گردش یک روزه در داخل شهر چابهار

جاذبه‌های گردشگری چابهار
گردش یک روزه در داخل شهر چابهار

با تور چابهار شما یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین شهرهای ایران را خواهید دید. شهر چهار فصلی که در میان کوه‌های بسیار زیبای مینیاتوری و دریای عمان قرار گرفته است. چابهار را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. قسمت قدیمی و مرکز شهر که شامل بازارهای محلی است که مردم بلوچ را با لباس‌های محلی خود در حال خرید و فروش می‌بینید. شلوغی خیابان‌ها و پیاده‌روها، شما را تشویق می‌کند تا در شهر گردش کنید و با فرهنگ بلوچی از نزدیک آشنا شوید. مغازه‌ها را تماشا کنید و به رستوران‌ بروید و غذای محلی سفارش دهید. منطقه آزاد چابهار نیز بخش دیگری از این شهر است که هتل‌ها و مراکز خرید بسیاری ساخته شده است و گردشگران زیادی در این منطقه اقامت و گشت و گذار می‌کنند.


در حالی که اقلیم آب و هوایی چابهار در همه فصول سال معتدل است، می‌خواهیم یک روز کامل را در یکی از روزهای سال در داخل شهر چابهار بگذرانیم. صبح زود از خواب بیدار می‌شوید و هوای تازه را که از پنجره باز اتاقتان بر روی صورت خود حس می‌کنید را تنفس می‌کنید. اگر در یکی از هتل‌های خوب شهر اقامت دارید که صبحانه در رستوران هتل انتظارتان را می‌کشد. پس هر چه زودتر آماده شوید و کیف خود را بردارید تا بعد از خوردن صبحانه‌ای مفصل و خوشمزه، قدم به شهر بگذارید. در صورتی که در یکی از آپارتمان‌های شهر اقامت می‌کنید که بهتر است به سوی یخچال و گاز رفته و یک وعده به یاد ماندنی و عالی برای خود درست کنید تا انرژی کافی برای گردش داشته باشید.


ساحل‌گردی در چابهار

صبح زود که به یکی از سواحل چابهار که از زیباترین سواحل جنوب ایران است بروید، به احتمال زیاد با دریایی آرام بدون حجم زیاد افراد محلی و گردشگر مواجه می‌شوید. تصور کنید که ساحلی بکر در اختیار شماست. تا دلتان بخواهد می‌توانید کنار دریا بنشینید و به صدای امواج گوش کنید. قدم بزنید و از نسیم خنک و مرطوب لذت ببرید. اگر خوش شانس باشید و به ساحل مناسبی رفته باشید می‌توانید صبح زود، به هنگام جزر بر روی یکی از سواحل صخره‌ای، فرش خزه‌‌ها که یکی از پدیده‌های طبیعی و ژئوتوریسمی منطقه است را ببینید. رنگ این فرش تلفیقی از سبز تیره و پر رنگ و آبی است که از بازتاب رنگ آسمان و دریا و تلالو نور خورشید به چنین زیبایی شگفت‌انگیزی درآمده است. این فرش سبز هنر دست طبیعت است.

موزه محلی چابهار

کمی نزدیک به ظهر می‌توانید از موزه محلی چابهار که یکی از جذاب‌ترین موزه‌های ایران است بازدید کنید. این موزه، یک ساختمان قدیمی متعلق به دوران قاجار است. موزه چابهار دو طبقه است و شامل بخش‌هایی از جمله دوران پیش از تاریخ، تاریخی و معاصر است. در دوران پیش از تاریخ سفال‌های منقوش و وسایل مورد نیاز اولیه بشریت چون کوزه و کاسه و... را خواهید دید. در دوره تاریخی، سکه‌های مربوط به دوران ساسانی وجود دارد. بخش معاصر نیز تاج سردرب ساختمان قدیم فرمانداری و مجسمه حیوان و... را شامل می‌شود. همچنین این موزه دارای بخش مردم شناسی و کتابخانه است که ماکت‌هایی از مردم بلوچستان را مشاهده می‌کنید. این موزه جمعه‌ صبح‌ها تعطیل است.
پس از بازدید از موزه، وقت خوردن یک ناهار خوشمزه است. بهتر است یکی از رستوران‌های خوب شهر را برای خوردن یک غذای محلی یا دریایی انتخاب کنید. تنوع غذا در این شهر انقدر زیاد است که می‌توانید در هر وعده یک خوراک جدید سفارش دهید و از طعم هیچکدام خسته نمی‌شوید. یکی از رستوران‌های مکران، بلوچ، براسان یا خلیج را انتخاب کنید و از منوی آن، کراهی، قلیه ماهی یا میگو، ماهی شکم‌پر، ماهی سرخ شده و یا هر آنچه دوست دارید، میل کنید.

 

۵ مکان جالب و دیدنی اطراف چابهار

بازارگردی در چابهار

بعد از کمی استراحت ظهرگاهی، به سمت بازار محلی بروید. در آنجا زنان و مردان بلوچ مشغول فروش اجناس خود هستند. پارچه فروش‌ها، صنایع دستی و انواع عطر و ادکلن را در این بازار خواهید یافت. نخ‌های رنگارنگی را در ورودی بازار می‌بینید که برای سوزن‌دوزی و هنرهای دستی دیگر کاربرد دارد. در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی‌ها از جمله دستنبدهای دوستی، پارچه، شیرچای، اودکلن و صنایع دستی را تهیه کنید. اگر علاقه‌مند باشید و از نظر مالی غنی باشید، شاید دلتان بخواهد از لباس‌های بسیاز زیبای بلوچی که کار دست و گران قیمت هستند، برای خود به یادگار بخرید.

 

معرفی مراکز خرید چابهار

۲۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران