۷ دلیل که شما را راهی سفر به قشم می‌کند

جاذبه‌های گردشگری قشم
۷ دلیل که شما را راهی سفر به قشم می‌کند

قشم یکی از معروف‌ترین و و زیباترین جزیره‌های ایران است که باید به آن سفر کرد و روزهای خاطره‌انگیزی در زندگی را پشت سر گذاشت. جزیره‌ای آرام و جذاب با جلوه‌های زندگی سنتی، جزیره‌ی خوش رنگ با مردمان خونگرم و جزیره‌ای که روحی پویا و سرزنده دارد. اگر به دنبال یک مقصد داخلی عالی برای سفر می‌گردید و هنوز جایی را انتخاب نکرده‌اید همراه ما باشید تا با ۷ دلیل شما را راهی سفر به تور قشم کنیم.


قشم شاه‌راهی به جزیره‌های دیگر خلیج فارس

قشم یکی از بهترین جزیره‌های ایران است که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد. این جزیره انواع بازدیدها و تفریحات را برای مسافرانش فراهم می‌آورد و روزهای پر رویدادی را برای آنها می‌سازد. اما هستند مسافرانی که ترجیح می‌دهند در سفر به جنوب ایران، جدای از قشم، از دیگر جزیره‌ها نیز دیدن کنند. برای وقوع این امر، قشم بهترین جزیره برای اقامت در جنوب ایران است و شاه‌راهی میان جزیره‌های دیگر به شمار می‌آید.

 

۶ غذای محلی که می‌توانید در قشم نوش جان کنید

سفر به قشم ارزان تمام می‌شود

محدودیت در میزان بودجه، یکی از اصلی‌ترین متغیرها در انتخاب یک مکان برای سفر است. اگر بودجه‌ی محدودی در اختیار دارید باید خدمتتان عرض کنیم قشم یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای سفر است. در این جزیره می‌توانید بهترین تفریحات را با ارزان‌ترین هزینه‌ها انجام بدهید. بازدید از مراکز دیدنی بسیاری در این جزیره رایگان است و هزینه‌ی خوراک و خوراک نیز برایتان گران تمام نمی‌شود. تمامی این عوامل سبب می‌شوند قشم یک جزیره پرطرفدار در جنوب ایران باشد. بنابراین چمدان‌هایتان را برای سفر به قشم آماده کنید.

قشم جزیره ماجراجویی است

اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید به یکی از نقاط شگفت‌انگیز هستی قدم بگذارید، قشم یکی از عالی‌ترین جزیره‌های ایران است که این امکان را برایتان فراهم می‌آورد. برای مثال این جزیره در خود یک غار نمکی دارد که طولانی‌ترین غار نمکی جهان به شمار می‌آید. این غار که داخل کوهی گنبدی شکل قرار دارد به شما امکان می‌دهد با یک هدلایت به ماجراجویی بپردازید و درحالیکه ترس را تجربه می‌کنید، از لذت اکتشاف نیز بهره ببرید. تا عمق ۲۰ متری این غار، نور خورشید روشنای راه شماست، اما از آن به بعد تاریکی مطلق می‌شود و آنجاست که باید بر ترس‌تان غلبه کنید و پیش بروید. البته گردشگران عادی با غلبه بر ترس نیز تنها می‌توانند تا عمق ۱۰۰ متری این غار پیش بروند و برای کشف عمق بیشتری از آن، علاوه بر مهارت، باید تجهیزات کافی نیز در اختیار داشته باشید. غار نمکی قشم یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری این جزیره به شمار می‌رود.

 

گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

قشم امکان بازدیدهای تاریخی را برایتان فراهم می‌آورد.

در این جزیره شما می‌توانید به دیدن نقاط تاریخی بروید و با گذشته‌ی جنوب ایران بیشتر آشنا شوید. یکی از نقاط تاریخی مربوط به این جزیره، قلعه پرتغالی قشم است. این قلعه مربوط به قرن ۱۶ میلادی است و یادگار دوران استعمار در ایران به شمار می‌آید. قلعه‌ای به مساحت ۲ هزار متر مربع که مصالح آن سنگ آهک و گچ هستند. قلعه‌ای که در گذشته انبار مهمات بوده است و یکی از اصلی‌ترین قلعه‌های پرتغالی در جنوب ایران به شمار می‌آمده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در سال‌های اخیر به دلیل حفاری‌های شرکت برق، یک تونل زیرزمینی به طول ۳ کیلومتر در این قلعه پیدا شده است.

قشم آرام است و شما را به آرامش می‌رساند.

قشم یکی از جزیره‌های آرام ایران است که همنشینی دریا و آسمان آبی، صحراها و مردمان خونگرم، و خورشیدی که در بیشتر روزهای سال در قلب آسمانش است، سبب می‌شود یک رنگ آرامش به این جزیره پاشیده شود. بنابراین اگر به دنبال فرار از شلوغی‌ها هستید و می‌خواهید به نقطه‌ای پناه ببرید که آرامش را در زندگی‌تان بازیابید، می‌توانید روی قشم حساب باز کنید.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

قشم فرصت کشف مردمان جنوب را به شما می‌دهد.

در سفر به قشم می‌توانید به روستاهایی بروید که سنت‌های جنوبی در آنها هنوز رونق دارند و در کشف این سنت‌ها با مردمان جنوبی بیشتر آشنا شوید. این روستاها در مکان‌های عمومی‌شان امکان ملاقات با مردمان را برای شما فراهم می‌آورند و در این ملاقات‌ها شما عاشق فرهنگ‌ها، باورها و رسم‌های مردم جنوب می‌شوید. حتی اگر عاشق نشوید، جذب تفاوت‌ها و سادگی‌های آنها می‌شوید. برای مثال پیشنهاد می‌کنیم مقاله گشت و گذار در روستای لافت قشم را مطالعه فرمایید.

قشم امکان شکم‌گردی برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر اهل غذاهای دریایی هستید در قشم می‌توانید تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ایران را نوش جان کنید. این جزیره پر از رستوران‌های سنتی است که لذیذترین غذاهای عمرتان را برای شما طبخ و سرو می‌کنند. پینشهاد ما این است که حتما برای یکبار هم که شده در بهترین رستوران‌های غذای دریایی در قشم طعم بی‌نظیری را تجربه کنید.

۲۳ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران