌های آتش در آسمان خودنمایی می‌کند. روبروی کرملین GUM قرن نوزدهمی (مخفف مرکز خرید دولتی) قرار دارد. این مجموعه که حالا محل کسب و کار مارک‌های شناخته شده است در دوره شوروی برای عرضه کالاهای دولتی و شهروندی همراه با صف‌های طولانی استفاده می‌شد.

از بهترین‌های دوره شوروی در مسکو دیدن کنید

اگر از ایستگاه متروی Biblioteka Imeni Lenina که همان نزدیکی واقع شده به Vorobyovy Gory، جایی که دانشگاه Russia’s top قرار دارد بروید می‌توانید با پیاده‌روی در امتداد پارک جنگلی به سکوی تماشا برسید که نمایی فوق‌العاده دیدنی و خیره‌کننده از سراسر شهر و رودخانه در دسترس شما قرار می‌دهد. وقتی به اینجا برسید ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو با ۳۶ طبقه پشت سر شما قرار خواهد داشت. این یک اثر تاریخی استالینی است که در دوره اتحاد جماهیر شوروی برای آینده روسیه ساخته شده بود.

به پایین رودخانه بروید و به سمت راست حرکت کنید تا با یک پیاده روی ۵ کیلومتری دلپذیر به پارک گورکی مسکو برسید. اگر می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید با اتوبوس T7 بروید. این اولین پارک عمومی برای تفریح مردم بود که از سال ۲۰۱۱ به بعد برای برگزاری جشنواره‌ها، رویدادها و کنسرت‌ها در طول تابستان از آن استفاده می‌شود.

 

سفری ارزان به مسکو با کارت گردشگری

بعد از ظهر:

در Korchma Taras Bulba استراحت کنید

بعد از این همه گردش زیر نور آفتاب نوشیدن یک لیوان kvass نوشیدنی سنتی اسلواکی بد نیست. برای استراحت و ایجاد وقفه سوار متروی Oktyabrskaya به Tretyakovskaya شوید و یا نیم ساعت پیاده‌روی کنید تا به منطقه قدیمی مسکو، Zamoskvorechye برسید. این محله زمانی خانه بسیاری از بازرگانان و صنعتگران و یکی از مناطق برجسته شهر قبل از انقلاب بوده است. در تراس رستوران زنجیره‌ای Korchma Taras Bulba واقع در Ulitsa Pyatnitskaya لم بدهید و از خوردن برخی از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه اوکراینی لذت ببرید در حالی که منظره‌ای از مسکو مقابل چشمان‌تان گسترده شده است. در اینجا شما نوعی فضای روستایی با کلی گل‌های زیبای رنگارنگ را در کنار غذاهای عالی تجربه خواهید کرد.

به تور معماری در شهر بروید

به پارک Kolomenskoye که قبلا ملک سلطنتی بود بروید. این پارک حالا موزه فضای باز با امکانات پیکنیک محسوب می‌شود و بین مردم شهر بسیار محبوب است. اگر نگاهی به سطح شیب‌دار ساحل رودخانه مسکوا بیاندازید، می‌توانید کلیسای معراج قدیمی‌ترین ساختمان پارک که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده را ببینید.

عصر:

در طعم‌های روسی غرق شوید

از پارک با خط متروی اورنج (orange) به مرکز برگردید و با یک پیاده‌روی کوتاه به Ulitsa Bol'shaya Dmitrovka بروید که با خطی از کافه‌ها پر شده است. در سمت آرام و دنج این خیابان رستوران LavkaLavka را پیدا خواهید کرد که تمرکزش را بر سرو غذاهای خوشمزه محلی گذاشته است. یکی از غذاهای محبوب اینجا پنکیک تاپاس است که طیفی از تاپینگ‌ها مثل سالاد خاویار و چغندر، پای قارچ جنگلی و حتی خوراک پای گوزن و تمشک سیاه را برای انتخاب در دسترس قرار می‌دهد. جدیدا رستوران درهای بیشتری به ساختمان اضافه کرده تا صفای بیشتری را به داخل هدیه کند.

 

معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

غروب خورشید را از بلوار تماشا کنید

به سمت ایستگاه مترو برگردید و سپس به سمت راست بروید و برای پیاده‌روی عصرانه در بلوارهای پردرخت مسکو حرکت کنید. یکی از یادگارهای واقعا ارزشمند مسکو از دوره شوروی همین حلقه بلوارها و فضای سبزی است که همچنان باقی مانده. یکی از پیامدهای درختان بلوارهای سراسر مسکو پدیده برف تابستانی است، این کرک‌های پنبه‌ای شکل سفید تمام خیابان‌ها را پر می‌کند و باعث ایجاد حساسیت برای خیلی‌ها می‌شود. یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای در طول بلوار شما را به دریاچه کوچک Chistye Prudy می‌رساند.

شب:

کنار رودخانه مسکوا شادی کنید

سوار متروی Chistye Prudy به Kropotkinskaya شوید و به کلیسای جامع عظیم مسیح منجی، با سنگ طلایی بروید. در سراسر پل جزیره Bolotny شما می‌توانید بهترین زندگی شبانه مسکو را پیدا کنید. بهترین جا برای گذراندن یک شب تابستانی رفتن به Gipsy است که کنار آب واقع شده و دارای پشت بامی دل‌انگیز است.

 

معرفی ۵ سینمای متفاوت در مسکو

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران