بازدید از جاذبه‌های اطراف کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
بازدید از جاذبه‌های اطراف کازان

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه، یکی از مناطق جذاب و دیدنی این کشور است که باید از آن بازدید کرد. کازان با وجود به روز شدن اما هنوز حال و هوای دوره تزارهای روسیه را منتقل می‌کند. از غذاها گرفته تا فرهنگ و آداب و رسوم هنوز همه چیز در آن جریان دارد. در حالی که خود کازان بیشتر حالت امروزی به خود گرفته اما نقاط اطراف آن که بیشتر حالت بومی دارد جاذبه‌های فرهنگ و تاریخی زیادی را در دسترس شما قرار می‌دهند. ما در این مقاله شما را به آشنایی با اطراف کازان می‌بریم.

 

صومعه رایفا

این صومعه در فاصله ۳۰ کیلومتری کازان و در محل برخورد رودخانه ولگا و کاما قرار گرفته است. این صومعه شگفت‌انگیز در واقع از به هم پیوستن ۳ کلیسای مختلف تشکیل شده که هر کدام‌شان با جزئیات زیبایی تزئین شده‌اند. بازدید از این صومعه گردشی عالی به دل طبیعت زیبا، گرفتن آرامش و کاوش در زیبایی‌های تاریخی و فرهنگی تاتارستان خواهد بود. این بزرگ‌ترین صومعه در تاتارستان است که در سال ۱۶۰۰ تاسیس شد اما در دوره اتحاد جماهیر شوروی تعطیل شد. اما پس از آن در سال ۱۹۹۱ دوباره بازگشایی شد. حالا اینجا از هر قوم و مذهبی بازدیدکنندگانی را به خود می‌بیند.

 

حقایق که باید قبل از سفر به کازان بدانید

صومعه رایفا

جزیره Sviyazhsk

برای این که بتوانید زیبایی واقعی تاتارستان را لمس کنید به جزیره Sviyazhsk بروید. این جزیره با این که به سرزمین اصلی متصل است و با ۶۰ کیلومتر فاصله از کازان بین رودخانه‌های ولگا و Sviyage قرار دارد اما به نظر می‌رسد بیش از این‌ها از کازان فاصله دارد. در سال ۱۵۵۱ به عنوان محل قرارگیری قلعه مورد ساخت و ساز قرار گرفت و بعد از ۴ هفته قلعه تکمیل شد. این قلعه کلید پیروزی ایوان مخوف بر حکومت کازان بود. امروزه جزیره Sviyazhsk دهکده‌ای زیبا شامل یک کلیسای جامع و صومعه میراث جهانی یونسکو است. بعد از این که جاذبه‌های اصلی را دیدید می‌توانید گوشه‌ای خوش منظره پیدا کنید و بساط پیکنیک بر پا کنید. اگرچه با اتوبوس می‌توان به این جزیره رفت اما برای تماشای مناظر بی‌نظیر می‌توانید از ایستگاه قایق‌رانی کازان سوار قایق هم شوید. این جزیره با محاصره شدن در آب‌های اطراف مناظر زیبا و دیدنی جذابی را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد که برای عکاسان و اینستاگرامرها به شدت دلخواه هستند.

 

۱۰ تفریحی که در کازان می‌توانید انجام بدهید

جزیره Sviyazhsk

یلابوگا

این مکان آرام و ساکت شهری تجاری است که در فاصله ۲۱۰ کیلومتری کازان و در حاشیه رودخانه کاما قرار گرفته است. هیچ ایستگاه راه آهنی در اینجا وجود ندارد و این خبر خوبی‌ست. این یعنی سبک و سیاق گذشته به خوبی حفظ شده و با سفر به اینجا می‌توانید از عمارت‌های باشکوه و معماری قرن نوزدهم و همچنین موارد عجیب و غریب معماری‌های تاریخی دیدن کنید. همچنین موزه‌های هنری و موزه‌ای راجب تنها زن رزمنده در جنگ سال ۱۸۱۲، Nadezhda Durova وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. اگرچه با ماشین دو سه ساعته می‌رسید اما توصیه می‌کنیم سوار قایق شوید و اگر تمایل دارید با حمل و نقل عمومی سفر کنید بهتر است شب را در آن سر کنید. برای افرادی که به تاریخ مستند علاقه دارند موزه‌های یلابوگا به شدت جذاب و دیدنی خواهد بود.

یلابوگا

بلغار (Bolghar)

بلغار به عنوان پایتخت باستانی منطقه دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی فراوانی است. این شهر در حدود ۱۳۰ کیلومتری بیرون کازان و در امتداد رودخانه ولگا قرار گرفته و در حال حاضر میزبان چندین جاذبه دیدنی تاریخی و میراث جهانی یونسکو است. بلغار از آن شهرهای تاریخی با فراز و نشیب‌های بسیار است، به طوری که بین قرن‌های ۸ تا ۱۵ متناوبا پایتخت ولگا- بلغارستان بوده است. همچنین پایتخت ایالت خودمتخار در دوران سرمایه‌داری ترکان بوده است. در طول حکومت ترکان مسلمان این بخش از روسیه به عنوان پایتخت اسلامی خدمت می‌کرد.

 

بهترین رستوران‌های کازان برای چشیدن طعم غذاهای تاتاری

Bolghar

مسمانان روسیه و سراسر تاتارستان که قادر به رفتن به مکه نبودند به جای رفتن به عربستان به بلغار سفر می‌کردند. این بخش شگفت‌انگیز از تاتارستان زیبایی‌های طبیعی را با جاذبه‌های معماری قرون وسطایی و مساجد و معماری‌های باستانی تلفیق کرده و به صورتی منحصر به فرد و نایاب در دسترس بازدیدکنندگان گذاشته است. شما می‌توانید به دیدن تاریخ قرون وسطایی بروید و سپس با بازدید از مساجد از دوره بعد آن دیدن کنید. در نهایت وقتی خسته شدید در گوشه دنجی از طبیعت بنشینید و خستگی‌تان را به در کنید. برای گردشی باکیفیت توصیه می‌کنیم یک شب را در بلغار سپری کنید و از برای شام از غذاهای محلی شگفت‌انگیز و خوشمزه نوش جان کنید.

۰۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران