۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

استانبول بهترین شهر ترکیه برای گشت و گذار در تاریخ و همینطور خرید است. این شهر پر از اماکن تاریخی و موزه‌ها و کاخ‌ها و مساجد است و یادگاری‌های بسیاری از امپراتوری عثمانی در خود دارد. همچنین پر از مرکزخرید است. آنقدر که هر خیابانش را نگاه کنید، یک مرکز خرید حداقل تعدادی است که می‌توانید بیابید. مرکزخریدهایی که یا بهترین برندهای جهان را در زمینه ‌پوشاک عرضه می‌کنند یا جنس باکیفیت ترکی را به شما ارائه می‌دهند. این شهر همچنین یکی از بهترین نقاط دنیا برای شکم‌گردی محسوب می‌شود. اگر به دنبال اثبات این ادعا هستید همراه ما باشید تا با معرفی ۴ سرآشپز معروف این شهر که خانم هستند به شما بگوییم چرا سفر با تور استانبول برای شکم‌گردی فوق‌العاده است.

 

شکم‌گردی در استانبول

استانبول صاحب بهترین غذاهاست. این شهر بهترین غذاهای دریایی، گوشتی و گیاهی را برای مسافرانش طبخ می‌کند و برای آنها سفر با تور ترکیه را از طریق مزه‌ها جاودانه می‌سازد. در رستوران‌های این شهر می‌توانید بهترین غذاهای دریایی، گوشتی و گیاهی را چه زمانیکه به صورت سنتی طبخ شده‌اند و چه زمانی که امروزی طبخ می‌شوند بیابید. رستوران‌های این شهر درجه‌بندی‌های مختلفی دارند. برخی از آنها در مکان‌های توریستی مانند جزیره بسفر واقع شده‌اند و درحالیکه بهترین تصاویر شهر را مقابل دیدگان مشتریان‌شان قرار می‌دهند از آنها پذیرایی می‌کنند و برخی‌های دیگرشان ساده‌اند و در مناطق بومی فعالیت می‌کنند. بنابراین در این شهر هم می‌توانید ارزان غذا نوش جان کنید و هم گران اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که: چه در رستوران‌های لوکس و چه در رستوران‌های ساده‌ی این شهر، مزه‌ها عالی‌اند. چون روش طبخ، مواد اولیه و سرآشپزانِ ماهر آنها را طبخ می‌کنند. این شهر سرآشپزان زیادی در خود دارد. آقایان آنها مانند بوراک امروزه شهرت جهانی پیدا کرده‌اند و خانم‌هایشان نیز محبوبیت کمی ندارند. اگر می‌خواهید معروف‌ترین سرآشپزان زن این شهر را بشناسید در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم آنها چه کسانی هستند و چگونه با ترکیب ادویه‌های مختلف توانسته‌اند مزه‌های ماندگار خلق کنند.

 

۱- آیلین یازوشوغلو

این خانم سرآشپز معروف و تحصیل‌ کرده‌ی رستوران نیکل است. آیلین در دانشگاه کمبریج تاریخ سیاسی خوانده است اما بعدها به واسطه‌ی همسرش به آشپزی روی آورده و امروز تبدیل شده است به یکی از مشهورترین سرآشپزان زن استانبول. همسرش وقتی دستپخت او را نوش جان می‌کند، آیلین را به آشپزی تشویق می‌کند و آیلین در مدرسه‌ی آشپزی معروفی در فرانسه ثبت‌نام می‌کند. او بعد از فارغ التحصیل شدن از آن مدرسه در پاریس رستورانی راه‌اندازی می‌کند اما سال ۲۰۱۳ تصمیم می‌گیرد به کشور خودش برگردد. پس از این بازگشت، او در شهر استانبول رستورانی با عنوان نیکل را افتتاح می‌کند که امروزه با مراجعه به آن می‌توانید غذاهای فرانسوی و ترکی را که با یکدیگر تلفیق شده‌اند سفارش بدهید و نوش جان کنید. جدای از غذاها، دسرهای این رستوران نیز شهرت بسیار زیادی دارند.

 

صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

۲- اِک آکسوی

این خانم یکی از سرآشپزهای قدیمی استانبول است. زنی که در سال ۱۹۸۴ یک رستوران افتتاح کرد و از آن زمان تلاش کرد تحولی در طبخ غذاهای خانگی به وجود آورد. رستورانی که او آن زمان افتتاح کرد را بیشتر مردانی مشتریش بودند که تا دیرهنگام بیرون از خانه می‌ماندند. امروزه این زن در محله بی‌اوغلو رستورانی دارد که با مراجعه به آن می‌توانید غذاهای ترکی را در خوشمزه‌ترین حالت‌شان سفارش بدهید و نوش جان کنید.

۳- پلین کاکار

این سرآشپز دو رستوران در استانبول را می‌چرخاند. یکی رستوران Lucca و دیگری رستوران Cantinery. هر دو این رستوران مشتریان زیادی دارند و جزو رستوران‌های خوب شهر به شمار می‌آیند. پلین نیز مانند آیلین قصد آشپزی نداشت اما از یک جایی در زندگی هوس آشپزی به سرش افتاد. او که فارغ التحصیل مدیریت بازاریابی در مقطع ارشد است زمانیکه برای یک جشنواره‌ی غذای دانشگاهی غذا طبخ کرد، با تعریف و تمجید فراوان مواجه شد و از همان زمان فکر آشپزی به سرش افتاد و این فکر آنقدر در سر او ریشه دواند که امروز تبدیل به یکی از بزرگترین سرآشپزان زن شهر استانبول شده است.

 

بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

۴- سِمسا دِنیسِل

بیش از ۱۴ سال است که این زن رستوران Kantin را می‌گرداند و یکی از سرآشپزان دوست داشتنی استانبول به شمار می‌آید. زنی که روی طبخ غذا با مواد تازه حساسیت دارد و از مواد غذایی عمومی غذاهایش را طبخ نمی‌کند. زنی که در کنار طبخ انواع غذاهای ترکی، نان هم می‌پزد و پخت نان نیز به شهرت او بسیار کمک کرده است.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران