۱۶ حقیقت شگفت‌انگیز که دانستن آنها شما را راهی سفر به کیش می‌کند

جاذبه‌های گردشگری کیش
۱۶ حقیقت شگفت‌انگیز که دانستن آنها شما را راهی سفر به کیش می‌کند

کیش یکی از شگفت‌انگیزترین جزیره‌های ایران است. جزیره‎ای با برترین امکانات توریستی که شامل خدمات رفاهی و تفریحی و اقامتی می‌شود. جزیره‌ای در جنوب ایران با بهترین غذاهای محلی. جزیره‌ای که خونگرم‌ترین مردمان جنوب ایران را دارد و در نزد عموم به مرکزخریدهایش شناخته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این جزیره همسفر تور کیش ما باشید تا ۱۶ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی این جزیره را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- جزیره‌ی کیش ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که نیمی از این وسعت را سواحل به خود اختصاص داده‌اند. ۴۳ کیلومتر از زمین این جزیره را که شکلی بیضی مانند دارد سواحل تشکیل داده‌اند.
۲- کیش تنها جزیره‌ی موجود در خلیج فارس است که قنات آب شیرین دارد. از همین رو خیلی‌ها دلیل نامگذاری این جزیره را نیز قنات آب‌های شیرینش می‌دانند. چرا که در زبان بومیکیش به معنای کانال عمیقی است که از آن آب قنات را بیرون می‌کشند.
۳- کیش از گذشته تا به امروز یکی از مراکز بین‌المللی توریستی و تجارتی ایران به حساب می‌آمده است. مطابق با اسناد تاریخی این جزیره در سال ۱۳۴۹ خورشیدی مورد بهره‌برداری برای اهداف تجاری و گردشگری قرار گرفته است و تا به امروز نیز یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری و تجاری ایران به حساب می‌آید.

 

بازدید از کشتی یونانی کیش در یک بعد از ظهر نارنجی

 

 

جزیره کیش

 


۴- کیش یکی از مسطح‌ترین نقاط ایران به حساب می‌آید که اختلاف ارتفاع بلندترین نقطه و پست‌ترین نقطه‌ی آن تنها ۱۳ متر است. به همین دلیل کرانه‌ها این جزیره با شیب ملایم به دریا ختم می‌شوند. شاید برایتان جالب و باورنکردنی باشد اگر بدانید بلندترین نقطه‌ی این جزیره تنها ۳۲ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
۵- کیش یک جزیره‌ی جالب توجه از منظر جاری بودن رودهاست. چرا که در این جزیره رودخانه‌ی دائمی وجود ندارد. همینطور در این جزیره تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی وجود دارند که آن را از منظر منابع آبی مورد توجه ویژه قرار داده است.
۶- کیش یکی از نقاط ویژه‌ی ایران است که نوسانات دمایی در آن ناچیز است. اختلاف دمای متوسط روزانه‌ی این جزیره در طول سال کمتر از ۱۰ درجه است و تفاوت دما در سردترین و گرمترین ماه سال در کیش در حدود ۱۶ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

 

 

جزیره کیش

 


۷- جمعیت این جزیره طبق آخرین سرشماری ۲۵ هزار نفر تخمین زده شده است و این جمعیت غالبا ساکن شهر کیش هستند. جمعیتی که زبان‌شان اغلب مخلوطی از عربی و پارسی است. جمعیتی که شغل بیشترشان امروزه کشاورزی، پرورش نخل خرما و صادرات پیاز و تنباکو است و در گذشته نیز بیشتر به صیادان مروارید شناخته می‌شدند.
۸- مطابق با آمار این جزیره در طول سال میزبان یک میلیون گردشگر است و یکی از مهمترین شهرهای گردشری ایران به حساب می‌آید.
۹- کیش یکی از شهرهای قدیمی ایران را در خود جای داده است. شهری به نام حریره که قدمتش بازمی‌گردد به فرن‌های پنجم تا دهم قمری. این شهر در سال ۱۳۷۶ به عنوان آثار ملی ایرانی به ثبت رسیده است. شهری که وسعت مجموع پستی بلندی‌ها و خرابه‌هایش به ۱۲۰ هکتار می‌رسد.

 

معرفی ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی که در کیش می‌توانید انجام دهید

 

 

جزیره کیش

 


۱۰- این جزیره میزبان یکی از مهمترین کشتی‌های به گل نشسته در تاریخ است. کشتی یونانی که در مرداد ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی در این جزیره به گل نشسته است امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می‌‎آید. یک کشتی بزرگ که درباره‌ی آن افسانه‌های زیادی گفته‌اند از جمله آنکه ناخدایش عاشق دختری در این جزیره بوده است و از عمد کشتی را در این جزیره به گل نشانده است.
۱۱- این جزیره با شهر دبی پیمان خواهرخواندگی دارند و از این رو شباهت‌هایی میان آنها وجود دارد.
۱۲- کیش یی از بهترین نقاط ایران برای خرید کردن به حساب می‌آید. چرا که سرشار از مرکزخریدهاست و در مرکزخریدهایش برندهای معتبر دنیا در زمینه‌های مختلف پوشاک، لوازم تزئینی، لوازم برقی و بهداشتی آرایش شعبه دارند. با رفتن به این مرکزخریدهای در روزهای مختلفی از سال که جشنواره‌های تخفیف برگزار می‌شود می‌توانید خریدهای باکیفیت و ارزان انجام بدهید.

 

 

جزیره کیش

 


۱۳- کیش پیش از انقلاب اسلامی یکی از تفرجگاه‌های خانواده‌های سلطنتی در روزهای سرد زمستانی در سال بوده است. چرا که در فصل زمستان این جزیره آب و هوایی مطبوع و پاییزی دارد.
۱۴- از آنجا که کیش یکی از جزیره‌های تمیز و لاکچری ایران به حساب می‌آید، این جزیره یکی از مناسب‌ترین نقاط ایران برای سپری کردن روزهای عاشقانه‌ی عمر و ماه عسل است. جزیره‌ای که گوشه‌های دنج زیاد دارد و از زوج‌های زیادی در طول سال میزبانی می‌کند.
۱۵- کیش یکی از مناسب‌ترین جزیره‌های ایران برای انجام تفریحات و ورزش‌های آبی است. جزیره‌ای که بهترین امکانات غواصی، قایق سواری، جت اسکی و مواردی از این دسته در آن فراهم آمده است.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش که باید از آنها دیدن کنید

 

 

جزیره کیش

 


۱۶- کیش یکی از بهترین نقاط ایران برای نوش جان کردن غذاهای جنوبی است. چرا که به دلیل توریستی بودن بهترین رستوران‌ها را در خود گرد آورده است و رستوران‌هایش با منوهای متنوعی که دارند تلاش می‌کنند همه‌ی ذائقه‌ها را پوشش دهند.

۱۵ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران