تفریح‌های هیجان‌انگیز در روزهای بارانی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
تفریح‌های هیجان‌انگیز در روزهای بارانی باتومی

معمولا وقتی حرف از تور باتومی به میان می‌آید همه بلافاصله در مورد سواحل و هتل‌های ساحلی آن صحبت می‌کنند. باتومی مهم‌ترین شهر منطقه آجارا و مهم‌ترین مقصد ساحلی گرجستان است. تابستان‌ها این شهر میزبان مردم ساحل دوست داخلی و خارجی مخصوصا افرادی که به دنبال تعطیلات ساحلی ارزان قیمت هستند، می‌شود. اما این شهر همیشه آفتابی و درخشان نیست و روزهای بارانی و ابری زیادی را هم به خود می‌بیند. اگر روزی بارانی در این شهر گیر افتادید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ این مطلب را دنبال کنید.

 

موزه مردم‌نگاری Borjgalo

این موزه که یکی از جدیدترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این موزه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر گسترده شده و نمایشی از زندگی قدیمی مردم بومی منطقه را به تصویر می‌کشد. این موزه در قالب شبیه‌سازی کارگاه‌ها و اتاق‌های کار حرفه‌های مختلف هنری و صنعتی همچون مجسمه‌سازی، فلزکاری، نجاری، سفال‌گری و هنرهایی مثل بافندگی را همراه با عروسک‌های مردم بومی، سعی در شناساندن فرهنگ و هنر مردم منطقه به بازدیدکنندگان دارد و تلاش می‌کند تا در روند مدرنیته شدن فرهنگ بومی را زنده نگه دارد.

 

سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

Borjgalo

آدرس: Batumi-Akhaltsikhe, Batumi, Georgia

 

دلفیناریوم باتومی

این دلفیناریوم که در سال ۱۹۷۵ در خیابان روستاولی ساخته شد از همان ابتدا مورد توجه مردم و گردشگران بوده است. این دلفیناریوم نه تنها اولین نمونه خود در دوره اتحاد جماهیر شوروی بود بلکه به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا در آن زمان شناخته می‌شد. البته بعد از سقوط شوروی این مرکز تفریحی به مدت ۲۰ سال فعایت نداشت تا این که پس از بازسازی‌ها مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. اجراهای این مرکز تفریحی در سه سانس مختلف به زبان‌های گرجی، روسی و انگلیسی در ۳۰ اجرای جذاب و مختلف برگزار می‌شود. بازدید از این دلفیناریوم در تمامی روزها جذاب بوده و برای خانواده‌ها نیز به عنوان فعالیتی اساسی در نظر گرفته می‌شود.

دلفیناریوم باتومی

آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

 

موزه باستان‌شناسی باتومی

این موزه که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده یکی از قدیمی‌ترین و بهترین موزه‌های گرجستان است نمایشی از ۲۲۸۰۰ قعطه تاریخی ارائه می‌دهد که ارزش بازدید دارند. بیشتر این قطعات از حفاری‌های باستان‌شناسی منطقه آجارا به دست آمده‌اند. شما می‌توانید این موزه را در خیابان چاوچاوادزه در ساختمانی دو طبقه پیدا کنید. از طبقه اول جایی که قطعات مربوط به عصر آهن به نمایش در آمده دیدن کنید و برای تماشای ابزارآلات قرون وسطایی طبقه اول را بازدید کنید. در این طبقه شما می‌توانید ابزارهای روزانه زندگی، سکه و عتیقه‌جات با ارزش و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از یافته‌های حفاری منطقه را پیدا کنید.

 

راهنمای استفاده از وسایل نقلیه در باتومی

موزه باستان‌شناسی باتومی

آدرس: 77 Chavchavadze St, Batumi, Georgia

 

موزه هنر آجارا

موزه هنر آجارا که در ساختمانی کوچک و دو طبقه واقع شده و تلاش می‌کند تا نمایشی مختصر اما جذاب از آثار هنرمندان داخلی و خارجی را ارائه دهد. شما می‌توانید طی ۴۵ دقیقه گشت و گذار داشته آثار هنری کلاسیک و مدرن و همچنین برخی از آثار کلاسیک هنرمندان گرجستان را ببینید. در یک فضای آرام می‌توانید از مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبایی از جمله آثار هنری پیروسمانی و کاکاباده لذت ببرید.

موزه هنر آجارا

آدرس: 8 Zurab Gorgiladze St, Batumi, Georgia

 

مترو سیتی

این مرکز خرید که در امتداد ساحل واقع شده کمی از مرکز شهر فاصله دارد. شما می‌توانید این مرکز خرید دو طبقه را درست در کنار هتل افوریا پیدا کنید. اگر از طرفداران برندهای معتبر و باکیفیت هستید می‌توانید برندهای برجسته ترک مثل وایکیکی، کوتون و نام‌های مشابه دیگر را در طبقه اول آن پیدا کنید. اگر گرسنه بودید به طبقه دوم بروید و خودتان را در فود کورت غرق در غذاهای وسوسه‌انگیز مثل برگرها و کباب‌ها کنید.

 

معرفی برترین مراکز خرید باتومی

مترو سیتی

آدرس: Lech and Maria Kaczynski St, Batumi, Georgia

 

آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی ابتدا در سال ۱۹۷۵ ساخته و میزبان موجودات ریز و درشتی از دریای سرخ، دریای سیاه و دریای مدیترانه شد. این آکواریوم همچون دلفیناریوم در سال‌های سقوط اتحاد جماهیر شوروی تعطیل شد تا این که سرانجام مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و دوباره در سال ۲۰۱۱ بازگشایی شد. آکواریوم و دلفیناریوم در کنار یکدیگر واقع شده‌اند و در واقع دو جاذبه اصلی و دیدنی شهر را با هم در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و بعد بازدید از یکی از آن‌ها به دیدن بعدی هم بروید. این آکواریوم جذاب با ظاهری عجیب و مدرن در امتداد ساحل واقع شده و حل زندگی بیش از ۱۰۰ گونه دریایی است.

آکواریوم باتومی

آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران