در یک نگاه عاشق جیپور شوید!

جاذبه‌های گردشگری جیپور
در یک نگاه عاشق جیپور شوید!

جیپور یکی از رئوس مثلث طلایی هند است که آوازه‌اش در میان تمامی گردشگران جهان پیچیده است. شهری باصفا، نه خیلی بزرگ و با رویدادهای جذاب. شهری با بناهای شگفت‌انگیز و امکانات اقامتی فوق‌العاده. اگر قصد سفر با تور هند را دارید و نمی‌دانید در این سفر چرا باید به جیپور بروید همراه ما باشید تا در یک نظر جیپور را به شما نشان بدهیم و شما را عاشق این شهر کنیم.


جیپور شهر فیل‌هاست

فیل یکی از معروف‌ترین حیوانات هند است و به نوعی نماد این کشور به شمار می‌آیند. حیواناتی با جثه‌ی بسیار بزرگ که قلبی بسیار مهربان و روحیه‌ای بسیار شوخ دارند. حیواناتی که اگر از آنها نترسید و باهاشان دوستی کنید متوجه می‌شوید چقدر بانمک هستند. حالا اگر دوست دارید با این حیوانات بیشتر آشنا شوید باید بدانید که جیپور شهر فیل‌هاست و هرسال در ماه‌های مارچ و فوریه، وقتی ماه کامل است جشنواره‌ای در این شهر با حضور فیل‌ها برگزار می‌شود که پر از شور و حال است. این جشنواره در استادیوم Chaugan برگزار می‌شود که طی آن فیل‌ها به حمام برده می‌شوند تا بعد آرایش شوند و ظاهری جدید پیدا کنند. بعد از این مراسم به استادیوم آورده می‌شوند تا رژه بروند و بعد از رژه بازی چوگان با آنها برگزار می‌شود. در این فستیوال، مسابقه‌ی قوی‌ترین فیل‌ سال هم برگزار می‌شود. برای شناختن قوی‌ترین فیل سال، میان آنها مسابقات طناب‌کشی برگزار می‌کنند. اولین تصویری که می‌تونید از جیپور ببینید و عاشق آن شوید فیل‌ها هستند.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

جیپور

جیپور شهر فرهنگ و هنر است

از سال ۲۰۰۶ تاکنون در شهر جیپور جشنواره‌ای با عنوان ادب و هنر برگزار می‌شود که طی آن افراد سرشناسی از سراسر جهان حضور می‌یابند. این جشنواره در ماه ژانویه برگزار می‌شود و یکی از مهمانان آن برندگان جایزه پولیتزر هستند. این جشنواره میزبان چند صد هنرمند از سراسر دنیا و به خصوص هند است تا آنها اجرای موسیقی و نمایش در این جشنواره داشته باشند. برنامه‌های مربوط به صنعت مد و کتاب نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره هستند. جشنواره‌ای که برنامه‌ی بازدید از بخش‌های تاریخی شهر را برای مهمانانش تدارک می‌بیند. دومین تصویری که می‌توانید از جیپور تماشا کنید و به آن علاقه‌مند شوید تصویر این جشنواره است که نشان می‌دهد فرهنگ و هنر در این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید هرساله تعداد زیادی توریست از سراسر دنیا به جیپور سفر می‌کنند تنها برای شرکت در این فستیوال.

 

۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید

جیپور

جیپور هوامحل را در خود دارد

اگر آگرا به تاج محل می‌نازد، جیپور نیز قصری به نام هوامحل در خود دارد که هم زیباست و هم شهرت جهانی دارد. این قصر که پر از پنجره است، ۲۰۰ سال پیش در جیپور ساخته شده است. قصری که زنان حرمسرا می‌توانستند از پشت ۹۵۷ پنجره‌ی آن به بیرون و زندگی هرروزه‌ی مردمان شهر نگاه کنند. این قصر ۵ طبقه، نزدیک به ۱۵ متر ارتفاع دارد و تنها ۳ طبقه‌ی آن قابل استفاده است. چرا که سقف دو طبقه‌ی دیگر آن کوتاه است و برای بودن در آن باید خم شد. ساختار سازه‌ی این بنا هرمی شکل است و دلیل کوتاه بودن سقف دو طبقه‌ی آن نیز همین ساختار هرمی است. بنایی که پنجره‌هایش شبیه کندوی عسل هستند. رنگ این بنا صورتی است و همین امر سبب شده است جیپور را شهر صورتی بنامند. درهای این قصر همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به روی بازدیدکنندگان باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. این قصر سومین تصویری است که می‌توانید از جیپور ببینید و عاشق آن شوید.

 

بازدید از کاخ جال محل جیپور را از دست ندهید

هوامحل

جیپور رستوران‌های عالی دارد

غذاهای هندی بی‌نظیرند. غذاهایی که توانسته‌اند خودشان را جهانی کنند و اعتبار برای کشور هند بخرند. غذاهایی که ادویه در آنها کاربرد بسیار دارد و چه گیاهی باشند و چه گوشتی، تند و تیز هستند. غذاهایی که برای آنها که ناراحتی‌های گوارشی دارند چندان مناسب نیستند اما دیزاین خوب‌شان سبب می‌شود هر فردی به امتحان کردن آنها علاقه‌مند شود. حتی آنها که مشکلات گوارشی دارند. شهر جیپور یکی از شهرهای خوب هند است که در آن می‌توانید بهترین غذاهای هندی را در بهترین رستوران‌ها سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

۵ هتل ۳ ستاره در جیپور برای اقامتی مناسب و ارزان

جیپور

رستوران‌های این شهر متنوع هستند. برخی‌هایشان لوکس و گران و برخی‌های دیگرشان ساده و ارزان هستند. چهارمین تصویری که می‌توانید از جیپور ببینید و عاشق آن شوید تصویر غذاهای این شهر در رستوران‌هایش است. اگر اهل شکم‌گردی هستید و نوع غذا بخش مهمی از زندگی‌تان را تشکیل می‌دهد احتمالا سفر به جیپور و نوش جان کردن غذاها در رستوران‌هایش برای شما بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران