معرفی ۷ سوغاتی مشهور کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
معرفی ۷ سوغاتی مشهور کازان

کازان شهری ریشه‌دار و توریستی در روسیه است که مسافران زیادی به خود می‌پذیرید و امکانات مناسبی نیز دارد. شهری که جاذبه‌های تاریخی و مدرنش سبب می‌شود یکی از مقاصد مناسب برای سفرهای خانوادگی به روسیه باشد. شهری که موزه‌ها و کاخ‌ها، پارک‌ها و محله‌ها و همینطور کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در خود دارد. در سفرتان با تور روسیه به این شهر اگر می‌خواهید بدانید چه سوغاتی‌هایی می‌توانید خریداری کنید همراه ما باشید تا ۷ سوغاتی مشهور این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. سوغاتی‌هایی که در شهرهای دیگر روسیه هم یافت می‌شوند اما بیشتر در این شهر خرید و فروش می‌شوند و به نوعی بومی به شمار می‌آیند.


۱- لباس ملی تارتارها

تارتارها جزو قوم‌های ترک روسیه به شمار می‌آیند که محل اصلی زندگی آنها جمهوری تارتارستان است. امروزه تعداد زیادی از تارتارها در شهر کازان زندگی می‌کنند و سنت‌ها و رسوم مربوط به آنها را در کازان وارد کرده‌اند. در سفرتان با تور کازان اگر می‌خواهید لباس بومی این منطقه را خریداری کنید امکانش برایتان فراهم است. لباسی که نیاز نیست تمام آن را به عنوان سوغات خریداری کنید. بلکه می‌توانید تنها بخشی از آنها را تهیه نمایید. برای مثال می‌توانید فقط کفش، کلاه یا شلوار آن را بخرید. این لباس‌ها از آنجا که بومی هستند بسیار جذاب‌اند و جزو سوغاتی‌های منحصر به فرد به شمار می‌آیند. سوغاتی که خرید تمام آن چندان ارزان نیست اما اگر فقط تکه‌ای از آن را بخرید برایتان گران تمام نمی‌شود.

 

۷ دلیل برای سفر به کازان در روسیه

سفر به کازان

۲- کلاه Tyubeteykas

این کلاه‌ها در آسیانه‌ی میانه بسیار رواج دارند و یکی از سوغاتی‌های اصلی است که در سفر به کازان می‌توانید آن را تهیه کنید. کلاهی که پایه‌اش گرد و کف‌اش تخت است. کلاهی که قیمت‌های مختلفی دارد. اصل این کلاه‌ها که با متریال خوب و با دست بافته شده‌اند گران هستند و جزو سوغاتی‌های لوکس به شمار می‌آیند اما آنهایی که دست بافت نیستند ارزان هستند و می‌توانید به تعداد زیاد آنها را برای نزدیکان و اطرافیان‌تان خریداری کنید. سراغ این کلاه‌ها را در تمامی فروشگاه‌های کازان می‌توانید بگیرید.

Tyubeteykas

۳- کلاه‌های زنانه تارتاری

این سوغاتی بسیار شیک است و در رنگ‌های مختلف برای سِت کردن با لبای‌های مختلف می‌توانید آن را تهیه کنید. کلاه‌هایی که مانند هدبند هستند و گران‌هایشان با نخ‌هایی از طلا و نقره و همینطور سنگ‌های قیمتی تزئین می‌شوند. کلاه‌هایی که طیف قیمتی متنوعی دارند و در بیشتر لباس فروشی‌های شهر کازان می‌توانید آن را بیابید. به شما توصیه می‌کنیم برای آنها که خیلی دوست‌شان دارید این سوغاتی را از کازان خریداری کنید.

 

شب‌های کازان را در این ۶ کافه‌ی پرشور به صبح برسانید

کلاه‌های زنانه تارتاری

۴- کفش‌های Ichigi

این کفش‌ها جزو سوغاتی‌های لوکس به شمار می‌آیند. کفش‌هایی که از جنس چرم هستند، بسیار شیک‌اند و جزو کفش‌هاس سنتی محسوب می‌شوند. قیمت این کفش‌ها غالبا از ۸ هزار روبل به بالاست و همین سبب می‌شود خیلی‌ها آنها را به عنوان سوغات خریداری نکنند. اگر در سفر به کازان محدودیت بودجه ندارید به شما توصیه می‌کنیم این کفش‌ها را یا به عنوان سوغات و یا یه عنوان یک یادگاری از سفر به کازان برای خودتان خریداری کنید. کفش‌هایی که امروزه در مدل‌های متنوعی تهیه می‌شوند.

Ichigi

۵- مجسمه گربه

چند سال پیش برای مهار موش‌های موجود در کاخ هرمیتاژ، ۳۰ گربه از کازان به سن پترزبورگ برده شدند. گربه‌هایی که توانستند موش‌های این موزه را بگیرند و نابودشان کنند. از آن زمان به بعد گربه به عنوان یکی از نمادهای این شهر به شمار آمد. امروزه اگر به سن‌پترزبورگ تشریف ببرید می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را بیابید که مجسمه‌های گربه می‌فروشند. مجسمه‌هایی که از جنس‌های مختلف از چوب گرفته تا سرامیک و مفرغ هستند. یکی از جالب‌ترین سوغاتی‌هایی که در سفر به سن پترزبورگ می‌توانید خریداری کنید همین گربه‌ها هستند.

 

۸ دسر و غذای خوشمزه‌ی محلی که باید در سفر به تاتارستان تجربه کنید

سوغات کازان

۶- عروسک‌های محلی

عروسک یکی از رایج‌ترین سوغاتی‌ها هم برای بزرگسالان است و هم برای کودکان. در سفر به کازان می‌توانید عروسک‌های زیادی بیابید که لباس‌های سنتی تارتارستانی به تن دارند. عروسک‌هایی که در اندازه‌های مختلف هستند و جنس‌های متنوعی دارند. برخی از آنها سرامیکی و شکننده هستند و برخی‌های دیگرشان پلاستیکی هستند. در سفرتان به کازان به شما توصیه می‌کنیم عروسک‌های موجود در این شهر را از نظر بگذرانید. چراکه مطمئن هستیم یکی از آنها نظر شما را به خودش جلب می‌کند.

عروسک‌های محلی

۷- چاک‌چاک

چاک‌چاک شیرینی ملی تارتارستان است که از آرد و تخم مرغ و عسل تهیه می‌شوید و یکی از خوراکی‌های کازان برای خرید سوغات به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید مزه‌ی کازان را به کسی هدیه دهید به شما توصیه می‌کنیم این سوغات را در سفر به این شهر تهیه نمایید. ‌

 

دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

چاک‌چاک

۰۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران