برترین رستوران‌های جیپور از نگاه سایت کلچرتریپ

جاذبه‌های گردشگری جیپور
برترین رستوران‌های جیپور از نگاه سایت کلچرتریپ

جیپوراز آن دست شهرهایی است که تاریخ در آن‌ها نگاشته شده. شهری مملو از کاخ‌های تاریخی، بناهای باستانی و دیدنی‌هایی که تمامی ندارد. اما جیپور به خاطر چیز دیگری نیز معروف است و آن غذاهای فوق‌العاده در رستوران‌های نفیسش است. غذاهایی که از دستورهای سنتی خانه‌ها وارد آشپزخانه‌های سلطنتی شده و حالا در منوی این رستوران‌ها خودنمایی می‌کنند. در ادامه‌ی این مقاله ما لیستی از برترین رستوران‌های جیپور را برای شما آورده‌ایم که سایت کلچرتریپ آن‌ها را دستچین کرده است . در سفر با تور هند نوروز 98 حتما به یکی از آنها سر بزنید.

 


Cinnamon-Jai Mahal Palace


همانطور که از اسمش بر می‌آید، این محل زمانی قصر بود، حالا یک هتل است که یکی از بهترین رستوران‌های شهر را میزبانی می‌کند. این مکان از هر نظر در کلاسی بالا قرار می‌گیرد، از عقبه‌ی تاریخی که دارد، طراحی فوق‌العاده زیبایش، نمای زیبا از باغات اطراف و صد البته غذایی که اگر بهترین نباشد، از بهترین‌های جیپور است. غذاهای این رستوران از آن دست غذاهایی هستند که بعد از امپراطوری‌های مغول و پونجاب در آن‌ها تغییراتی داده شده و طعمی متفاوت نسبت به بسیاری غذاهای دیگر هندی دارند که قبلا خورده‌اید. برای مثال پیشنهاد ما به شما، امتحان کردن راجستانی تالی است، غذایی فوق‌العاده خوشمزه و همراه با برنج.

 

۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید

 

 

 Cinnamon-Jai

 


آدرس: Cinnamon, Jai Mahal Palace, Jacob Road, Civil Lines Jaipur

 


Chokhi Dhani


در این رستوران بسیار لوکس، سعی شده تا تجربه‌ای متفاوت از آنچه یک مراسم شام سنتی در یک دهکده راجستانی است را به شیوه‌ای متفاوت برایتان بازسازی کنند. در این رستوران شما جدا از سفارش غذاهای بسیار عالی، می‌توانید ساعت‌ها به موسیقی هندی و رقص‌های سنتی نگاه کرده و از بودن در ان لذت ببرید. در واقع غذا خوردن در Chokhi Dhani، خود به نوعی یکی از جاذبه‌های توریستی جیپور لحاظ می‌شود.

 

 

  Chokhi Dhani

 


آدرس: Chokhi Dhani, 12 MilesTonk Road, Jaipur

 


Laxmi Misthan Bhandar


یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ها شهر که از سال‌های ۱۹۵۰ در این منطقه فعالیت کرده و به شدت بین محلی‌ها و گردشگران محبوب و معروفیتش بسیار فراتر از است. تمام غذاهای این رستوران گیاهی هستند و با قیمتی بسیار خوب فروخته می‌شوند. نکته دیگر اینکه غذاهای محلی راجستانی نیز در منو وجود دارد که کیفیتی بسیار خوبی داشته و با قیمتی بسیار بهتر از رستوران‌های لوکس راجستان به روی میز می‌روند.

 

۸ کافه‌ی مشهور شهر جیپور، رأس طلایی مثلث گردشگری هندوستان

 

 

 Laxmi Misthan Bhandar

 


آدرس: Laxmi Misthan Bhandar, 98-101 Johari Bazar Road, Jaipur

 


Sheesha


در طرف دیگر، Sheesha یکی از رستوران‌هایی است که با منوی عالی از غذاهای گوشتی و تند سنتی هندی شما را دعوت به شامی عالی و پرادویه می‌کند. کلیت رستوران در کنار نشانه‌های سنتی‌اش، در واقع جایی مدرن و شیک است، مخصوصا اگر در محیطی رو بازی که بر روی سقف ترتیب داده‌اند بنشینید و از نمای زیبای شهر لذت ببرید. نکته آخر در مورد این رستوران، تهیه بسیاری از غذاها در تنورهای سنتی است.

 

 

  Sheesha

 


آدرس: Sheesa, 4th – 5th Floor, City Pearl, MI Road, Jaipur

 


Sunder Palace Restaurant


این رستوران را برای کسانی که می‌خواهند شامی رمانتیک میل کنند، یا به کسانی که به صورت جمعی به سفر رفته‌اند و سلایق مختلفی دارند پیشنهاد می‌کنیم. زیرا این مکان دو انتخاب در فضای داخلی زیبا با نقاشی‌های مختلف و محل نشستن سنتی و پشت میز پیش پایتان می‌گذارد و همچنین یک مکان بیرونی زیبا با منظره‌ای عالی از قلعه هاتوری که می‌تواند انتخابی عاشقانه برای یک شام دو نفره در جیپور باشد. در منو نیز هم غذاهای هندی پیدا می‌کنید هم غذاهایی از دیگر نقاط جهان، که برای جمعی با سلایق مختلف عالی به نظر می‌رسد.

 

سفر به جیپور را با حضور در این ۸ رستوران لوکس جذاب کنید

 

 

  Sunder Palace Restaurant

 


آدرس: Sunder Palace Restauraunt.46, Sanjay Marg, Ajmer Road, In Sunder Palace Guest House, Jaipur

 


Suvarna Mahal At Rambagh Palace


کاخی زیبا در شهر صورتی که با باغی فوق‌العاده محصور شده است و بسیاری بر این نظرند که بهترین غذاهای تالیِ هندی را می‌توانید در آن سفارش دهید. منوی این رستوران در کنار انواع غذاهای گوشتی، غذاهای گیاهی زیادی همچون کباب گیاهی داشته که انتخاب مناسبی برای گیاه‌خواران محسوب می‌شود. فضای شاهانه رستوران، بی‌نهایت زیبا و چشم‌نواز است.

 

 

 Suvarna Mahal

 


آدرس: Suvarna Mahal, Bhawani Singh Rd, Rambagh, Jaipur

 


The Verandah


این رستوران نیز در یکی از قصرهای بسیار معروف و زیبای شهر با نام Rambagh Palace قرار دارد که هتلی لاکچری محسوب می‌شود. این رستوران با داشتن محیطی آرام در کنار استخر مجموعه و همچین حق انتخاب از منویی با غذاهای سنتی و مدرن، یکی دیگر از برترین رستوران‌های جیپور است که برای صرف شام و نهار می‌توانید به آن مراجعه کنید. نکته‌ی بسیار مهم در مورد غذا خوردن در Verandah، امکان حضور در این قصر زیباست که یا باید مسافر هتلش باشید یا در این رستوران غذا بخورید تا بتوانید از آن بازدید کنید.

 

 

  The Verandah

 


آدرس: The Verandah, Bhawani Singh Rd, Rambagh, Jaipur

۲۵ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران