معرفی مراکز خرید چابهار

جاذبه‌های گردشگری چابهار
معرفی مراکز خرید چابهار

بسیاری از بنادر و شهرهای جنوبی ایران، شامل مناطقی هستند که می‌توانید اجناس بسیار خوبی برای خرید بیابید. برای دیدن یکی از این شهرهای بی‌نهایت زیبا و دیدنی بهتر است با تور چابهار همراه شوید تا علاوه بر جاهای دیدنی اطراف شهر و به یاد ماندنی بلوچستان، در مراکز خرید فوق‌العاده این شهر نیز بگردید و کالای مورد نظرتان را بخرید. بازارها و مراکز خرید بسیاری در چابهار پر از انواع پارچه، ظروف، اجناس پاکستانی، چینی و ایرانی هستند که دلتان می‌خواهد همه آنها را خریده و با خود به شهرتان ببرید.

شما برای خرید در چابهار می‌توانید به بخش قدیمی شهر بروید و از بازار سنتی دیدن کرده و انواع لباس‌های سنتی، سوزن‌دوزی، صنایع دستی و خوراکی‌های مختلف را خریده و امتحان کنید. برخی از فروشندگان در بازار سنتی شهر، خانم‌های چابهاری با لباس‌های محلی هستند. بخش دیگری از چابهار که مراکز خرید بسیار خوبی دارد، منطقه آزاد شهر است. مرکز خرید پردیس، مرکز خرید صدف، مرکز خرید ابریشم، مرکز خرید صالح یار، مرکز خرید فردوس و مرکز خرید تیس از جمله مراکز خرید معروف این شهر می‌باشند. شما می‌توانید با خرید سوغاتی و صنایع دستی پر زحمت این مرز و بوم، از فرهنگ و تولید بومی منطقه حمایت کنید و مردمان آن را ارج نهید. شما با خرید اجناسی مانند پتو، ظروف مختلف و لوازم الکترونیکی، پارچه، چای، نسکافه، شکلات و ادویه و ترشی‌های محلی می‌توانید خریدی خوب و به صرفه داشته باشید و در چرخه اقتصادی این شهر نیز نقش داشته باشید.

 

بازار سنتی چابهار

در بازار سنتی چابهار که در داخل بخش قدیمی شهر قرار گرفته است، می‌توانید پارچه‌های زری دوزی شده و یا لباس و زینت‌آلات سکه‌دوزی شده بخرید. به در ورودی بازار که برسید انواع نخ‌های رنگی چیده شده بر روی هم نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. مردمان محلی از این نخ‌های رنگارنگ برای سوزن‌دوزی و هنر و دوخت مختلفی بر روی پارچه‌ها و لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. می‌توانید دستنبدهای شاد با طرح‌های زیبای سنتی دوستی را در این بازار بیابید و برای دوستانتان هدیه بگیرید. ادویه‌های محلی، رومیزی‌های دست‌دوز، زیورآلات سوزن‌دوزی شده، محصولات حصیربافی شده، لباس‌های زیبای بلوچی، معرق، صدف، چادربافی و محصولات محلی از دیگر مواردی است که در این بازار خواهید یافت. همچنین برنج‌های هندی و پاکستانی و انواع ترشی محلی بسته‌بندی شده را نیز در بازار سنتی چابهار به فروش می‌رسد.

 

۵ مکان جالب و دیدنی اطراف چابهار

بازار سنتی چابهار

بازار طالح یار چابهار

برای خرید مواد غذایی مثل ماهی، میوه، گوشت، سبزیجات یکی از بازارهای مهم و پر طرفدار چابهار، بازار طالح یار است. در صورتی که چند روزی در این شهر اقامت دارید و به جای هتل، آپارتمانی اجاره کرده‌اید و ترجیح می‌دهید غذای دلخواهتان را خودتان بپزید و کمتر به رستوران بروید، می‌توانید از این بازار مواد غذایی مورد نظر خود را خریداری نمایید. علاوه بر این در بازار طالح یار، لوازم برقی، پتو و لوازم آرایش با قیمت بسیار مناسب نیز عرضه می‌شود.

بازار سنتی چابهار

مرکز خرید صدف

مجتمع تجاری صدف یکی از بهترین مراکز خرید برای افرادی است که قصد خرید لوازم خانگی دارند. این دسته از گردشگران می‌توانند اجناس با کیفیتی همچون لوازم آرایشی و پوشاک را با قیمت مناسب بخرند. آنها می‌توانند کفش و لباس و انواع کالاها را در یک مرکز تجاری خریده و در وقت خود صرف جویی کنند. مرکز خرید صدف به هتل لیپار یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین هتل‌های منطقه آزاد چابهار نزدیک است و اگر در این هتل اقامت دارید، گزینه بسیار مناسبی برای خرید شما خواهد بود.

 

راهنمای گردشگری سفر به چابهار

بازار چابهار

مرکز تجاری تیس معروف به بازار چینی‌ها

یکی دیگر از مجتمع تجاری خوب برای خریدی ارزان و اجناس متفاوت مرکز خرید تیس است. در طبقه اول این فروشگاه که وارد شوید، بسته به اینکه از کدام در ورودی به داخل پاساژ می‌روید، ممکن است کمی در ذوقتان بخورد. این طبقه بیشتر به فروشگاه‌‌های لاستیک و پلاستیک، لوازم آرایشی و مواد غذایی مثل ترشی و شکلات اختصاص داده شده است. در طبقه دوم نیز مجموعه‌ای از اجناس چینی وجود دارد و انواع کفش، لباس و پارچه نیز به فروش می‌رسد.

بازار چابهار

بازارهای دیگری مثل مرکز تجاری سینا، بازار زرگرها، پارچه‌فروش‌ها و مرکز خرید پردیس نیز در چابهار وجود دارند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران