۱۱ حقیقت درباره شهر زیبای آگرا، هند

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۱۱ حقیقت درباره شهر زیبای آگرا، هند

آگرا یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری هند به شمار می‌آید و به دلیل تاج محل، در سراسر دنیا مشهور است. شهری که توریست‌های زیاد دارد و به شهر عاشقان نیز معروف است. شهری که امکانات مناسب رفاهی، تفریحی و اقامتی به مسافرانش ارائه می‌دهد و اعتماد آنها را به این واسطه جلب می‌کند. اگر می‌خواهید با این شهر بیشتر و بهتر آشنا شوید در این مطلب همراه ما باشد. همراه ما باشید تا ۱۱ حقیقت درباره‌ی این شهر خدمتتان بازگو کنیم. حقایقی که شما را علاقه‌مند به سفر با تور هند می‌کنند.


آگرا از دهلی چندان دور نیست

دهلی پایتخت هند است و یکی از اصلی‌ترین شهرهای گردشگری این کشور و آگرا تنها ۲۰۰ کیلومتر از آن فاصله دارد. یعنی اگر در دهلی اقامت داشته باشید به راحتی می‌توانید از طریق وسایل حمل و نقل مختلف خودتان را به آگرا برسانید و از زیبایی‌های این شهر دیدن کنید.

 

۴ فروشگاه آگرا برای خرید لباس‌های زنانه

این شهر پایتخت امپراتوری مغول‌ها بوده است

تاریخچه‌ی زیست بشر در این منطقه از هند بسیار زیاد است، اما این شهر در قرن شانزدهم میلادی به پایتخت مغول‌ها تبدیل شد و در همان زمان بنای تحول و رشد آن گذاشته شد. تا آنجا که آگرا تبدیل به یکی از مهمترین شهرهای جهان در زمانه‌ی خودش به هنگام پایتخت بودن شد.

آگرا سرزمین جنگل‌ها بوده است

در منابع تاریخی قدیمی به این شهر آگروانا یا آگربا می‌گویند که معنایش «سرزمین جنگل» است. این شهر امروزه جنگلی در خود ندارد و آب و هوایش گرم و مرطوب است. میانگین دما در روزهای گرم سال در این شهر ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در روزهای سرد سال ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آگرا

جمعیت آگرا خیلی زیاد نیست

این شهر امروزه یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که جمعیتش با احتساب توریست‌های بی‌شمارش به ۲ میلیون نفر نمی‌رسد و از این جهت یکی از شهرهای کم‌جمعیت هند به شمار می‌آید.

این شهر یک میراث جهانی است

آگرا در خود بناها و مکان‌های تاریخی زیاد دارد، اما سه بنای تاج محل در آگرا، قلعه آگرا و شهر فاتح پور سیکری جزو سه میراث جهانی به شمار می‌آیند که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند. بنابراین طبیعی است که این شهر را به دلیل داشته‌هایش میراث جهانی بدانیم.

آگرا شهر عشق است

در قرن هفدهم و سال ۱۶۳۲ میلادی، شاه جهان برای ادای احترام به همسرش بنایی را در این شهر بنا گذاشت و شاید هیچگاه تصور نمی‌کرد این کارش سبب شود که آگرا تبدیل به میعادگاه عاشقان شود. شاید باورتان نشود اما مطابق آمار سالانه جمعیتی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از این بنا دیدن می‌کنند و یکی از مهمترین سازه‌های جهان معاصر به شمار می‌آید.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

درآمد آگرا از صنعت توریسم است

وقتی یک مکان در سال میلیون‌ها توریست داشته باشد، طبیعی است تمامی امکانات را برای آنها فراهم آوری و از این راه کسب درآمد کند، اما نزدیک به ۴۰ درصد درآمدهای این شهر از کشاورزی و صنایع دستی نیز تامین می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید آگرا مهمترین و بزرگترین تولیدکننده‌ی کفش در سراسر هند است.

آگرا در صنعت فیلم‌سازی دست دارد

هر فیلمسازی شاید بی‌نهایت علاقه‌مند باشد که فیلم‌هایش در لوکیشن‌های تاریخی شهر آگرا بگذرد، اما شلوغ بودن همیشگی بناهای تاریخی این شهر سبب می‌شوند امکان وقوع این امر کم باشد. با این وجود یکی از مهمترین فیلم‎‌هایی که در آگرا ساخته شده است، یکی از قسمت‌های سریال شرلوک هولمز است.

 

۶ خوراکی خوشمزه برای خیابان‌گردی‌ در آگرا

قلعه آگرا نماد معماری هند و ایران

قلعه آگرا یکی از مهمترین سازه‌های شهر به شمار می‌آید. این قلعه پاسبان سرگذشت و تاریخ پربار هند است. این قلعه ۲ دروازه‌ی اصلی در بین دیوارهای ۲۰ متری دارد و معماری‌اش تلفیقی است از معماری اسلامی و معماری هندی. این قلعه سال‌ها مقر و پایتخت امپراتوری مغول بوده است و در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده.

مردمان آگرا زبان انگلیسی بلد هستند.

رفت و آمد زیاد توریست‌ها و سال‌ها مستعمره بودن هند سبب شده است مردمان این کشور بتوانند به زبان انگلیسی مسلط شوند. امروز اگر در بازارها و خیابان‌های این شهر تردد کنید به راحتی می‌توانید با تعداد زیادی از مردمان این شهر به زبان انگلیسی صحبت کنید و از این جهت احساس غریبی نکنید.

آگرا در خود شهر پیروزی دارد

در ۳۵ کیلومتری آگرا، فاتح پور سیکری یا همان شهر پیروزی قرار دارد که زمانی پایتخت امپراتوری مغول بوده است. این شهر به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است و یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط هند است.

۲۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران