آشنایی با جزایر پرنس استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با جزایر پرنس استانبول

تور استانبول یکی از بهترین تورهایی است که هر گردشگری یک بار هم که شده باشد باید آن را تجربه کند. در این شهر که آن را با نام پایتخت گردشگری ترکیه می‌شناسند هر آنچه را که از یک سفر تفریحی دارید را می‌توانید تجربه کنید. چرا که استانبول با حفظ بافت تاریخی خود توانسته بافتی مدرن و امروزی را به خود بگیرد. علاوه بر آن در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی و تفریحی استانبول طبیعت زیبای آن نیز سهم بزرگی در جذب توریست به این شهر را دارند. یکی از این مکان‌های زیبا که رفتن به آن در استانبول توصیه می‌شود جزایر پرنس می‌باشند. این جزایر از زیبایی‌های بسیار زیادی برخوردار هستند. همراه ما باشید تا قبل از سفر و بازدید از جزایر پرنس با آن بیشتر آشنا شوید.

 

جزایر پرنس استانبول (Kızıl Adalar)

جزایر پرنس استانبول مکانی ایده‌آل برای طرفداران محیطی آرام و دنج است. در این مکان شما می‌توانید از آرامش دریا و پرندگان زیبای مهاجر نهایت لذت را ببرید. پس اگر از زندگی پرهیاهو شهری خسته شده‌اید حتما در سفر خود به استانبول سری به جزایر پرنس بزنید. جزایر پرنس به مجموعه‌ای از چندین جزیره زیبا و سرسبز استانبول گفته می‌شود. تعداد این جزایر تقریبا ۹ عدد بوده و از جمله جزایر دریای مرمره به شمار می‌روند. بومیان استانبول جزایر پرنس را با نام آدالار می‌شناسند. برخلاف اینکه امروزه این منطقه به یک مکان فوق‌العاده برای تفریح و سرگرمی در استانبول تبدیل شده است، اما در گذشته مکانی برای تبعید بود. البته ناگفته نماند که از بین ۹ جزیره فقط ۴ تا از آن‌ها به راحتی قابل دسترسی است. به طوری که روزانه چندین سرویس‌ ایاب و ذهاب برای رفت و برگشت تعبیه شده است. این چهار جزیره عبارتند از:

  • جزیره بویوک آدا
  • جزیره بورگاز آدا
  • جزیره هیبلی آدا
  • جزیره کینالی آدا

در ادامه به بررسی بیشتر هر یک از این جزایر خواهیم پرداخت.

تاریخچه جزایر پرنس استانبول

همواره در طول تاریخ جزایر پرنس مورد توجه افراد جامعه بوده‌اند. اما علت این توجه در هر دوره‌ای متفاوت بوده است. به این صورت که در دوران امپراطوری بیزانس یک تبعیدگاه برای اعضای سرکش خانواده سلطنتی به شمار می‌رفت. همچنین در دوران حکومت باشکوه عثمانی نیز شاهزاده‌ها و افراد حکومتی بسیاری که به نحوی خلاف قانون رفتار می‌کردند به این جزایر تبعید می‌شدند. علت نامگذاری آن به جزایر پرنس را نیز می‌توان به این داستان ربط داد. چرا که این جزایر شاهد تبعید پرنس‌ها و شاهزاده‌های بسیاری بوده است. اما در سال‌های آخر قرن ۱۹ام سرمایه‌داران بسیاری برای تفریح و سرمایه‌گذاری به سمت این جزایر سوق پیدا کردند و در حال حاضر به مکانی دنج و آرام برای استراحت توریست‌ها تبدیل شده است.

 

شش فعالیت جذاب در جزایر پرنس

 

معرفی جزیره‌های قابل دسترسی جزایر پرنس استانبول

 جزایر پرنس از ۹ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده‌اند. در بین این ۹ جزیره چهار تا از آن‌ها قابل دسترسی می‌باشد. در زیر به معرفی تک تک هر یک از آن‌ها پرداخته شده‌ است:

 

جزیره بیوک آدا

بیوک آدا در زبان ترکی استانبولی به معنای جزیره بزرگ است. از آنجایی که بویوک آدا بزرگترین جزیره این مجموعه است به این نام، نامگذاری شده است. بویوک آدا به تنهایی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری بوده و در بین سایر جزایر از اهمیت بیشتری برخوردار است. از جمله مکان‌های دیدنی آن می‌توان به اسکله تاریخی، خانه معروف رشات نوری گون تکین و کلیسا حاجیا یورگی اشاره کرد.

جزیره هیبلی آدا

جزیره هیبلی آدا از جمله جزایر کوچک مجموعه جزایر پرنس است. مهم‌ترین بنای هیبلی آدا، روهبان اکولو می‌باشد که به عنوان مدرسه‌ علوم دینی فعالیت می‌کند. این ساختمان به اسقف اعظم کلیسای ارتودکس شرقی در دوران عثمانی تعلق داشت.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

جزیره بورگاز آدا

سومین جزیره بزرگ در بین جزایر پرنس استانبول بورگاز آدا نام دارد. با رفتن به این جزیره می‌توانید یک روز دور از هرگونه دغدغه و مشغله فکری را سپری کنید. توصیه می‌کنیم به پیاده‌روی در آن پرداخته و اندکی در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های جزیره بورگاز بنشینید و از نوشیدن قهوه لذیذ یا غذایی خوشمزه لذت ببرید.

جزیره کیانلی آدا

جزیره کینالی آدا با داشتن سواحل زیبایش شهرت دارد. به طوری که اکثر مسافران برای استفاده از زیبایی‌های سواحل آن به خصوص ساحل آیماز به این جزیره سفر می‌کنند.

مسیر دستیابی به جزایر پرنس استانبول

اگر قصد رفتن به سمت جزایر پرنس را در سفر خود به استانبول دارید باید خود را آماده یک سفر دریایی کوچک بکنید. چرا که رسیدن به آن‌ها فقط از مسیر دریا ممکن است. شما می‌توانید برای این منظور سوار بر اتوبوس‌های دریایی و یا قایق‌های مخصوص شده و با پرداخت کرایه به سمت جزایر پرنس بروید. به صورت میانگین مدت زمانی که لازم است تا از استانبول به جزایر پرنس بروید ۱ تا ۲ ساعت است. نکته قابل توجه اینجاست که درون جزایر هیچ گونه وسیله نقلیه‌ای را مشاهده نخواهید کرد و این خود اصلی‌ترین دلیل بر سکوت و آرامش آن است. برای اینکه بتوانید درون جزیره‌ها از مکانی به مکانی دیگر حرکت کنید می‌توانید از دوچرخه، کالسکه و موتورهای برقی استفاده کنید.

 

معرفی ۹ ساحل زیبای استانبول

۱۰ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران