آشنایی با ۵ موزه‌ فرهنگی در بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
آشنایی با ۵ موزه‌ فرهنگی در بمبئی

بمبئی از دوره استعماری و از زمانی که به همین نام شناخته می‌شد همیشه مرکز فرهنگی و مالی هند بوده است. این میراث فرهنگی در طیف گسترده‌ای از موزه‌های جذاب شهر منعکس شده است که تاریخ پیچیده سیاسی، هنری و اجتماعی آن را نمایان می‌کند. بمبئی پر از نقاط دیدنی و فعالیت‌های جذاب برای انجام دادن است و تجارب متنوعی را در دسترس می‌گذارد به طوری که شاید خیلی‌ها به فکر دیدن موزه‌ها نباشند در حالی بخش جالبی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین در موزه‌ها نهفته شده است.

 

Mani Bhavan

مهاتما گاندی می‌گفت: "بهترین راه برای پیدا کردن خود، غرق شدن در خدمت دیگران است." موزه مانی بهاوان موزه و کتابخانه‌ای است که به زندگی و کارهای مهاتما گاندی اختصاص یافته و شامل کتاب‌های وی، زندگی‌نامه‌ها، دیواری پر از عکس‌های تمام مراحل زندگی او و مجسمه‌ای چشمگیر از مهاتما گاندی می‌شود. مانی بهاوان قبلا به دوست گاندی تعلق داشت، و مانی بهاوان ستاد سیاسی وی در جریان مبارزات استقلال هند بود. از اینجا بود که جنبش‌های تاریخی مانند Satyagraha، جنبش عدم همکاری و Swadeshi ظهور کرد.

 

 فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی

Mani Bhavan

آدرس: Mani Bhavan N. S. Patkar Marg, Gamdevi, Mumbai, Maharashtra, 400007, India

 

موزه Dr Bhau Daji Lad

موزه دکتر Bhau Daji Lad قدیمی‌ترین موزه در بمبئی و یکی از بهترین آن است. این موزه در سال ۱۸۵۵ و در دوره استعماری انگلیس با مجموعه‌ای گسترده از تصاویر عجیب و غریب از شهر و زندگی روزمره مردم پر شده که نگاهی جالب و ریزبینانه از زندگی مردم و فرهنگ اواخر قرن ۱۹ام و اوایل قرن ۲۰ام را ارائه می‌دهد. با یک نمایشگاه دائمی از هنر معاصر بازدید از این موزه برای افرادی که به تاریخ شهر علاقه‌مند هستند یک ضرورت خواهد بود.

Dr Bhau Daji Lad

آدرس: Mani Bhavan N. S. Patkar Marg, Gamdevi, Mumbai, Maharashtra, 400007, India

 

گالری ملی هنر مدرن

این موزه در ساختمانی کاخی که قبلا متعلق به ماهاراجه جیپور بوده قرار دارد. این موزه شامل مجموعه ۱۷ هزار اثر هنری در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی، گرافیکی و عکاسی از سال ۱۸۵۰ به بعد می‌شود. این گالری که در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده ، آثاری از هنرمندان هندی قرن ۱۹ام همچون راجا راوی وارما و استادان مدرن و پس از استعمار از جمله Rabindranath Tagore، طیب مهتا و ام اف حسین را به نمایش می‌گذارد. به علاوه این موزه پیشرفت‌های هنر مدرن در بمبئی را دنبال می‌کند و به تفاوت‌های جذاب منطقه‌ای می‌پردازد. شما در بازدید از این موزه فرصت آن را دارید تا هنر سده‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی را کشف کرده و بارقه‌های سیاست را در بین آن‌ها ببینید چرا که همیشه سیاست و هنر همچون طنابی درهم تنیده باهم و از هم جدا بوده‌اند. هنر این دوره به سرعت در حال گذار بود، فلسفه، دین و اساطیر سنتی هند با زبان بصری غرب آمیخته، که خود نیز دستخوش تغییرات سریع بود و به این ترتیب نوعی از همزیستی فرهنگی به وجود آمد که تا سال‌های بعد از آن و حتی امروزه باقی مانده است.

 

معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

گالری ملی هنر مدرن 

آدرس: Mahatma Gandhi Road, Mantralaya, Fort, Mumbai, Maharashtra, 400032, India

 

موسسه Arts Trust هنرهای معاصر هند

موزه آرت تراست در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده و در صدد بوده تا ترویج هنر معاصر در بمبئی و به طور کلی هند را رصد کند. موسسه هنر معاصر هند( ICIA) در منطقه Kala Ghoda در بمبئی واقع شده که محل زندگی برخی از مؤسسات برتر هنری و فرهنگی شهر از جمله NGMA و Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya است. مجموعه آثار هنری که در این موسسه جمع‌آوری و به نمایش درآمده مربوط به هنرمندان برتری از جمله MF Husain، FN Souza، Anjolie Ela Menon، و Tyeb Mehta می‌شود. همچنین آثار هنرمندان معاصر هندی از جمله Atul Dodiya  و Sonia Mehra Chawla نیز در بین دیگر آثار به نمایش درآمده به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که این موسسه در صدر ترویج هنر معاصر هند در بازارهای جهانی قرار دارد.

 

۷ رستوران عالی بمبئی برای خوردن لذیذترین غذاهای بدون گوشت و گیاهی

 Arts Trust

آدرس: Rampart House K Dubash Marg, Kala Ghoda, Fort, Mumbai, Maharashtra, 400023, India

 

Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya

سنگ بنای این موزه دیدنی در سال ۱۹۰۶ توسط شاهزاده ولز (بعدها پادشاه جورج پنجم) گذاشته شد. در حال حاضر موزه اصلی بمبئی، Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya برخی از برجسته‌ترین معماری را که در جنوب بمبئی پیدا خواهید کرد، به نمایش درآورده است. این ساختمان خیره کننده توسط معمار اسکاتلندی جورج ویت و با ترکیب سبک‌های معماری هندی و ساراکنیک و الهام گرفتن از تاج محل در آگرا و همچنین گل گمباز در بیجاپور، طراحی شده است.

 

۶ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش غذا در بمبئی

Chhatrapati Shivaji Maharaj 

آدرس: 159-161 Mahatma Gandhi Road, Lion Gate, Fort, Mumbai, Maharashtra, 400023, India

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران