۵ مکان جالب و دیدنی اطراف چابهار

جاذبه‌های گردشگری چابهار
۵ مکان جالب و دیدنی اطراف چابهار

بهشت جنوب ایران که در هر چهار فصل هوای مطبوع و معتدلی دارد، بندر چابهار است. شما با سفر با تور چابهار، یکی از متفاوت‌ترین استان‌های ایران، بلوچستان را خواهید دید که مردمی خونگرم و جاهای دیدنی بسیار دارد. از این شهر، دریای عمان را می‌بینید که تماشای آب‌های نیلگونش شما را به وجد می‌آورد. از بندر گواتر تا مرزهای استان هرمزگان در امتداد سواحل دریای عمان جاده‌ای بی‌نظیر با جاذبه‌های گردشگری مختلف وجود دارد که از گشت‌و‌گذاری چند روزه در این منطقه خسته نخواهید شد. در این متن، ۵ جاذبه دیدنی چابهار را به شما معرفی می‌کنیم.


تالاب لیپار، دریاچه صورتی

یکی از معروف‌ترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌ گردشگری نزدیک به چابهار تالاب لیپار است که به دریاچه صورتی مشهور شده است. این دریاچه در ماه‌هایی از سال به دلیل افزایش فیتوپلانگتون‌ها در داخل آب دریاچه، در نور آفتاب به رنگ صورتی دیده می‌شود و بسیار دیدنی است. به خاطر تجمع این موجودات تک سلولی در یک منطقه توسط جزر و مد و رنگدانه‌های آنها در سطح آب، باعث می‌شود تا کل دریاچه صورتی به نظر برسد. این تالاب در حدود ۱۵ کیلومتری جاده ساحلی چابهار به سمت گواتر قرار دارد.

 

راهنمای گردشگری سفر به چابهار

تالاب لیپار

کوه‌های مینیاتوری، مریخی

در ادامه مسیر جاده چابهار به سمت گواتر، کوه‌هایی به شکل عجیب خواهید دید که به کوه‌های مریخی نیز معروفند و زیبایی منحصر به فردی دارد. در سمت راست این جاده ساحلی دریای مکران و در سمت چپ جاده کوه‌های مینیاتوری. چنین منظره‌ای چنان شما را مسحور خود می‌کند که هیچگاه تصور نمی‌کردید همه زیبایی‌های خلقت را یکجا و در یک منطقه ببینید. اما دقیقا چنین چیزی در استان سیستان و بلوچستان واقعیت می‌یابد. بافت این کوه‌ها، با دیگر کوه‌هایی که تابحال دیده‌اید متفاوت است و جنس مناسبی برای پیاده‌روی ندارند. پس به هیچ وجه در سفرتان کوهنوردی بر روی کوه‌های مینیاتوری را امتحان نکنید و فقط از دیدن آنها لذت کافی ببرید.

کوه‌های مینیاتوری 

بندر گواتر

دورترین نقطه ایران به تهران، که بتوانید تصورش را بکنید، بندر گواتر است. دقیقا مرز بین ایران و پاکستان به مماس با دریای عمان. گواتر به واسطه قرار گرفتن در مجاورت جنگل‌‌های حرا یکی از مناطق حفاظت شده به حساب می‌آید. در این منطقه می‌توانید به ساحل رفته و از منظره زیبای دریا لذت ببرید. به آن سوی مرزها بنگرید و کوه‌ها و جنگل‌های پاکستان را ببینید. همچنین در این منطقه می‌توانید قایق اجاره کرده و از جنگل‌های حرا دیدن کنید. فراموش نکنید که غذای محلی و دریایی آنجا را که مردم مهربان بلوچ درست می‌کنند ، امتحان کنید.

بندر گواتر

منطقه حفاظت شده گاندو

رودخانه باهوکلات یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های استان سیستان و بلوچستان است که عامل اصلی حیات و زندگی در جنوب استان به شمار می‌آید و محل زندگی نوعی تمساح یا کروکودیل به نام گاندو است که نسلشان رو به انقراض و از نظر محیط زیست از اهمیت فراوانی برخوردار است. گردشگران زیادی به هنگام سفر به این استان به این منطقه می‌آیند تا این تمساح‌ها را که فقط تعدادی از آنها در ایران و هند باقی مانده است، ببینند. همچنین ممکن است حیوانات دیگری مانند سیاهگوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ و روباه را نیز در این منطقه حفاظت شده مشاهده کنید.

منطقه حفاظت شده گاندو

گل افشان

از شهر چابهار حدود ۱۰۰ کیلومتر به سمت بندرعباس که بروید، به منطقه‌ای می‌رسید که کوه‌های گلی ببنید. در واقع از هر کدام از این کوه‌ها که حدود ۱۰۰ متر بالا بروید و به قله آن برسید، خواهید دید از داخل کوه گل خارج می‌شود و قل قل می‌کند. این کوه‌ها در نزدیکی بندر تنگ قرار دارد و از دیدنی‌های بسیار جالب و حیرت‌انگیز این استان است. مقدار گلی که از کوه‌ها افشانه می‌کند، بنا به بارندگی سال جاری می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. در قله، می‌توانید به گل تازه‌ای که هنوز خشک نشده دست بزنید و با مقداری از آن برای خود یادگاری کوچکی درست کنید.

گل افشان 

به غیر از این ۵ مکان دیدنی که به شما معرفی شد، جاذبه‌های دیدنی بسیار دیگری از جمله روستای تیس، درک، کنارک، موزه چابهار، درخت انجیر، غارهای بان و... نیز وجود دارد که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. همچنین از سواحل بکر داخل شهر و اطراف چابهار رفته، استراحت کنید و لذت ببرید.

 

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران