گردش و تفریح در جزیره بویوک آدای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش و تفریح در جزیره بویوک آدای استانبول

استانبول یکی از پرگردشگرترین شهرهای ترکیه و حتی جهان به شمار می‌رود. اگر با تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنید و یا حتی اگر قصد تفریح در این شهر را هم ندارید باز هم با کشتی به جزیره بیوک آدا سفری یک روزه داشته باشید تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. جزایر پرنس استانبول مجموعه جزایر نه گانه است که ۴ جزیره از آن به نام‌های بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ و مشهورترند. البته جزیره بویوک آدا بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر پرنس است.

 

دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکان‌های تاریخی و مناظر زیبایش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین در جزیره بویوک آدا برای تردد به جای ماشین از کالسکه استفاده می شود. این جزیره به خاطر آرامش، هوای تمیز، سکوت و رستوران‌ها و کافه‌های رومانتیکش حس خوبی را در گردشگران ایجاد می‌کند.
البته که جاذبه های جزیره بیوک آدا به طبیعت و هوای پاک محدود نمی شود . کلیسای آیه یوری (Aya Yorgi church)، یتیم خانه قدیمی یونانی (Prinkipo Orthodox)، خانه سابق لئون تروتسکی و هتل اسپلندید پالاس از دیدنی‌های دیگر این جزیره به شمار می‌آیند.

 

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


ساحل


در این جزیره تابستان‌ها، پلاژهای مخصوص برای شنا در نظر گرفته می‌شود تا تنی به آب بزنید و خنک شوید، همچنین ورزش‌ها و تفریحات آبی و امکان آفتاب گرفتن وجود دارد که آرامش را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

۹ ساحل دیدنی استانبول برای انجام تفریحات تابستانی (قسمت اول)

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


جنگل نوردی


در سفر یک یا دو روزه‌تان به جزیره بویوک آدا، هوای مطبوع جنگل‌هایی با درختان کاج را از دست ندهید. گردشگران زیادی برای بازدید از کلیسای ایا یورگی به جنگل‌های کاج و به بالای بلندترین تپه جنگلی به نام یوجه‌تپه می‌روند. چشم‌اندازی که از بالای این تپه خواهید دید کم نظیر است.

 

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


عکاسی


ساحل زیبا، سرسبزی جزیره، بناهای تاریخی، خانه‌ها و عمارت‌های لوکس و گلکاری شده شما را ترغیب می‌کند تا از هر فرصتی برای عکاسی از این همه زیبایی استفاده کنید. اگر عکاس هستید یا به عکاسی علاقه دارید در جزیره بویوک آدا سوژه‌های خوبی برای ثبت لحظات خواهید یافت.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در استانبول برای عکس اینستاگرام!

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


ماهیگیری


اگر بیشتر اهل آرامش هستید تا هیجان، ماهیگیری گزینه مناسبی برای سرگرمی‌ ساحلی در جزیره بویوک آدا است. هم ماهی می‌گیرید و هم از تماشای طبیعت و صدای آب لذت می‌برید.

 

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


بازدید از بناهای تاریخی


در این جزیره از اماکن مذهبی و خانه‌های افراد خاص که در حال حاضر به خانه موزه تبدیل شده اند هم دیدن کنید. کلیسا ایایورگی حاجیا یورگی بیوک‌آدا، کلیسا آیروس نیکولاس والدگریک، مسجد حمیدیه بویوک آدا، یتیم‌خانه یونانی یا پرنیکیپو، خانه معروف رشات نوری گول تکین و برج ساعت بیوک آدا از بهترین جاذبه‌های جزیره بیوک آدا هستند.

 

موزه‌ها و مکان‌های تاریخی مختلف در استانبول را بشناسید

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


درشکه سواری


برای دیدن طبیعت زیبای بویوک آدا، عمارت‌های اعیانی و ویلاها می‌توانید سوار درشکه شده و کل جزیره را بگردید. اگر در روزهای شلوغ تابستانی به این جزیره سفر کرده باشید احتمال اینکه بخواهید برای سوار شدن به درشکه‌های ۴ نفره صف بایستید زیاد است. در صورتی که قبلا درشکه سواری نکرده‌اید می‌تواند تجربه لذت بخشی برایتان باشد.

 

در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


دوچرخه سواری


یکی از بهترین تفریحات در شهرها یا جزیره‌های خلوت و آرام دوچرخه سواری است. اگر قبلا آموزش دیده‌اید و می‌توانید سوار بر دوچرخه شوید، توصیه می‌کنیم برای جزیره گردی و دیدن خیابان‌های آرام و طبیعت بی‌نظیر بویوک آدا از دوچرخه استفاده کنید. این ورزش لذت بخش و سالم باعث می‌شود از هوای تمیز جزیره استشمام کرده و همه مناطق را در سربالایی‌ها و شیب‌ها با دقت تماشا کنید. برای کرایه دوچرخه سراغ ایستگاه‌های دوچرخه بروید و علاوه بر پرداخت مبلغ کرایه، لازم است کارت شناسایی یا پاسپورت به همراه داشته باشید.

 

 

جزیره بیوک آدای استانبول

 


کافه و رستوران گردی


بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین تفریح اکثر مردم دنیا مخصوصا ما ایرانی‌ها شکم‌گردی یا رستوران گردی است. حال در این جزیره به قدری تنوع رستوران وجود دارد که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اگر همسفر شما فردی رمانتیک است می‌توانید کافه‌های بسیار زیبایی را با چشم‌اندازی کم‌نظیر برای گذران وقت با شخص موردنظر انتخاب کرده و شیرینی‌های خوشمزه و محلی ترکی به همراه چای یا قهوه ترک و یا بستنی محلی ترکیه را امتحان کنید. اگر مایل به خوردن غذا هستید، در رستوران‌های مختلف با تنوع غذایی گوناگونی همچون غذاهای دریایی، غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای روبرو و از طعم عالی آنها لذت خواهید برد.

 

۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

 

جزیره بیوک آدای استانبول

۳۰ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 01 اردیبهشت 1399)

نظرات کاربران