۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز که شما را مشتاق سفر به قشم و دیدن زیبایی‌هایش می‌کند

جاذبه‌های گردشگری قشم
۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز که شما را مشتاق سفر به قشم و دیدن زیبایی‌هایش می‌کند

قشم یک تکه‌ی جامانده از بهشت است که در ایران قرار دارد. تکه‌ای که هر روز گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند و مشتاقان زیادی برای دیدن دارد. تکه‌ای که برترین سواحل و جزایر ایران را در خود جای داده است و با بهترین امکانات رفاهی و اقامتی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. تکه‌ای که بهترین غذاهای دریایی ایران در آن طبخ و سرو می‌شوند. در تعطیلات پیش رو اگر قصد سفر با تور قشم را دارید و به دنبال یک مقصد عالی می‌گردید همراه ما باشید تا ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی این جزیره را خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- قشم بزرگترین جزیره ایران


شاید برایتان جالب باشد بدانید قشم بزگترین جزیره‌ی خلیج فارس است و از دومین جزیره‌ی بزرگ خلیج فارس یعنی بحرین که امروزه یک کشور به حساب می‌آید دو و نیم برابر بزرگتر است. براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این جزیره نزدیک به ۶۸ هزار نفر جمعیت دارد و مردمانش در دو بخش روستایی و شهری زندگی می‌کنند.

 

هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در جزیره زیبای قشم انجام دهید

 

 

قشم

 


۲- قشم جزیره‌ای برای پاساژ گردان


برای پاساژ گردان حرفه‌ای، برای آنهایی که تمام بازارها را بدون خستگی زیر پا می‌گذارند، برای آنهایی که به دنبال خرید برترین اجناس با قیمت‌های مناسب هستند این جزیره یکی از بهترین نقاط ایران برای خرید کردن به حساب می‌آید. چرا که مرکزخریدهای درجه یک و بازارهای سنتی بی‌نظیر دارد. از این رو قشم یک جزیره‌ی خرید در ایران به حساب می‌آید.

 

 

قشم

 


۳- قشم نخستین ژئو پارک خاورمیانه


غرب جزیره قشم در وسعتی به اندازه‌ی ۳۰ هزار هکتار زمین‌هایی وجود دارند که از شمال و جنوب به سواحل شمالی و جنوبی، از شرق به روستاهای طبل و سلخ و از غرب به روستاهای گوری و کانی محدود می‌شوند. زمین‌هایی که در سال ۲۰۰۶ میلادی در شبکه‌ی جهانی ژئو پارک‌های یونسکو به ثبت رسیده‌اند. زمین‌های شگفت‌انگیزی که از فرسایش حاصل از بازی باد و خاک و سنگ به وجود آمده‌اند و جاذبه‌های فراوانی برای دیدن دارند.

 

گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

 

 

قشم

 


۴- قشم و بهترین غذاهای دریایی


اگر اهل شکم‌گردی هستید و از نوش جان کردن غذاهی لذیذ و درجه یک لذت می‌برید باید بدانید قشم یکی از برترین جزایر ایران از این جهت به حساب می‌آید. جاییکه در رستوران‌هایش می‌توانید بهترین میگوها و ماهی‌ا را سفارش بدهید و در حالی که به بهترین صورتشان طبخ شده‌اند نوش جان کنید.

 

 

قشم

 


۵- قشم شهر صنایع دستی تزئینی


به هنگام سفر به این جزیره می‌توانید با وسایل تزئینی پرشماری آشنا شوید که همگی هنر دست هستند. وسایلی که نه تنها برای خانم‌ها جذاب هستند که آقایان نیز از دیدن آنها به شوق می‌آیند.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

 

 

قشم

 


۶- قشم جذاب‌ترین اقامتگاه‌های ایران را در خود دارد


در سفرتان با تور قشم می‌توانید جدای از هتل‌های چند ستاره و هتل آپارتمان‌های لوکس، در خانه‌های سنتی و قدیمی نیز اقامت کنید و به یاد گذشتگان شب را به صبح برسانید. خانه‌هایی که در جای‌جای این جزیره وجود دارند و اقامت در آنها به اندازه‌ی هتل‌های لوکس چند ستاره گران نیست.

 

 

قشم

 


۷- قشم یکی از بهترین جزایر ایران برای تفریحات آبی است


اگر اهل جاذبه‌ها و تفریحات آبی هستید باید بدانید قشم بهشت این تفریحات در ایران است. در سفرتان به قشم می‌توانید انواع تفریحات آبی اعم از غواصی و جت اسکی سواری و فلای برد و... را لذت‌بخش و خاطره‌انگیز تجربه کنید.

 

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

 

 

قشم

 


۸- قشم شهر آیین‌ها و سنت‌هاست


اگر از تماشای آداب و سنت‌های بومی لذت می‌برید و می‌خواهید خودتان نیز بخشی از اعمال‌های آیینی را انجام بدهد باید بدانید قشم یکی از نقاط ویژه‌ی ایران است که آیین‌ها در آن جایگاه ویژه‌ای دارند. نوروز صیاد، زنبیل گردانی، قبله دعا و مولودی خوانی از مشهورترین آیین‌های رایج در این جزیره به حساب می‌آیند که در فصل‌های مختلف با جدیت و اشتیاق برگزار می‌شوند.

 

 

قشم

 


۹- فیلم اژدها وارد می‌شود در این جزیره ساخته شده است


اگر می‌خواهید با قشم و زیبایی‌هایش بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم فیلم اژدها وارد می‌شود مانی حقیقی را نگاه کنید تا بدانید قشم چه بهشت زیبا و درجه یکی برای سفر کردن است.

 

 

قشم

 


۱۰- قشم صاحب پارک کروکودیل است


اگر از دیدن حیوانات دریایی بزرگ به هیجان می‌آیید شاید برایتان جالب باشد بدانید که قشم اولین و بزرگترین پارک کروکودیل خاورمیانه را در خود جای داده است. پارکی که بازدیدکنندگان زیادی دارد و در یک سفر خانوادگی به این جزیره یک جای مناسب برای یک تفریح خانوادگی به حساب می‌آید.

۰۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران