دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

کازان یا قازان پایتخت جمهوری تاتارستان در کنفدراسیون روسیه و هشتمین شهر بزرگ روسیه است که طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ یک میلیون نفر جمعیت داشت. این شهر تاریخی و هزارساله با میزبانی از مذاهب مختلف توانسته تلفیق زیبایی از فرهنگ شرقی و غربی را در خود به وجود آورده و تبدیل به یکی شهرهای توریستی روسیه گردد. مخصوصا این شهر با میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۸ توانست بر شهرت خود در دنیا بیافزاید. کازان در حال پیشرفت بوده و آینده روشنی برای آن انتظار می‌رود. 

 

خیابان بائومان

خیابان بائومان از مراکز اصلی پیاده‌روی در کازان است که در طول روز و شب می‌توان در آن وقت گذرانی کرد. این خیابان پر از انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی و همچنین ساختمان‌های تاریخی است. شما می‌توانید تا دلتان می‌خواهد در این خیابان قدم بزنید و اوقات خستگی را در یکی از کافه‌های آن سپری کنید.

 

جاذبه‌های برجسته کازان که باید در اولین سفر از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 خیابان بائومان

 

 

آدرس: Bauman Street, ul. Baumana, Kazan, Russia

 

 

کلیسای جامع پیتر و پاول

این کلیسا در اصل به مناسبت پیروزی پیتر در کازان ساخته شده و یکی سازه‌های برجسته و چشمگیر سبک ناریشکین باروک شناخته می‌شود. کلیسای جامع پیتر در واقع یک کلیسای ارتدوکسی زیباست که گردشگران بازدید از آن را در صف کارهای خود در این شهر قرار می‌دهند.

 

 

 کلیسای جامع پیتر و پاول

 

 

آدرس: SS Peter and Paul Cathedral ul. Musy Dzhalilya, 21, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 292-08-41

 

 

صومعه رایفا

این صومعه زیبا که بیشتر ظاهر آن شبیه به کاخ است تا صومعه در زمان شوروی بسته شده و در سال ۱۹۹۱ مجددا باز شد. بسیاری از راهبان دوباره به این صومعه بازگشتند و زیبایی و رونق سابق به ساختمان آن برگشت. حالا صومعه رایفا به عنوان سفری یک روزه از مرکز شهر و جایی برای گرفتن آرامش و فرار از شلوغی شهر شناخته می‌شود.

 

جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

 

 

 صومعه رایفا

 

 

آدرس: Raifia Monastery, Raifa, Russia

تلفن: +7 843 713-47-07

 

 

موزه چاک چاک

موزه‌ای برای شکم پرستان، چاک چاک جاییست که شما می‌توانید با طعم ناب و اصل غذاها و نوشیدنی‌های تاتارستان آشنا شوید و انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها در کنار چای نوش جان کنید. به علاوه می‌توانید در این موزه با برخی از رسیپی‌ها نیز آشنا شوید تا خودتان آن‌ها را درست کنید. منتها برای بازدید از این موزه رزرو ضروری است. از غذاهای اصیل تاتاری بخورید و چیزهایی یاد بگیرید و بعد از بازگشت برای فامیل خود درست کرده و از آن‌ها پذیرایی کنید.

 

 

 موزه چاک چاک

 

 

آدرس: Chak-Chak Museum, ul. Parizhskoy Kommuny 18, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 239-22-31

 

 

مسکن قدیمی تاتار

این منطقه نقطه عطفی برای آشنایی و لمس بیشتر تاریخ کازان محسوب می‌شود. شما می‌توانید در هوای دل‌انگیز بهاری در پیاده‌روهای این املاک و خانه‌ها قدم بزنید و از خانه‌های چوبی زیبا دیدن کنید. این خانه‌ها جایی هستند که تاتارها در سال ۱۵۵۲ و در طی محاصره کازان مجبور به زندگی در آن‌ها بوده‌اند. این خانه‌های و فضای سبز مقابل آن‌ها هنوز برپا بوده و به نقطه‌ای توریستی و تاریخی تبدیل شده است. اگر اهل عکاسی هستید بی‌شک می‌توانید در این محله عکس‌های زیبا و جذابی بیاندازید.

 

۱۰ تفریحی که در کازان می‌توانید انجام بدهید

 

 

 مسکن قدیمی تاتار

 

 

آدرس: Old Tatar Settlement, ul. Kayuma Nasyri, Kazan, Russia

 

 

کلیسای جامع اپیفانی

گفتیم که خیابان بائومان یکی از بخش‌های اصلی و پرطرفدار شهر برای پیاده‌روی است که با ساختمان‌های قدیمی پوشیده شده است. کلیسای جامع اپیفانی یکی از نقاط عطف این خیابان است که با نمای نارنجی و خشت‌های آجری‌اش از دور قابل شناسایی است. این کلیسا برعکس معماری سبک روسی از هیچ رنگ و گنبدی بهره نبرده اما معماری آن با وجود زوایای ظریفش غیرقابل چشم‌پوشی است.

 

 

 کلیسای جامع اپیفانی

 

 

آدرس: Epiphany Catedral, ul. Bauman 78к2, Kazan, Russia,

تلفن: +7 843 292-17-58

 

 

مجسمه یادبود موسی جلیل

موسی جلیل یکی از مبارزان سیساسی و از شاعران برجسته تاتاری است که مجسمه آن در سال ۱۹۶۶ و در زمان شوروی سابق ساخته شد. او اشعارش را در زندان بر روی کاغذهای پاره می‌نوشت و به هم‌ سلولی خود می‌سپرد. موسی جلیل سرانجام در سال ۱۹۴۴ توسط نازی‌ها با گیوتین اعدام شد و اشعار اون با عنوان دفتر معبید بعد از مرگش به چاپ رسید و شهرتی جهانی پیدا کرد. به طوری که به مرور زمان به ۶۰ زبان مختلف دنیا ترجمه گردید. حالا بنای یادبود آن در کازان یاد او را زنده و به گردشگران معرفی می‌نماید.

 

۷ فستیوال جذاب در کازان را از دست ندهید

 

 

 مجسمه یادبود موسی جلیل

 

 

آدرس: Musa Jalil Monument, Ploshcaha 1 Maya, Kremlin, Kazan, Russia

 

 

کلیسای مقدس

این کلیسا توسط Postnik Yakovlev خالق کلیسای جامع سنت باسیل مسکو طراحی و ساخته شده است. این کلیسا در طول دوره‌های مختلف چندین بار از بین رفته و چندین بار دیگر هم مورد بازسازی قرار گرفته است، تا این که در سال ۲۰۰۵ به وضعیت اصلی و سابق خود بازگشته. شما در بازدید از این کلیسا می‌توانید اهد مجیمه‌ها و آثار هنری دوره‌های مختلف باشید.

 

 

 کلیسای مقدس

 

 

آدرس: Annunciation Cathedral, Proyezd Sheykmana, Kazan, Russia

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران