معرفی جزیره بویوک آدا در استانبول (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی جزیره بویوک آدا در استانبول (قسمت اول)

بی‌شک جزایر پرنس که قبلا به پرینکیپوس شناخته می‌شدند یکی از زیباترین بخش‌های استانبول مخصوصا در بهار هستند. این جزایر در دریای مرمره قرار دارند و تنها با یک قایق سواری یک ساعته می‌توانید به آن برسید. جرایز پرنس از درختان زیبا و سرسبز، ویلاهای زیبا و نقاط تاریخی پر شده و جایی عالی برای گشت و گذار، دوچرخه ‌سواری و بازدید فرهنگی است. شما می‌توانید با استفاده از این مطلب بویوک‌آدا را بشناسید و با تور استانبول به آن سفر کنید.

بویوک‌آدا بزرگ‌ترین و مشهورترین جزیره از مجمع‌الجزایر پرنس است که زیبایی طبیعی نفسگیر و معماری تاریخی و حال و هوای رومی‌اش را حفظ کرده است. با رفتن به این جزیره شما می‌توانید به استانبول قدیمی، زمانی که این چنین شلوغ و انبوه نبود، سفر کرده و از زیبایی‌های آن استفاده کنید.

 

بویوک‌آدا در تابستان

بیشتر مردم به بویوک‌آدا می‌روند تا از زیبایی و آرامش آن استفاده کنند و حتی برای یک روز هم که شده چهره‌ای از استانبول به دور از ترافیک را ببینند. اگر به استانبول سفر می‌کنید حتما از این جزیره دیدن کنید حتی اگر مدت کوتاهی در استانبول می‌مانید. توجه داشته باشید که در طول تابستان این جزیره بیش از هر زمان دیگری شلوغ است. بنابراین برای گردشی دلچسب بهتر است در ماه‌های شهریور و مهر به آنجا سفر کنید. البته در ماه‌های اوج گردشگری هم بازدید از این جزیره جذاب است اما اواخر تابستان و اوایل پاییز آرامش و فضای بیشتری خواهید داشت.

 

بهترین فعالیت‌های صبحگاهی در استانبول

بهترین کارهایی که می‌توانید در یک روز در بویوک‌آدا انجام دهید:

 

صبحانه نیم‌روزی بخورید

صبحانه نخورید و با چیزی سبک گرسنگی‌تان را قابل تحمل کنید تا با خوردن صبحانه در جزیره حس سفری گرمسیری را تجربه کنید. صبحانه بویوک‌آدا هیچ چیز عجیبی ندارد مخصوصا اگر قبلا صبحانه ترکی خورده باشید اما همان نان و پنیر ساده هم در این جزیره حال و هوای متفاوتی دارد. به طوری که حس می‌کنید در جزیره‌ای به دور از استانبول در تعطیلاتی رویایی هستید.

تصمیم بگیرید می‌خواهید شنا کنید یا نه

اگر نمی‌خواهید شنا کنید به مورد بعدی بروید. بیشتر استانبولی‌ها از شنا در دریای مرمره خودداری می‌کنند اما این شامل حال محلی‌های بویوک‌آدا که عاشق شنا هستند نمی‌شود. اگر می‌خواهید شنا کنید بهترین کار اینست که قایق بگیرید و بیرون بروید و در حین گشت و گذار شنا هم بکنید.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

سوار کالسکه‌ها نشوید

همه وقتی به جزیره می‌روند اولین کاری که می‌کنند می‌خواهند با کالسکه سواری دور جزیره را بگردند اما گول نخورید این از آخرین کارهایی است که باید انجام دهید. این اسب‌ها در شرایط سختی نگه‌داری می‌شوند و به دلیل حجوم مسافران همیشه خسته هستند. مردم محلی از این موضوع باخبرند اما این اخبار به مسافران نمی‌رسد. این فقط یک هشدار است، شما در صورت تمایل می‌توانید اسب سواری کنید. به جای اسب سواری می‌توانید دوچرخه سواری کنید.

دوچرخه کرایه کنید

پیشنهاد می‌کنیم به محض رسیدن به جزیره دوچرخه کرایه کرده و از جمعیت انبوه در ساحل فرار کنید. با دوچرخه به سمت بالای جزیره بروید، از خیابان‌های زیبا دیدن کنید، و از هوای مطبوع بین درختان کاج لذت ببرید. با وجود این که کل جزیره را رستوران و کافه پر کرده اما می‌توانید به پیک نیک بروید و برای خودتان در گوشه‌ای دنج خلوت کنید. تقریبا در هر خیابانی، مغازه‌های کرایه دوچرخه وجود دارد اما برخی از آن‌ها ممکن است قدیمی باشند پس خوب دقت کنید. توصیه ما این است که دوچرخه خود را از Bisiklet Ticaret اجاره کنید. این مغازه برای ۶۰ سال به مردم دوچرخه کرایه داده و کاملا معتبر و شناخته شده است. از آنجایی که بویوک‌آدا تپه‌ای است حتما ترمزها را بررسی کنید. نکته بعدی این که در این جزیره مسیر دوچرخه وجود ندارد و همه از یک مسیر استفاده می‌کنند پس آگاه باشید.

 

آشنایی با آب و هوای استانبول

در خیابان‌های نوستالژیک گشت بزنید

از جذابیت‌های اصلی جزیره وجود عمارت‌های قدیمی نوستالژیک چوبی است. به احتمال زیاد در هر خیابانی که بگردید با یک مینی کاخ روبرو خواهید شد. روی دوچرخه خود پرید و به شکار عمارت بروید. زیباترین عمارت‌های جزیره در منطقه نظام متمرکز شده‌اند، اما در محله مادن نیز تعدادی سازه زیبا وجود دارد. سعی کنید قبل از غروب آفتاب به تپه Aya Yorgi  برسید.

کلیسای Aya Yorgi در تپه Aya Yorgi

برای رسیدن به اینجا دوچرخه کرایه کردید، از بین خیابان‌ها عبور کردید و حالا اینجایید. دوچرخه را در لوناپارک پارک کنید. زیرا هم شیب تند است و هم اجازه نمی‌دهند تا کلیسا را رکاب بزنید. اگر آمادگی بدنی نداشته باشید این مسیر تا کلیسا حدود ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید. اینجا گردشگری کمی وجود دارد و شما می‌توانید از نمای فوق‌العاده، هوای عالی و آرامش محیط نهایت لذت را ببرید. غروب آفتاب از روی این تپه به شدت زیبا و دیدنی است.

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

شما می‌توانید در کلیسا شمع روشن کرده و از آرامش آن نهایت لذت را ببرید. دو روز در سال است که تمامی اقشار خودشان را به کلیسا می‌رسانند و ایا یورگی را مملو از جمعیت می‌کنند، یکی ۲۳ آوریل و دیگری ۲۴ سپتامبر. با ارزش‌ترین چیز در این کلیسا نماد سنت جورج است که داستانی دارد. طبق اعتقاد عامه، در دوره بیزانس، کاهنان کلیسا این نماد و سایر یادگارهای مقدس را دفن کردند تا در زمان اشغال نابود نشوند. سال‌ها بعد ایا یورگی خواب چوپانی را دید که به او گفت تا زمین را بکند. این کلیسا به عنوان یک مکان زیارتی مهم برای مسیحیان - مشابه خانه مریم مقدس در نزدیکی افسس است. در ۲۳ آوریل برای جشن آمدن بهار و در ۲۴ سپتامبر به یادبود سنت تکله مریم با پای برهنه و در سکوت به سمت کلیسا می‌روند.

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران